Καλαμάτα: Από την Ανασυγκρότηση στην Πρωτοπορία
Όταν η καινοτομία συναντά την αγάπη για τον τόπο: Η επιτυχία της Εβροφάρμα φωτίζει τον Έβρο
Να σας τα πούμε; Τα Διαζωματικά Κάλαντα και το Ημερολόγιο Εκδηλώσεων για το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
14 Οκτωβρίου 2015
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ερευνητικό πρόγραμμα Επιτροπής Ερευνών του Α.Π.Θ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ-ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ
Επιστημονικώς υπεύθυνος: Γ. Καραδέδος, καθηγ. Α.Π.Θ, αρχιτέκτων-αρχαιολόγος
Ομάδα εργασίας: Δρ. Ε.-Α. Χλέπα-αρχιτέκτων-αναστηλωτής (MSc), Γ. Καραδέδος, Γ. Νίνος – αρχιτέκτων ανατηλωτής (MSc), Ι. Παπαγιάννη, καθηγ. Α.Π.Θ. πολιτικός μηχανικός, Ζαφείρας, ηλεκτρολόγος μηχανικός.
Το αρχαίο θέατρο των Οινιαδών είναι ένα πολύ σημαντικό μνημείο, η αποκάλυψη του οποίου άρχισε το 1904 από τον Αμερικανό αρχαιολόγο B. Powell και συνεχίσθηκε μετά το 1987 από την τότε ΣΤ’ Ε.Π.Κ.Α. Πατρών.
Διέθετε λαμπρό λίθινο σκηνικό οικοδόμημα, ενώ το ευρύχωρο κοίλο του, χωρίς διαζώματα, είναι λαξευμένο σε μεγάλο τμήμα του στο φυσικό βράχο. Τα πέρατά του συμπληρώνονταν με επίχωση, η οποία συγκρατούνταν από ισχυρούς αναλημματικούς τοίχους, επάνω στην οποία εδράζονταν ένθετα, ενεπίγραφα, λίθινα εδώλια, από τα οποία σώζονται σήμερα ελάχιστα.
Αναπαραστάσεις του σκηνικού κτίσματος, που κατά καιρούς έγιναν από τον Powell, τον Bulle, τον Fiechter και τον Σ. Γώγο, αναγνωρίζουν στο κτίριο περισσότερες από μία φάσεις. Όμως η έρευνα έδειξε ότι ολόκληρο το σκηνικό οικοδόμημα, μαζί με το προσκήνιο ανήκουν σε μία ενιαία οικοδομική φάση που μπορεί να χρονολογηθεί γύρω στο 219 π.Χ., χρονιά κατά την οποία ο Φίλιππος Ε’, μετά την ήττα των Αιτωλών, πραγματοποιεί εκτεταμένες οικοδομικές εργασίες στους Οινιάδες.
Το θέατρο των Οινιάδων σώζεται σε κακή κατάσταση διατήρησης. Το σκηνικό οικοδόμημα με το προσκήνιο είναι λιθολογημένο σε βαθμό που σε μερικά σημεία δεν αναγνωρίζεται η κάτοψή του, και ο φυσικός βράχος στον οποίο είναι λαξευμένες οι βαθμίδες των καθισμάτων και οι κλίμακες ανόδου παρουσιάζει έντονη διάβρωση.
Στόχοι των προτεινόμενων επεμβάσεων στο κοίλο, στην ορχήστρα και στο σκηνικό οικοδόμημα είναι:
Τα κριτήρια που καθόρισαν τους τρόπους επέμβασης είναι:
Δείτε το σχετικό φωτογραφικό υλικό :