Καλαμάτα: Από την Ανασυγκρότηση στην Πρωτοπορία
Όταν η καινοτομία συναντά την αγάπη για τον τόπο: Η επιτυχία της Εβροφάρμα φωτίζει τον Έβρο
Να σας τα πούμε; Τα Διαζωματικά Κάλαντα και το Ημερολόγιο Εκδηλώσεων για το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κατά το σχολικό έτος 2021-2022, μαθητές/τριες της Β΄ τάξης του Σχολείου μας, στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων- Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», το οποίο διοργανώνει το σωματείο «Διάζωμα», υιοθέτησαν το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.
Το πρόγραμμα αποτέλεσε πρόταση για:
Βασικοί στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές/τριες:
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές δημιούργησαν μια παρουσίαση με τίτλο: «Θεουργική ιατρική και Ασκληπιεία: το πέρασμα από τη μαγεία στην ιατρική επιστήμη», προκειμένου να γίνει μια πλήρης και τεκμηριωμένη παρουσίαση της κεντρικής θεματολογίας του προγράμματος. Με κεντρικό άξονα την παραπάνω παρουσίαση, δημιουργήθηκε ένα θεατρικό δρώμενο, το οποίο εξηγούσε με βιωματικό τρόπο, τη δομή, τη λειτουργία και τη σημασία των Ασκληπιείων τόσο για το παρελθόν, όσο και για το παρόν. Η δράση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του προγράμματος στην εκδήλωση «Εύγε» στο χώρο του Σχολείου (https://thessaloniki.arsakeio.gr/arsakeiogt-evge-2022/). Επιπλέον, το πρόγραμμα αποτέλεσε έμπνευση για τη συγγραφή τριών κειμένων, τόσο επιστημονικού, όσο και λογοτεχνικού χαρακτήρα, τα οποία δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό «Νεογράφημα» του Σχολείου (https://thessaloniki.arsakeio.gr/arsakeiogt-neographima-25/). Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες δημιούργησαν ένα podcast, όπου είχαν την ευκαιρία να πάρουν συνέντευξη από τον καθηγητή αρχαιολογίας κ. Βασίλη Λαμπρινουδάκη, για μια διαδραστική προσέγγιση της θεματολογίας.
Η συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών στο πρόγραμμα αποτυπώθηκε στα πρόσωπα των παιδιών ως μια αξιόλογη και ενδιαφέρουσα εμπειρία. Μέσα από την έρευνα και την αναζήτηση πληροφοριών γνώρισαν την ιστορία του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου και εντυπωσιάστηκαν από τη λειτουργία του ως Ασκληπιείου. Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε στους μαθητές και στις μαθήτριες η τελετουργία που ακολουθούσαν οι αρχαίοι Έλληνες με σκοπό τη θεραπεία των ασθενών, μέσω της θεϊκής αλλά και της ανθρώπινης παρέμβασης. Επιπλέον, οι μαθητές και οι μαθήτριες ευαισθητοποιήθηκαν όσον αφορά την αναγκαιότητα της προστασίας των αρχαίων θεάτρων από τη φθορά του χρόνου αλλά κυρίως αντιλήφθηκαν το ρόλο των αρχαίων θεάτρων ως αναπόσπαστου μέρους της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε υπό την εποπτεία και καθοδήγηση τριών εκπαιδευτικών, της Φωτίου Μαρίας (καθηγήτρια Φιλολογίας), του Κατσικαρίδη Λεωνίδα (καθηγητή φιλολογίας) και της Ντίνα Όλγας-Μαρίας (καθηγήτρια Βιολογίας), με τη συμμετοχή 54 μαθητών (25 αγοριών και 29 κοριτσιών).
Μπορείτε να ενημερώνεστε για τις δράσεις του σχολείου στην πλατφόρμα Generation d.