Να σας τα πούμε; Τα Διαζωματικά Κάλαντα και το Ημερολόγιο Εκδηλώσεων για το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Επελέγη ο ανάδοχος για τον νέο μεγάλο οδικό άξονα Στροφυλιά – Ιστιαία
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Ξεκίνησε η αναδάσωση με μαύρη πεύκη για το Νέο Δάσος στην περιοχή αρμοδιότητας του Δασαρχείου Λίμνης
Πηγή: mypreveza.gr
29 φωτογράφοι, 2 συνθέτες, 10 μουσικοί, ένας ηθοποιός, ένας μελετητής και μια αρχαιολόγος συνέθεσαν μια πρωτότυπη σύνδεση του ποιήματος του Κ. Καβάφη “Το Τέλος του Αντωνίου” με την αρχαιότητα, και συγκεκριμένα με τον αρχαιολογικό χώρο της πόλης της Νικόπολης. Η θεματική εμπειρία με έμπνευση από το ποίημα του Κ. Καβάφη “Το Τέλος του Αντωνίου” σε ιδέα και επιμέλεια της Φωτεινής Παπαχατζή και υλοποίηση της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας Artifactory εξελίχτηκε στις 28 και 29 Αυγούστου 2021, παρουσιάζοντας πρωτότυπα έργα στις τέχνες της φωτογραφίας και της μουσικής στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Νικόπολης, πλαισιωμένα από μια πρωτότυπη θεματική ξενάγηση.
Τα τελευταία καλοκαιρινά απογεύματα του Αυγούστου ξεκίνησαν με μια θεματική ξενάγηση της κας Πολυξένης Μπάρκα, ξεναγό-αρχαιολόγο της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πρέβεζας που ξεκλείδωσε την ιστορία του χώρου, συνοδευόμενη από μια παράλληλη «ξενάγηση» στο ποίημα του Στάθη Γουργουρή, ποιητή, δοκιμιογράφος, θεωρητικός, μεταφραστής και καθηγητής Συγκριτικής Λογοτεχνίας και Κοινωνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης. Την ώρα του δειλινού ο κος Κοσμάς Μαρκής, εκπαιδευτικός και ηθοποιός από το Θεατρικό Εργαστήρι Πρέβεζας απήγγειλε το ποίημα “Το Τέλος του Αντωνίου” στο χώρο της οικίας του εκδίκου Γεωργίου.
Στη συνέχεια και με την έναρξη της εκδήλωσης στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Νικόπολης το κοινό παρακολούθησε μια προβολή σε videowall των έργων 29 φωτογράφων και καλλιτεχνών που δημιουργούν με μέσο τη φωτογραφία ή το βίντεο, εμπνευσμένα από το ποίημα του Κ. Καβάφη “Το Τέλος του Αντωνίου” κατόπιν ανοιχτής πρόσκλησης. Οι φωτογράφοι είναι: Στέλιος Κατσατσίδης, Αθηνά Γκριτζάλα, Χρήστος Σπανός, Μένη Σεϊρίδου, Βάσω Χαντζή, Χρυσούλα Κωστάκου, Φοίβος Σταμπολιάδης, Φλώρα Ζαφειράκη, Ευφροσύνη Χαλικιοπούλου, Ευθύμης Μουρατίδης, Λίνα Καλανταρίδου, Ισιδώρα Ορφανίδου, Λουλουδιά Γρέδη, Νίκος Καχριμάνης, Ερίνα Παυλιδάκη , Δημήτρης Πάλλης, Γιάννης Μεζές, Ρούλα Πάτρα, Σάββας Κόης, Αναστασία Γιαννάκη, Τάσος Ζωίδης,Γιώργος Γκαβάγιας , Παντελής Σιώζος, Θεοδώρα Γεωργακούδη, Βασίλης Καλλίας, Τάνια Νικολαϊδου, Κώστας Γιαβής, Σωκράτης Τσουμελέκας, Πάνος Καλτσάς.
Ο Στάθης Γουργουρής, ποιητής, δοκιμιογράφος, θεωρητικός, μεταφραστής και καθηγητής Συγκριτικής Λογοτεχνίας και Κοινωνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης μοιράστηκε τις Σκέψεις του για «Το Τέλος του Αντωνίου».
Η Artifactory ευχαριστεί όλους τους φωτογράφους για την συμμετοχή τους, την FudjiFilmHellas και την IFocus για τα δώρα στους βραβευθέντες φωτογράφους .
Ευχαριστεί το σωματείο Διάζωμα για την ηθική υποστήριξη, τον ενθουσιασμό με το οποίο αγκάλιασε το εγχείρημα και την υλική υποστήριξη του videowall.
«Το κύκνειο άσμα του Αντωνίου» και «Τα τελευταία λεπτά του Αντωνίου»
Το μουσικό μέρος της εκδήλωσης ξεκίνησε με το σύνολο “Anemoen Fronima” που παρουσίασε το ρυθμικά πυκνό έργο πολλαπλών φάσεων “The Antonian Surceace”, «Το κύκνειο άσμα του Αντωνίου», σύνθεση του Αριστοτέλη Δημητρακόπουλου και ερμηνεία του Αριστοτέλη Δημητρακόπουλου -άλτο σαξόφωνο, Σπύρο Κούκα -κλαρινέτο, Επαμεινώνδα Τζιβένη- βιολί, Μαρία Νικοπούλου- βιολί, Αντώνη Τζιβένη -βιόλα, Άρτεμις Κουκουζίκα -τσέλο και διεύθυνση του Αλέξανδρου Πουρλουκάκη. Το έργο “The Antonian Surceace” παρέσυρε το κοινό σε μια διαπραγμάτευση διακριτών καταβολών και πολιτισμών όπως αυτοί διαρθρώνονται στο ποιητικό έργο: Το Τέλος του Αντωνίου και στη διαδρομή του, παντρεύοντας με τόλμη ήχους της ανατολής κα της δύσης.
Ακολούθησε το έργο «Τα τελευταία λεπτά του Αντωνίου» σύνθεση της Διαμαντίνας Βραχλιώτη, από το Κουαρτέτο L’Anima (Στέλλα Τσάνη-βιολί, Μπρουνίλντα Ευγενία Μάλο – βιολί, Ηλίας Σδούκος – βιόλα και Λευκή Κολοβού – βιολοντσέλο). Η Διαμαντίνα Βραχλιώτη δημιούργησε ένα καλοκουρδισμένο χάος για την απελπισία της ήττας με αιχμηρές μελωδίες. Η σοπράνο Δέσποινα Τσοκούνογλου ταυτόχρονα σαγηνευτική και στοιχειωμένη συμπλήρωσε και «έλυσε» την σκοτεινή κινηματογραφική ατμόσφαιρα.
Το εγχείρημα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την αστική μη κερδοσκοπική οργάνωση Artifactory και εντάσσεται στο πρόγραμμα 2021 του θεσμού “Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός” του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Υποστηρικτές είναι η Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας, ο Δήμος Πρέβεζας και το Θεατρικό Εργαστήρι της Πρέβεζας ενώ αρωγός είναι το σωματείο Διάζωμα. Το ανοιχτό κάλεσμα για δημιουργική φωτογραφική απόδοση του ποιήματος υποστηρίζεται από την FuijiFilm Hellas. Τα αρχειακά τεκμήρια αποτελούν ευγενική παραχώρηση του Αρχείου Καβάφη του Ιδρύματος Ωνάση © 2016-2018 Αρχείο Καβάφη, Ίδρυμα Ωνάση.
Η Artifactory ευχαριστεί την Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας, τον Δήμο Πρέβεζας και το Θεατρικό Εργαστήρι της Πρέβεζας για την υποστήριξη της οργάνωσης. Ευχαριστίες στο Αρχείο Καβάφη του Ιδρύματος Ωνάση για την παραχώρηση των αρχειακών τεκμηρίων.
Λίγα Λόγια για την Artifactory
H Artifactory είναι ένας πολυδύναμος σύνδεσμος που προσφέρει κοινωνικο-πολιτιστικές δραστηριότητες από το 2017 με έδρα την Ήπειρο. Σχεδιάζει και υλοποιεί προγράμματα και έργα βιώσιμης ανάπτυξης του δυναμικού της περιφέρειας σε νέες δεξιότητες με διεθνείς και τοπικές συνεργασίες. Όραμα της Artifactory είναι μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς με γνώμονα τον πολιτισμό και τις τέχνες. Η οργάνωση διαθέτει 25χρονη εμπειρία στον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων με επίκεντρο τον πολιτισμό και την τέχνη.
Οι φωτογραφίες του event είναι της Δανάης Τριάντη και του Λάμπρου Κατσαρού
Artifactory Τηλ. Επικοινωνίας 6973447018