Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
3ο Διεθνές Συνέδριο Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Τεχνολογίας
Passion/Πάθος: Το 4o Musikaloy Festival
Ηλεκτρονική έκδοση “kathimerini.gr”
Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2012
Του Αποστολου Λακασα
Τα αρχαία θέατρα της χώρας θα γεμίσουν… μαθητές. Θα είναι εκείνοι που θα μετέχουν στις παραστάσεις αρχαίου δράματος του σχολείου τους και εκείνοι που θα εκδράμουν για να τις παρακολουθούν. Αυτά περιλαμβάνονται στον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας που θέλει να δώσει νέα πνοή στη θεατρική αγωγή, φέρνοντας σε επαφή τους μαθητές τόσο με το θεατρικό παιχνίδι και τα κείμενα της αρχαίας δραματουργίας όσο και με τα αρχαία θέατρα κάθε περιοχής.
«Οι παραστάσεις θα οργανώνονται στο σχολείο και θα παρουσιάζονται σε αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής. Θα πάψει να υπάρχει ο διαγωνιστικός χαρακτήρας, όπως συνέβαινε έως τώρα, που τις παραστάσεις έβλεπαν μόνο τα μέλη της κριτικής επιτροπής και οι γονείς των παιδιών που συμμετείχαν σε αυτές. Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, θεατές θα είναι οι μαθητές των σχολείων της περιοχής. Θα είναι ένα μικρό, τοπικό θεατρικό φεστιβάλ», ανέφερε στην «Κ» η ηθοποιός κ. Λυδία Κονιόρδου, η οποία μετέχει στη συμβουλευτική επιτροπή του υπουργείου Παιδείας.
Στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του αναλυτικού προγράμματος, το θεατρικό μάθημα και οι παραστάσεις θα οργανώνονται από τους μαθητές του Γυμνασίου (στις ώρες των βιωματικών δραστηριοτήτων και σε συνδυασμό με το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών) και του Λυκείου (στις ώρες της Τέχνης – Πολιτισμού). Σκοπός του υπουργείου είναι η δράση αυτή να συνδεθεί με την τοπική κοινωνία, γι’ αυτό και η διοργάνωση των τοπικών φεστιβάλ θα ξεκινήσει από τις 13 πόλεις, στις οποίες ήδη λειτουργεί Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο.
Οι θεατρικές δράσεις θα κορυφώνονται με τη διοργάνωση ετήσιου Διεθνούς Μαθητικού Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος σε ένα αρχαίο θέατρο. «Θέλουμε οι μαθητές να βιώσουμε την ατμόσφαιρα των αρχαίων μνημείων στο πλαίσιο μιας παράστασης», λέει, μιλώντας στην «Κ», η σύμβουλος του υπουργείου κ. Ελένη Μπούντα. Οι παραστάσεις θα δίνονται με το φως του ήλιου και μπορεί να εναλλάσσεται μία τραγωδία με μία κωμωδία.
Συνεργασία
«Ενδεικτικά να σας πω ότι κατά τη διάρκεια του αντίστοιχου Φεστιβάλ της Ταορμίνα της Σικελίας, μία ολόκληρη περιοχή ζωντανεύει», λέει η κ. Κονιόρδου, τονίζοντας ότι θα υπάρξει συνεργασία και με πόλεις της Μεσογείου που έχουν ανάλογα φεστιβάλ. Ως προς τους εκπαιδευτικούς, θα επιμορφωθούν για το σχετικό πρόγραμμα, ενώ για το ανέβασμα των παραστάσεων οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν τη βάση δεδομένων των 7.000 σχολικών παραστάσεων που διαθέτει το Κέντρο Έρευνας και Πρακτικών Εφαρμογών του Αρχαίου Ελληνικού Δράματος «ΔΕΣΜΟΙ».
Βέβαια, το υπουργείο στοχεύει στην ανάπτυξη της θεατρικής αγωγής από τα θεμέλια του εκπαιδευτικού συστήματος, την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Για τον λόγο αυτό, όπως εξήγησε η κ. Μπούντα, η θεατρική αγωγή ξεκίνησε από φέτος σε 961 δημοτικά σχολεία, δηλαδή στο περίπου 40% του μαθητικού πληθυσμού, με στόχο να γενικευθεί σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας.
«Παρακολούθησα προ ετών το μαθητικό φεστιβάλ στη Μέριδα της Ισπανίας. Υπήρχε ένας εντυπωσιακός ενθουσιασμός τόσο από τα παιδιά που μετείχαν στις παραστάσεις όσο και από τους μαθητές που τις παρακολουθούσαν. Ηταν γιορτή. Ηταν σαν μια ροκ συναυλία. Το αρχαίο δράμα είναι μια ζωντανή εμπειρία και όχι ένα μουσειακό είδος», καταλήγει η κ. Κονιόρδου.