Καλαμάτα: Από την Ανασυγκρότηση στην Πρωτοπορία
Όταν η καινοτομία συναντά την αγάπη για τον τόπο: Η επιτυχία της Εβροφάρμα φωτίζει τον Έβρο
Να σας τα πούμε; Τα Διαζωματικά Κάλαντα και το Ημερολόγιο Εκδηλώσεων για το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
Στον κόσμο… των ενηλίκων -και για καλό σκοπό- θα μπουν για λίγο οι μαθητές του 4ου Λυκείου Καλαμάτας, αφού σε λίγους μήνες θα κληθούν να ξεναγήσουν συνομηλίκους τους από όλη τη χώρα στο Θέατρο της Αρχαίας Μεσσήνης.
Πρόκειται για μια εκπαιδευτική δράση που επαναλαμβάνεται για 4η σχολική χρονιά έχοντας την έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, σε συνεργασία με το Σωματείο “Διάζωμα”, σύμφωνα με την οποία οι “Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα”, αφού τα έχουν πρώτα “υιοθετήσει”.
Η “Ε” μίλησε με τη Βασιλική Πανταζή διευθύντρια του 4ου Λυκείου Καλαμάτας, η οποία είναι και η συντονίστρια της δράσης. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το Σεπτέμβρη του 2017 και θα διαρκέσει ως το Μάιο του 2018, δηλαδή μια σχολική χρονιά. Είναι η πρώτη φορά που υλοποιείται στο σχολείο αυτό η συγκεκριμένη δράση και η ιδέα ήρθε μετά από συνεργασία της κ. Πανταζή με τη Μεσσήνια στην καταγωγή Μαίρη Μπελογιάννη φιλόλογο, δρ. αρχαιολόγο και υπεύθυνη για τα εκπαιδευτικά προγράμματα του “Διαζώματος”.
Οι μαθητές που απαρτίζουν τη συνολική ομάδα του σχολείου είναι 15. Εδειξαν ενδιαφέρον εθελοντικά για αυτή τη νέα εκπαιδευτική δράση, η οποία δεν βαθμολογείται, δεν εμπίπτει στις σχολικές δραστηριότητες και λειτουργεί ανεξάρτητα. Οι μαθητές αφού ενημερώθηκαν για το περιεχόμενο και τους σκοπούς της δράσης, στη συνέχεια χωρίστηκαν σε υποομάδες και ανέλαβαν να μελετήσουν από ένα χώρο του θεάτρου. Αλλοι μελέτησαν το Εκκλησιαστήριο, άλλοι το Βουλευτήριο, κάποιοι το Στάδιο και τέλος κάποιοι το Γυμνάσιο. Η 1η φάση της δράσης ήταν να βρουν πληροφορίες και να ετοιμάσουν μια παρουσίαση του χώρου με λογισμικό Powerpoint. Κατά τη 2η φάση του προγράμματος θα επισκεφθούν την Αρχαία Μεσσήνη και θα ξεναγήσουν συμμαθητές τους από το 4ο Λύκειο, στηριζόμενοι σε αυτά που έχουν μελετήσει για το Αρχαίο Θέατρο. Στη συνέχεια, στόχος είναι να ακολουθήσουν και μαθητές από άλλα σχολεία στις ξεναγήσεις αυτές, τα οποία θα κάνουν τις εκπαιδευτικές τους εκδρομές στη Μεσσηνία. Αξίζει να σημειωθεί πως στην πλατφόρμα του “Διαζώματος” θα αναρτηθεί η σχετική πρόσκληση για τα σχολεία.
Εκτός από την υποχρέωση να ξεναγήσουν τους συμμαθητές τους, οι συμμετέχοντες σε αυτήν τη δράση θα πρέπει επίσης να δημιουργήσουν είτε μία αφίσα, είτε ένα βίντεο, να ανεβάσουν μια θεατρική παράσταση ή να κάνουν μια ραδιοφωνική εκπομπή για τη μετάδοση μηνύματος σχετικού με την ανάγκη να αγκαλιάσει η μαθητική κοινότητα το Αρχαίο Θέατρο. Οποιο κι αν είναι το τελικό προϊόν, θα αναρτηθεί στην πλατφόρμα του “Διαζώματος” και θα μπορεί να το δει ο κάθε ενδιαφερόμενος.
Με αυτή την εκπαιδευτική δράση, το “Διάζωμα” έχει σκοπό να αναδείξει τους αρχαίους χώρους θέασης και ακρόασης και να ευαισθητοποιήσει τους εφήβους στην προστασία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Είναι πολύ ενδιαφέρον το ότι οι αρχαίοι χώροι “μπαίνουν” με τον τρόπο αυτό στην καθημερινότητα των παιδιών.
Μπορείτε να διαβάσετε το πλήρες δημοσίευμα στον σύνδεσμο που ακολουθεί: