Γρήγορη μετάβαση

Οι SmartTravellers του Γυμνασίου Ερέτριας δημιουργούν μία εφαρμογή για τη διαδρομή φύσης και πολιτισμού Στερεάς Ελλάδας του Διαζώματος, «Οιδίπους».

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τη σχολική χρονιά 2022-2023, οι μαθητές του γυμνασίου Ερέτριας συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Υιοθεσία Αρχαίων Θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα» με τη Διαδρομή Φύσης και πολιτισμού Στερεάς Ελλάδας «Οιδίπους». Στο πρόγραμμα συμμετέχουν είκοσι μαθητές και δύο εκπαιδευτικοί.

Η διαδρομή «Οιδίπους», περιλαμβάνει τα σημαντικότερα μνημεία φύσης και πολιτισμού σε επτά επιλεγμένες περιοχές της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί από το Σωματείο Διάζωμα. Αυτές είναι:

  • Χαλκίδα – Ερέτρια
  • Δελφοί
  • Καρπενήσι
  • Θερμοπύλες
  • Θήβα
  • Ορχομενός
  • Σκύρος

Αρχικός στόχος ήταν να διερευνήσουν οι μαθητές τον όρο «Πολιτιστική Διαδρομή» και την σημασία του, καθώς και τη σύνδεσή του με τη βιώσιμη ανάπτυξη και επιχειρηματικότητα μιας περιοχής. Στη συνέχεια οι μαθητές συγκέντρωσαν πληροφορίες για την αειφορία και τα είδη της, καθώς και για την άυλη πολιτιστική κληρονομιά των περιοχών. Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στις 4-7 Μαΐου τριήμερη εκδρομή στη Σκύρο, όπου οι μαθητές γνώρισαν και διερεύνησαν το φυσικό περιβάλλον καθώς και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά (κεντητική, ξυλοτεχνία, κεραμική τέχνη, παραδοσιακούς χορούς, το έθιμο της Σκυριανής Αποκριάς). Επισκέφθηκαν το Λαογραφικό Μουσείο Φαλτάιτς, καθώς και το Αρχαιολογικό Μουσείο και θαύμασαν την έντονη αντίθεση του φυσικού τοπίου του νησιού.

Επίσης, επισκέφθηκαν το λιμάνι της Λιναριάς, όπου ενημερώθηκαν για τις καινοτόμες περιβαλλοντικές πρακτικές που εφαρμόζονται στο λιμάνι και για το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Skyros Project» που υλοποιείται στη Λιναριά σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.

Οι μαθητές κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο νησί συγκέντρωσαν πληροφοριακό υλικό σχετικά με το φυσικό περιβάλλον τα ιστορικά μνημεία και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά ως μέσο αειφορίας και βιώσιμης ανάπτυξης του νησιού, επεξεργάστηκαν ένα σημαντικό μέρος του υλικού και δημιουργήσαν ένα application που θα φιλοξενεί την διαδρομή φύσης και πολιτισμού «Οιδίπους» του «Διαζώματος», ξεκινώντας από το νησί της Σκύρου. Δημιούργησαν τρείς θεματικούς άξονες στην εφαρμογή όπως: Πολιτιστικές Διαδρομές, περιβαλλοντικές διαδρομές και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά. Η εφαρμογή αυτή η οποία είναι της μορφής PWA (Progressive Web Application), δημιουργήθηκε χωρίς χρήση κώδικα, με την πλατφόρμα GoodBarber. Η εφαρμογή θα εμπλουτιστεί και την ερχόμενη σχολική χρονιά, καθώς θα συνεχιστεί η υλοποίηση του προγράμματος ώστε να αξιοποιηθεί το υλικό της στην εκπαιδευτική διαδικασία, συνδυαστικά με τα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος σπουδών στο Γυμνάσιο.

Ευχαριστούμε θερμά τους συνοδοιπόρους μας σ’ αυτό το «ταξίδι» φύσης και πολιτισμού: τον κ. Γιώργο Γεωργούδη, πρόεδρο του πολιτιστικού συλλόγου Ανεμόεσσα, καθώς και τη χορωδία του πολιτιστικού συλλόγου για τη φιλοξενία των μαθητών μας, και την παρουσίαση που πραγματοποίησε σχετικά με τα έθιμα του νησιού και τη σημασία της Σκυριανής φορεσιάς, καθώς και το βιωματικό εργαστήριο παραδοσιακής μουσικής και χορών της Σκύρου που διοργάνωσε με την χορωδία του συλλόγου. Τη κυρία Μαρία Αθανασιάδη, που ξενάγησε με ένα μοναδικό τρόπο τους μαθητές μας κατά την περιήγησή τους σε όλο το βόρειο τμήμα του νησιού, αναφερόμενη στις φυσικές ομορφιές, την γεωμορφολογία, τη χλωρίδα και τη πανίδα, τα πολιτιστικά μνημεία, την γαστρονομία και τα έθιμα του νησιού, τον κ. Κυριάκο Αντωνόπουλο, πρόεδρο του λιμενικού ταμείου Σκύρου, για την ενδιαφέρουσα ξενάγηση και παρουσίαση του περιβαλλοντικού προγράμματος «Skyros Project», στο λιμάνι της Λιναριάς, τον κ. Μανώλη Μαυρίκο που μας φιλοξένησε στο εργαστήριο κεραμικής που διαθέτει, μας μίλησε για την κεραμική τέχνη και μας έδειξε όλη τη διαδικασία δημιουργίας ενός κεραμικού έργου, φτιάχνοντας ένα κεραμικό αγγείο.

Ιδιαίτερα θα θέλαμε να εκφράσουμε εγκάρδιες ευχαριστίες στην κ. Μαίρη Μπελογιάννη, υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Διαζώματος καθώς για ακόμη μια φορά μας ενέπνευσε, μας ενθάρρυνε και μας στήριξε, καθ΄ όλη τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Βέρα Δηλάρη την εθνική Συντονίστρια του εθνικού Δικτύου συνεργαζόμενων σχολείων της UNESCO, ASPnet για την καθοδήγησή της σχετικά με την άυλη πολιτιστική κληρονομιά της Σκύρου, καθώς το Γυμνάσιο Ερέτριας ως μέλος του εθνικού Δικτύου Συνεργαζόμενων σχολείων ΑSPnet, θα συμμετέχει την ερχόμενη σχολική χρονιά στο κοινό πρόγραμμα UNESCO και Ευρωπαϊκής Ένωσης «Ενσωματώνοντας την άυλη πολιτιστική κληρονομιά στην σχολική εκπαίδευση»

Τέλος, ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας την Διευθύντριά μας κ. Άννα Καραμπατσώλη, για την αδιάκοπη συμβολή, την ενεργό συμμετοχή και συμπαράσταση που μας έδειξε, σε όλες τις φάσεις εξέλιξης του προγράμματος, καθώς και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Ερέτριας, για την έμπρακτη στήριξή του κατά την πραγματοποίηση του προγράμματος.

Υπεύθυνες καθηγήτριες του Προγράμματος:

Βασιλική Ντόκου ΠΕ01

Παρασκευή Βέττα ΠΕ79.01

Την εφαρμογή μπορείτε να την επισκεφθείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://smartravellers.goodbarber.app/