Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Επελέγη ο ανάδοχος για τον νέο μεγάλο οδικό άξονα Στροφυλιά – Ιστιαία
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Ξεκίνησε η αναδάσωση με μαύρη πεύκη για το Νέο Δάσος στην περιοχή αρμοδιότητας του Δασαρχείου Λίμνης
Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Το Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο έχοντας κλείσει 5 χρόνια συνεργασίας με το «Διάζωμα» δεν θα μπορούσε να λείψει και από το φετινό του κάλεσμα. Ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση για την υλοποίηση της δράσης «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα» και επέλεξε έναν από τους πιο μαγευτικούς αρχαιολογικούς χώρους, το Αμφιάρειο Ωρωπού. Στο ιερό του χθόνιου θεού Αμφιάραου μνημεία και φύση συνομιλούν με ένα τρόπο μοναδικό που κινητοποιεί όλες τις αισθήσεις προκειμένου να ικανοποιηθούν το σώμα, το πνεύμα και η ψυχή, κυρίως η τελευταία καθώς αυτήν πρωτίστως θεράπευε ο πάλαι ποτέ ήρωας και μάντης Αμφιάραος που εξελίχθηκε σε θεό σε τούτον εδώ τον τόπο.
Ζήσαμε στιγμές μεγάλης χαράς βλέποντας μαθητές της Γ’ Γυμνασίου στον ρόλο των ξεναγών να καθοδηγούν τους συμμαθητές τους να «διαβάσουν» τον χώρο και να αντιληφθούν τη σημαντικότητά του από τα τέλη του 5ου αι. π.Χ. οπότε και ιδρύθηκε το ιερό μέχρι το πρώτο μισό του 2ου αι. π.Χ., που αρχίζει η παρακμή του η οποία θα το οδηγήσει σταδιακά στο τέλος με την επικράτηση του χριστιανισμού. Ο μεγάλος και ο μικρός ναός, ο βωμός, η ιερά πηγή, τα πρόσφατα αναστηλωμένα βάθρα, τα λουτρά, η μεγάλη στοά και οπωσδήποτε το θέατρο, ο μύθος του Αμφιάραου, η διοίκηση του ιερού και η θεραπεία των αρρώστων παρουσιάσθηκαν με τρόπο εύληπτο, χωρίς πολλές λεπτομέρειες που κουράζουν και δεν συγκινούν τους μαθητές.
Ζήσαμε όμως και στιγμές μεγάλης συγκίνησης καθώς οι μαθητές μας ξενάγησαν όχι μόνο τους συμμαθητές τους αλλά και μαθητές της Γ’ τάξης του 2ου Γυμνασίου Σκάλας Ωρωπού αλλά και μαθητές της Γ’ Γυμνασίου και της Β’ Λυκείου του Ειδικού Σχολείου Ηλιούπολης. Μαθητές και μαθήτριες πάνω στα αμαξίδιά τους με τη βοήθεια των συνοδών καθηγητών τους αλλά και του υπεύθυνου αρχαιολόγου Aρη Κυριαζή που είχε αναλάβει τη μέριμνα της απρόσκοπτης μετακίνησής τους στον χώρο ταξίδεψαν από το σήμερα στο χθες χάρη στους μαθητές-ξεναγούς μας που με πολλή ευαισθησία και ευγένεια μοίρασαν γνώσεις και χαμόγελο.
Κορυφαία στιγμή για όλους μας, τους μαθητές και τις μαθήτριες και από τα τρία σχολεία, τους εκπαιδευτικούς, τους συνοδούς των μαθητών του Ειδικού Σχολείου, τους γονείς μαθητών μας, την Ειρήνη Γρατσία, αρχαιολόγο και συντονίστρια της Monumenta (Αστική, Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία για την προστασία της φυσικής και της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς Ελλάδας και Κύπρου), τον αρχαιολόγο, υπεύθυνο του Αμφιαρείου Aρη Κυριαζή, ήταν η παρουσίαση εντός του μεγάλου ναού δύο δρωμένων, που μας βοήθησαν να κάνουνε κατάδυση στο παρελθόν σε μια προσπάθεια να κατανοήσουμε τη λειτουργία του χώρου και τον μύθο του τοπικού θεραπευτή και μάντη Αμφιάραου. Το ένα ήταν η απόδοση από τρεις μαθητές μας, αποσπάσματος από το έργο του Αισχύλου, Επτά επί Θήβας, ανασυντεθειμένου με αρχαιοελληνική προσωδιακή εκφορά. Πρόκειται για το απόσπασμα κατά το οποίο ο βασιλιάς της Θήβας Ετεοκλής πληροφορείται από τον αγγελιαφόρο για τον έκτο ηγέτη του εχθρικού στρατού που πολιορκεί τη Θήβα, «τον Αμφιάραο μάντη, άνδρα γενναίο και σοφό» (στ. 568-596). Προηγήθηκε μουσική εισαγωγή με ανακατασκευασμένο μουσικό αυλό από τον Χρήστο Τερζή, δρ. αρχαιομουσικολόγο που εκπαίδευσε και τους μαθητές στην απαγγελία. Το άλλο ήταν η αναπαράσταση από ομάδα μαθητριών του σχολείου μας της προσφοράς αναθημάτων στον θεό με γύψινα ακόσμητα εκμαγεία μελών (χέρια) που είχαν δημιουργήσει μαθητές στο μάθημα των Καλλιτεχνικών υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας των Καλλιτεχνικών Λ. Λυκούδη.
Το πρωινό της 18ης Απριλίου, Διεθνούς Ημέρας Μνημείων, ήταν για όλους μας συναρπαστικό. Οι μαθητές μας ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση του Διαζώματος που είχε την έγκριση δύο υπουργείων, Παιδείας και Πολιτισμού, μας χάρισαν στιγμές ανάτασης που δύσκολα θα ξεχάσουμε. Τους ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό. Σε αυτό δε τον τόπο τον ονειρεμένο με τη φύση να κυριαρχεί και να τέρπει και τα αρχαία σημάδια να αφηγούνται μύθους και ιστορίες για ιάσεις ψυχοσωματικές θα επανέλθουμε .
Ακολουθεί βίντεο με τρόπο παρουσίασης τύπου “Ignite” στο οποίο παρουσιάζεται το Αρχαίο Θέατρο Αμφιαρείου απο τη μαθήτρια της ΄Γ γυμνασίου, Χριστίνα Λάγκα.Υπεύθυνες καθηγήτριες: Μαίρη Μπελογιάννη, Δώρα Τριαντοπούλου, φιλόλογοι
Οι μαθητές-ξεναγοί: Γ. Δραβίλας, Ι. Βιλμέζης, Η. Βουγιούκας, Δ. Δρυ-Πεντζάκη, Π. Βακαλοπούλου, Α. Κουρής, Ε. Θεοδωρά, Χ. Λάγκα, Μ. Κλειαμάκης-Κωστής, Δ. Μαυροειδής, Η. Μάνος, Μ. Θάνος, Σ. Παρλάντζας, Δ. Πάσουλα, Β. Παππά, Α. Ντούρας, Π. Πασλής, Ε. Πλεύρης, Ν. Παντελάκη, Φ. Πετροπούλου, Ε. Ονοφρέι, Σ. Μπερουκλή, Ε. Μπακάλη, Θ. Μπακίρης, Ο. Παπαδόπουλος-Κραβαρίτης, Μ. Μπαρλαμπά, Α. Μιχαλοπούλου, Ν. Σταματόπουλος, Τ. Χρήστος, Π. Στράγκα, Χ. Τζέμης, Σ. Σαπλαούρας, Κ. Χριστοπούλου
Οι μαθητές-υποκριτές που απέδωσαν με αρχαιοελληνική προσωδιακή εκφορά το απόσπασμα από τους «Επτά επί Θήβας»: Α. Κουρής, Μ. Κλειαμάκης-Κωστής, Δ. Μαυροειδής
Ο μαθητής-υποκριτής που απέδωσε το απόσπασμα από τους «Επτά επί Θήβας» σε μετάφραση:Α. Χαντράς
Η μαθήτρια-αφηγήτρια: Β. Παππά
Οι μαθήτριες του δρωμένου της αναπαράστασης αφιερωμάτων στον θεό: Σ. Γαρμπή, Μ. Ζαραβέλα, Χ. Λάγκα, Δ. Κοντοδημοπούλου, Β. Λαζάρου, Μ. Μπαρλαμπά, Ν. Παντελάκη, Ε. Σοκόλη, Χ. Τσολούδη, Μ. Τάρλεβ