«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Επελέγη ο ανάδοχος για τον νέο μεγάλο οδικό άξονα Στροφυλιά – Ιστιαία
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Ξεκίνησε η αναδάσωση με μαύρη πεύκη για το Νέο Δάσος στην περιοχή αρμοδιότητας του Δασαρχείου Λίμνης
Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
Το σχολικό έτος 2020-2021 η πρόταση για συνεργασία που απευθύνθηκε από το Δημοτικό Σχολείο Άρνισσας Πέλλας σε δημοτικά σχολεία της Ελλάδας με στόχο την παρουσίαση από τους μαθητές του τόπου όπου το σχολείο τους βρίσκεται, είχε ως αποτέλεσμα να ανταποκριθούν τριάντα σχολεία. Τα δεκαέξι από αυτά συνέπραξαν και στην έκδοση μιας συνεργατικής εφημερίδας με τίτλο «Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα. Στο χτες, στο σήμερα, στο αύριο».
Η έκδοση είναι δίγλωσση. (βλ. https://padlet.com/ilikart/q0abvbyszl1x967d).
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο εμπνευσμένος εκπαιδευτικός κ. Ηλίας Κάρτας, που είναι ο συντονιστής και επιμελητής της έκδοσης Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα, «η προσπάθεια αυτή δίνει τη δυνατότητα να ξαναδούμε πού βρισκόμαστε στον χάρτη, αξιοποιώντας όλα τα εργαλεία της ψηφιακής μας εποχής, ταξιδεύοντας σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας, μέσα από τα μάτια των μελλοντικών μας πολιτών. Θέλουμε να έχουμε ενεργές όλες τις αισθήσεις μας, όχι μόνο για τα αξιοθέατα και την ιστορία, αλλά και για να σταθούμε απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, προτείνοντας λύσεις». Η παραγωγή δημιουργιών υπήρξε αξιοθαύμαστη: μικρά βιβλία, βιντεοσκοπήσεις μνημείων, ηχογραφήσεις συνεντεύξεων, παρουσιάσεις, διαδικτυακές και ζωντανές συναντήσεις και φυσικά, αλληλογραφία και ανταλλαγές προϊόντων.
Το σχολικό έτος 2021-2022 το ταξίδι συνεχίστηκε. Είκοσι τρία σχολεία συμμετείχαν στο δίκτυο με δεκαπέντε από αυτά να συναντιούνται και στο 2ο φύλλο της συνεργατικής – μαθητικής έκδοσης «Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα» (σε τέσσερις γλώσσες) (βλ. https://el.padlet.com/ilikart/9oym6r4coj70ybl9 ).
Υπήρξαν σχολεία στα οποία οι μαθητές «υιοθέτησαν» αρχαία θέατρα, έκαναν την έρευνά τους, έδρασαν ως καλλιτέχνες, συγγραφείς, αρθρογράφοι, μεταφραστές και δημιούργησαν σκίτσα, ζωγραφιές, προσωπεία, μακέτες, διαδραστικά παιχνίδια, έγραψαν κείμενα, παρουσίασαν τους χώρους θέασης και ακρόασης σε συμμαθητές του δικτύου, επιτέλεσαν δρώμενα σε κάποια από αυτά όχι μόνο στην ελληνική, αλλά και στην αγγλική γλώσσα. Τα σχολεία που υλοποίησαν την «υιοθεσία» αρχαίων θεάτρων που προτείνει το Διάζωμα μέσα από το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα ήταν:
α/ το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας που «υιοθέτησε» το αρχαίο θέατρο των Αιγών
β/ το 1ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αγχιάλου που «υιοθέτησε» τα αρχαία θέατρα, Φθιωτίδων Θηβών και Δημητριάδος
γ/ το 4ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας που «υιοθέτησε» το θέατρο της αρχαίας Θουρίας, που έρχεται σιγά-σιγά στο φως με τις ανασκαφές των αρχαιολόγων
δ/ το Δημοτικό Σχολείο Άρνισσας Πέλλας που «υιοθέτησε» το αρχαίο θέατρο Μίεζας
ε/ το 1ο Δημοτικό Σχολείο Γιάννουλης Λάρισας που «υιοθέτησε» το αρχαίο θέατρο Λάρισας
Τέλος, μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου Έδεσσας με όχημα την αρχαία Έδεσσα σχεδίασαν και παρουσίασαν στα συνεργαζόμενα σχολεία αλλά και σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα μια πολιτιστική διαδρομή με μνημεία της φύσης και του πολιτισμού της πόλης τους.
Οι δραστηριότητες του δικτύου θα συνεχιστούν και για το σχολικό έτος 2022 – 2023.
Μπορείτε να δείτε περισσότερες δράσεις μαθητών στη Generation D.