Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
3ο Διεθνές Συνέδριο Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Τεχνολογίας
Passion/Πάθος: Το 4o Musikaloy Festival
Την Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017 ο πρόεδρος του Διαζώματος, κ. Σταύρος Μπένος, η υπεύθυνη για τα εκπαιδευτικά προγράμματα κ. Μαίρη Μπελογιάννη και ο υπεύθυνος πολυμεσικών εφαρμογών κ. Ευδόκιμος Φρέγκογλου είχαν τη μεγάλη χαρά να βρεθούν ανάμεσα σε μαθητές και μαθήτριες καθώς και στους καθηγητές του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος-Pierce, προσκεκλημένοι του Ομίλου Ψυχολογίας και του Ομίλου Unesco.
Ο Όμιλος Ψυχολογίας συμμετέχει για δεύτερη συνεχή χρονιά στην εκπαιδευτική δράση του Διαζώματος «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα» υιοθετώντας το ρωμαϊκό ωδείο της αρχαίας Κορίνθου και πραγματοποιώντας εκεί μια θαυμάσια, βιωματική για τους μαθητές και τους παρευρισκομένους, εμπειρία που έχει αποτυπωθεί και σε ταινία μικρού μήκους με τη συμβολή της «Ολυμπίας Οδού».
Ο Όμιλος Unesco προετοιμάζει αυτή τη σχολική χρονιά μια ομάδα 12 μαθητών για τη συμμετοχή τους στο ετήσιο Μαθητικό Συμπόσιο Γυμνασίων δικτύου AspNet Unesco που θα πραγματοποιηθεί στα τέλη Απριλίου. Το θέμα του Συμποσίου είναι «Η διαχείριση των μνημείων που εντάσσονται στον κατάλογο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Unesco στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης» και τα τέσσερα υποθέματα πάνω στα οποία οι μαθητές θα αναπτύξουν τις απόψεις τους είναι: 1. Η σημασία ενός μνημείου, 2. Τα κριτήρια ένταξης ενός μνημείου στον κατάλογο της Unesco, 3. Οι συνέπειες στον τουρισμό, 4. Τρόποι ανάδειξης ενός μνημείου.
Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Μπένος, με διαλογικό τρόπο και με ένα βίντεο με τίτλο: «8 χρόνια Διάζωμα», εισήγαγε τους μαθητές στη φιλοσοφία και τις αρχές του Διαζώματος που είναι η αποκατάσταση των αρχαίων θεάτρων, η ανάδειξή τους, η ένταξή τους στην καθημερινότητά μας και η συνάντηση των μνημείων αυτών με τη βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας. Η κ. Μπελογιάννη μίλησε για τους τρόπους δημιουργίας μιας σχέσης αγάπης ανάμεσα στον μαθητή και τους αρχαίους χώρους θέασης και ακρόασης, σχέση από την οποία γεννιούνται οι συνειδητοί κληρονόμοι της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και ο κ. Φρέγκογλου παρουσίασε τους τρόπους απογείωσης του Διαζώματος το οποίο αξιοποιώντας τα εργαλεία της νέας ψηφιακής εποχής φέρνει τα μνημεία στο κέντρο της ζωής του σύγχρονου ανθρώπου.
Εκτός από τους μαθητές των δύο Ομίλων με τους οποίους αναπτύχθηκε συζήτηση, το παρών έδωσαν ο διευθυντής του Γυμνασίου, κ. Ιωάννης Κλαδάς ο οποίος έκανε και την παρουσίαση των ομιλητών, οι υπεύθυνες των Ομίλων, κ. Νεκταρία Γληνού για τον Όμιλο Ψυχολογίας και Μαρία Κόρδα για τον Όμιλο Unesco και όσοι καθηγητές και καθηγήτριες είχαν τελειώσει το μάθημά τους καθώς η ομιλία πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του Κολλεγίου.
Μαίρη Μπελογιάννη
Υπεύθυνη για τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Διαζώματος