Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Επελέγη ο ανάδοχος για τον νέο μεγάλο οδικό άξονα Στροφυλιά – Ιστιαία
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Ξεκίνησε η αναδάσωση με μαύρη πεύκη για το Νέο Δάσος στην περιοχή αρμοδιότητας του Δασαρχείου Λίμνης
Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
“Καθημερινή”, 21/01/2010
Της Γιωτας Συκκα
Tο ΚΑΣ αποφάσισε να συνεχιστούν οι ανασκαφές. Η είδηση για τον νομό Μαγνησίας της ανακάλυψης του αρχαίου θεάτρου, που ήρθε στο φως κατά τη διάρκεια έργων (1992- 93) του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, δεν είναι καινούργια. Η απόφαση όμως του ΚΑΣ να το αναδείξει, χαροποίησε ιδιαίτερα την περιοχή. Αποτελεί, άλλωστε, εμβληματικό στοιχείο μιας σπουδαίας πόλης που ήκμασε τον 4ο αι. π.Χ. Χτισμένη με μνημειακό τρόπο, από κυβόλιθους, το αποδεικνύουν τα κατάλοιπά της και θα αναδειχτεί με την ευκαιρία των Μεσογειακών Αγώνων του 2013 δίνοντας μια μοναδική ευκαιρία στην περιοχή.
Τώρα όποιος θέλει μπορεί να δει από κοντά τον χώρο, αφού τηλεφωνήσει πρώτα στη ΙΓ΄ Εφορεία. Μόνο έτσι μπορεί να πάρει το κλειδί, αφού δεν υπάρχει ούτε φύλακας. Αλλά βέβαια τέτοιος τρόπος επίσκεψης των μνημείων δεν τιμά κανέναν.
Με την ανάδειξη του θεάτρου, ο χώρος θα αποκτήσει τη λειτουργία που του πρέπει. Χρειάζεται, βέβαια, δουλειά και χρήματα. Το ΚΑΣ, πάντως, έδωσε προχθές την άδεια στο Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Θεσσαλικών Σπουδών να συνεχίσει την ανασκαφική έρευνα στο αρχαίο θέατρο Φθιωτίδων Θηβών (διευθύνει η Βασιλική Αδρύμη – Σισμάνη) που εντοπίστηκε μεταξύ των Μικροθηβών και της Νέας Αγχιάλου. Η κ. Σισμάνη, άλλωστε, εξασφάλισε από τη Νομαρχία Μαγνησίας 50.000 ευρώ για τη συνέχιση των ανασκαφών και την υπόσχεση γι’ άλλα τόσα όταν ξεκινήσουν τα έργα.
Το θέατρο αποτελεί τμήμα της πόλης αυτής που δεν έχει αποκαλυφθεί εξ ολοκλήρου. Εντοπίστηκε το τείχος της, ο ναός της Αθηνάς Πολιάδος, το Ασκληπιείο, το θέατρο. Όπως έδειξαν οι έρευνες, τον 4ο αι. π.Χ. η πόλη ήταν γεμάτη ζωή και δημιουργία, με πολλά δημόσια κτίρια να ανεγείρονται για τους κατοίκους της και με δικό της νόμισμα από τα τέλη του ίδιου αιώνα. Αιτία των συμφορών της ήταν οι σεισμοί στην περιοχή και κυρίως το 217 π.Χ. η καταστροφή που της προκάλεσε ο Φίλιππος Ε΄.
Την ύπαρξη του θεάτρου παλαιότεροι αρχαιολόγοι τη θεωρούσαν δεδομένη από τα χρόνια που οι: Θεοχάρης και Χουρμουζιάδης ανακάλυψαν σε τάφο της περιοχής (μάλλον ηθοποιού) μια θεατρική μάσκα. Στη θέση Κάστρο, ωστόσο, δεν υπήρχε τίποτα. Τελικά χρειάστηκαν δυόμισι μήνες ερευνών σε βάθος 3,20μ.για να αποκαλυφθεί. Ηταν λίθινο με 8 κλίμακες ανόδου και 7 κερκίδες καθώς και δύο φάσεις: ελληνιστική και ρωμαϊκή. Η δεύτερη, μάλιστα, είχε μετατραπεί σε αρένα όπως αποδεικνύουν τα ίχνη κιγκλιδωμάτων για την προστασία από τα ζώα.
Στην πίσω πλευρά της ορχήστρας υπήρχε επίσης σκηνικό οικοδόμημα πέντε δωματίων, με διαδρόμους, θύρες κ.ά. Το Συμβούλιο ενέκρινε τη συνέχιση των ερευνών στην ορχήστρα και το κοίλον. Για την ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου υπάρχει 5ετές πρόγραμμα που προβλέπει αρχιτεκτονική τεκμηρίωση, έρευνες, δομική αποκατάσταση, ηλεκτρομηχανική εγκατάσταση κ.ά.