Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
3ο Διεθνές Συνέδριο Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Τεχνολογίας
Passion/Πάθος: Το 4o Musikaloy Festival
Την περίοδο Νοεμβρίου 2021-Μαΐου 2022, μαθητές των τμημάτων Α2 και Α3 Λυκείου υλοποίησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», το οποίο διοργανώνει το σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ.
Κατά τη φετινή σχολική χρονιά οι συνθήκες ήταν πάλι ιδιαίτερες λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αποφυγή διασποράς του κορονοϊου, ωστόσο οι μαθητές απόλαυσαν τη νέα εμπειρία. Οι συναντήσεις της ομάδας πραγματοποιούνταν διαδικτυακά. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν να συλλέξουν πληροφορίες για τον Ιερό Ναό Αγίας Φωτεινής, το Αρχαίο Θέατρο της Μαντίνειας, το οποίο συνέδεσαν με την παραγωγή κρασιού της περιοχής, και να ετοιμάσουν ψηφιακό υλικό για μία «ψηφιακή» ξενάγηση που πραγματοποίησαν στους συμμαθητές τους.
Η «ψηφιακή» ξενάγηση πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του σχολείου μας. Οι μαθητές-ξεναγοί, χρησιμοποιώντας παρουσιάσεις που έφτιαξαν, μίλησαν στην αρχή για το αρχαίο θέατρο γενικά και στη συνέχεια παρουσίασαν στους συμμαθητές τους το Αρχαίο Θέατρο της Μαντίνειας, τον Ιερό ναό Αγίας Φωτεινής και τους δρόμους κρασιού της περιοχής μέσω συνέντευξης από έναν οινοποιό της περιοχής.
Μετά το πέρας της ξενάγησης οι μαθητές-θεατές κλήθηκαν να παίξουν ένα διαδικτυακό παιχνίδι – κουίζ το οποίο είχαν ετοιμάσει οι μαθητές που συμμετείχαν στη δράση.
Οι μαθητές που συμμετείχαν στη δράση είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν μνημεία της περιοχής μας, να εξοικειωθούν στην αναζήτηση και επεξεργασία πηγών, να συνθέσουν δημιουργικά τις εργασίες τους, να συνεργαστούν και να δουλέψουν ομαδικά.
Οι μαθητές-θεατές απόλαυσαν τη διαδικασία και αποκόμισαν πολύτιμες γνώσεις για την ιστορία του τόπου μας ενώ τους δόθηκε κίνητρο και ώθηση να επισκεφτούν την περιοχή.
Ακολουθεί σε έγγραφο word η δομή της ξενάγησης των μαθητών, οι παρουσιάσεις (power point) που παρουσίασαν οι μαθητές-ξεναγοί στους συμμαθητές τους, η συνέντευξη με έναν οινοποιό της περιοχή, ο σύνδεσμος με το ψηφιακό παιχνίδι το οποίο έπαιξαν στο τέλος της ξενάγησης και ένα φυλλάδιο με τις ομορφιές της περιοχής το οποίο μοιράστηκε στους μαθητές.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 12 μαθητές, δύο τμημάτων της Α’ λυκείου με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό Τζένη Κατσούλα (φιλόλογο).
Οι πηγές οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν είναι οι κάτωθι:
Για περισσότερες δράσεις μπορείτε να επισκεφτείτε τη σελίδα Generation D.