Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
3ο Διεθνές Συνέδριο Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Τεχνολογίας
Passion/Πάθος: Το 4o Musikaloy Festival
Πηγή: larissanet.gr
Τις τελευταίες ημέρες πραγματοποιήθηκε επιτυχημένη μεταφορά πλήθους αρχιτεκτονικών μελών από το χώρο των διάσπαρτων στο χώρο της ορχήστρας. Τα αρχιτεκτονικά μέλη βρίσκονταν στον χώρο των διάσπαρτων για αρκετά χρόνια ύστερα από ταξινομήσεις και ομαδοποίηση στα πλαίσια του Γ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.
Τον Νοέμβριο 2020, υπεγράφη από την Υπουργό Πολιτισμού & Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη η απόφαση έγκρισης της μελέτης με τίτλο «Αποκατάσταση του σκηνικού οικοδομήματος του Α Aρχαίου Θεάτρου Λάρισας – Α φάση», έπειτα από την ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.
Την ομάδα μελέτης αποτελούσαν ο αρχιτέκτονας μηχανικός Δημήτριος Καραγκούνης με μεταπτυχιακές σπουδές σε θέματα “Ειδικών Κατασκευών” και “Level II στον μη καταστροφικό έλεγχο των υλικών με υπερήχους”, ο αρχιτέκτονας μηχανικός Ευάγγελος Ματσαρόκος με μεταπτυχιακές σπουδές στα Διατμηματικά Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην “προστασία μνημείων” καθώς και στις “Βυζαντινές Σπουδές” και η Σοφία Τσανακτσίδου πολιτικός μηχανικός με μεταπτυχιακές σπουδές στα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών “Αρχιτεκτονική και Δομοστατική Αποκατάσταση Ιστορικών Κτηρίων και Συνόλων” και “Ανάλυση και Σχεδιασμός Κατασκευών Ενεργειακών Υποδομών”.
Σύμφωνα με την παραπάνω μελέτη τα ταυτισμένα αρχιτεκτονικά μέλη του προσκηνίου μεταφέρθηκαν και τοποθετήθηκαν κοντά στον “φυσικό” τους χώρο. Η ενέργεια αυτή σηματοδοτεί μια νέα φάση για το Α Αρχαίο Θέατρο Λάρισας. Για πρώτη φορά τα μαρμάρινα αυτά μέλη παίρνουν θέση μπροστά από το προσκήνιο. Το σύνολο των μελών θα παραμείνει στην θέση αυτή όπου θα γίνουν οι τελικές μετρήσεις – χαράξεις πριν την επανατοποθέτησή τους στις αρχικές τους θέσεις.
Εντός του 2022 θα προκηρυχθεί διεθνής δημόσιος διαγωνισμός που θα αφορά την “παραγωγή” νέων αρχιτεκτονικών μελών από πωρόλιθο για το σκηνικό οικοδόμημα, καθώς και νέων μαρμάρινων μελών και συμπληρωμάτων για το προσκήνιο ενώ εντός του 2023 θα ολοκληρωθεί το σύνολο των εργασιών που αφορούν την αποκατάσταση του σκηνικού οικοδομήματος σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη.