Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
3ο Διεθνές Συνέδριο Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Τεχνολογίας
Passion/Πάθος: Το 4o Musikaloy Festival
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η συνεργασία μας με το σωματείο «ΔΙΑΖΩΜΑ» συνεχίστηκε τη σχολική χρονιά 2022-23 με την εκπόνηση του πολιτισμικού προγράμματος με τίτλο «Διαδρομές γαστρονομίας και πολιτισμού με αφορμή το Αρχαίο Θέατρο της Μαρώνειας» στο πλαίσιο του προγράμματος «Υιοθεσία ενός Αρχαίου Θεάτρου. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα Αρχαία Θέατρα».
Φέτος, η εστίαση του προγράμματος ήταν διαφορετική, όπως άλλωστε μαρτυρά και ο τίτλος του. Επιχειρήθηκε η ένταξη το σπουδαίου αυτού μνημείου της πολιτισμικής μας κληρονομιάς στον ευρύτερο περιβάλλοντα χώρο. Μέσα από πολιτιστικές, ιστορικές, μυθολογικές και περιβαλλοντικές «διαδρομές» έγινε η σύνδεση του αρχαιολογικού χώρου με το φυσικό του περιβάλλον, τον αγροτικό τομέα, τη σύγχρονη κοντινή πόλη και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. σύγχρονη παραγωγή και δημιουργία, γαστρονομία και παράδοση.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022 και ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2023. Οι συναντήσεις μας γίνονταν σε εβδομαδιαία βάση κατά τις οποίες οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να μελετήσουν και να ερευνήσουν τη σχέση του Αρχαίου Θεάτρου της Μαρώνειας με τον Όμηρο και το θεό Διόνυσο, τους λόγους που οδήγησαν στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης πόλης-κράτους, τη σημασία του εμπορίου και των τοπικών προϊόντων (ελιά – λάδι / στάρι / σταφύλι – κρασί) από το χτες έως και σήμερα, τις γαστρονομικές συνήθειες των Αρχαίων Ελλήνων και τις ομοιότητες με τις σημερινές διατροφικές συνήθειες.
Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάγκη, το χρέος και την σπουδαιότητα διατήρησης των αρχαίων μνημείων ως μέσω σύνδεσης με το παρελθόν, αλλά ταυτόχρονα και διαρκούς ανάπτυξης και ευημερίας ενός τόπου.
Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν βιωματικά εργαστήρια, όπως συγκομιδής ελιών από τα δέντρα που υπάρχουν στην αυλή του σχολείου και γαστρονομικά εργαστήρια επεξεργασίας ελιών, παρασκευής ελιόψωμων, μουστοκούλουρων και μουσταλευριάς.
Στις 25 Απριλίου πραγματοποιήθηκε μία εκπαιδευτική επίσκεψη στο ελαιοτριβείο «Κύκλωπας», όπου οι μαθητές/τριες γνώρισαν τη διαδικασία εξαγωγής του λαδιού, ενώ γεύτηκαν τα διαφορετικά είδη λαδιού που παράγονται από τη συγκεκριμένη επιχείρηση. Ακολούθησε ξενάγηση στο «Λαογραφικό Μουσείο Ξυλαγανής», το οποίο στεγάζεται στο κτήριο ενός παλιού Αλευρόμυλου, δωρεά των ιδιοκτητών στο Πολιτιστικό Όμιλο Ξυλαγανής, ενώ παράλληλα συμμετείχαν στην παρασκευή τοπικής συνταγής.
Τέλος, επισκεφτήκαμε και ξεναγηθήκαμε στο κτήμα “Κίκονες”, τοπική επιχείρηση οινοποιίας και ενημερωθήκαμε για τη διαδικασία παραγωγής του κρασιού, καθώς και τις διαφορετικές ποικιλίες αμπελιού που καλλιεργούνται στους αμπελώνες τους που αποτελούν μέρος των αμπελώνων της Μαρώνειας.
Οι πολιτιστικές και γαστρονομικές μας διαδρομές με αφορμή το Αρχαίο Θέατρο της Μαρώνειας ολοκληρώθηκαν με τη διήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στη Δράμα και τη Θεσσαλονίκη και την επίσκεψη στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, το Σπήλαιο του Αγγίτη στη Δράμα, το Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης και το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ
Δείτε την παρουσίαση στον παρακάτω σύνδεσμο:
https://drive.google.com/file/d/15Mn9w0FlpYaebSfNfi8QQ-577na5bNnX/view
Συντονίστρια του προγράμματος: Σιδηρά Μαρία (ΠΕ06)
Συνεργάτες εκπαιδευτικοί : Κλημαντάκη Αικατερίνη (ΠΕ06)
Αγιαννιτόπουλος Αλέξιος (ΠΕ11)
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν οι ακόλουθοι μαθητές και μαθήτριες: