Θάσος: Το αρχαίο θέατρο αποκαταστάθηκε με το φημισμένο λευκό μάρμαρο του νησιού
Πως θα εξελιχθούν τα έργα στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης.. Μία ακόμη πενταετία για την αποκατάσταση
Generation D: Το Γυμνάσιο της Ερέτριας συνεργάζεται με το ΔΙΑΖΩΜΑ και δημιουργεί
Νέος κύκλος ζωής για την Εταιρεία Μεσσηνιακών Αρχαιολογικών Σπουδών
ΕΒΡΟΣ ΜΕΤΑ: Ολοκληρώθηκε η Α’ Φάση του Στρατηγικού Σχεδίου | 23.04.2024
Πηγή: Θέματα Αρχαιολογίας
Τόμος 7, Τεύχος 1 Ιανουάριος – Αύγουστος 2023 [σ. 6-15]
Διευθυντής Ανασκαφών Αρχαίας Μεσσήνης, τ. Καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Οι εορτασμοί για τον ερχομό της Άνοιξης, του εποχικού αυτού «μυστηρίου» με την τεράστια δύναμη, στάθηκαν αφορμή για τους ανθρώπους να συγκεντρωθούν, να υμνήσουν την ομορφιά της φύσης και να τιμήσουν τους θεούς που πίστευαν ότι έφερναν νέα ζωή και γονιμότητα στον κόσμο. Ανάμεσα στα σημαντικά παγκόσμια έργα τέχνης που εκφράζουν την ομορφιά της φύσης, τη νέα ζωή, τον έρωτα και τη γονιμότητα είναι η γνωστή Primavera ή «Αλληγορία της Άνοιξης» του Sandro Botticelli, αναγεννησιακό αριστούργημα του 1478 (Palazzo Uffizi, Φλωρεντία). Οι εορτές περιλάμβαναν τελετουργίες που έβλεπαν το φως σε εποχή νέας αρχής μετά τον σκοτεινό χειμώνα, εποχή χαράς, ανανέωσης, αναγέννησης και ελπίδας για ένα καλύτερο μέλλον. Ο μύθος της αρπαγής της θεάς της βλάστησης είναι πανάρχαιος και προελληνικός, πρωτοεμφανίζεται στον σουμεριακό και συριακό μύθο αρπαγής της θεάς της γονιμότητας και της βλάστησης Ιννάν ή Ιστάρ (Αστάρτης).
Λέξεις ευρετηρίου: Άνοιξη, Κροκοσυλλέκτριες, Ιεροτελεστία, Μύηση, Θήρα
COPYRIGHT: © Θέματα Αρχαιολογίας, 2023 – ISSN 2653-9292
Επικοινωνία με τον συγγραφέα: –
Το πρωτότυπο άρθρο βρίσκεται στη βιβλιοθήκη του περιοδικού Θέματα Αρχαιολογίας