Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
3ο Διεθνές Συνέδριο Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Τεχνολογίας
Passion/Πάθος: Το 4o Musikaloy Festival
Οι μαθητές του τμήματος Γ4 του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνάσιου υλοποίησαν τη σχολική χρονιά 2022-23 διαθεματική δραστηριότητα με τίτλο «Ζωντανεύοντας την τραγωδία «Ελένη» του Ευριπίδη με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης», στο πλαίσιο της υιοθεσίας του αρχαίου θέατρο του Διονύσου, όπου πρωτοπαίχτηκε το έργο το 412 π.Χ.
Συγκεκριμένα, δημιούργησαν ένα βίντεο, στο οποίο πέντε ήρωες της τραγωδίας «Ελένη», ο Τεύκρος, η Θεονόη, ο Θεοκλύμενος, ο Μενέλαος και η Ελένη, ζωντάνεψαν με την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και αφηγήθηκαν σύντομα την πλοκή του μύθου, ο καθένας από τη δική του οπτική γωνία.
Οι μαθητές συνέγραψαν τα κείμενα των ηρώων και δημιούργησαν τις εικόνες τους με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης. Στη συνέχεια, τους έδωσαν ζωή και πάλι με την αξιοποίηση της τεχνολογίας και της ηχογραφημένης εκφραστικής φωνής τους.
Μέσω αυτής της δραστηριότητας αναπτύχθηκε προβληματισμός στους μαθητές για τη σχέση της τεχνητής νοημοσύνης με την παραπληροφόρηση και τη δημιουργία ψευδούς περιεχομένου, εικόνων, βίντεο και ηχητικών που προσομοιώνουν ανθρώπινες εικόνες, κινήσεις ή φωνές (deepfake). Ο προβληματισμός αυτός συνδέθηκε και με την ιδέα «είναι – φαίνεσθαι» που θίγεται στην τραγωδία «Ελένη». Επιπλέον, έγινε κατανοητό ότι δεν είναι όλα τα deepfake κακόβουλα, καθώς μπορούν να αξιοποιηθούν και για καλή χρήση, όπως έγινε και με το βίντεο που δημιουργήθηκε.
Το βίντεο παρουσιάστηκε στις 20 Ιουνίου 2023 στο Πολιτιστικό Απόγευμα του σχολείου μας. Μπορείτε να το βρείτε στον σύνδεσμο https://bit.ly/HelenByEuripides.
Ελπίζουμε να το απολαύσετε!
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί:
Κοντοπίδη Ευαγγελία, καθηγήτρια Πληροφορικής, Τριαντοπούλου Θεοδώρα, Φιλόλογος