Σταύρος Μπένος: «Πάντα η μεγάλη εικόνα ήταν καθοδηγητής μου»
Ολοκλήρωση του Masterplan «ΕΒΡΟΣ ΜΕΤΑ» – Για έναν Έβρο δυνατό και ανθεκτικό, που αξίζει να ανθίσει και πάλι.
Aποκαλυπτήρια της προτομής Πέτρου Θέμελη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αρχαίας Μεσσήνης
Πέτρος Θέμελης: Το θαύμα και το τραύμα
Ετήσιο μνημόσυνο καθηγητή Πέτρου Θέμελη και αποκαλυπτήρια της προτομής του – Κυριακή 27 Οκτωβρίου 11.30 π.μ στον Αρχαιολογικό Χώρο Αρχαίας Μεσσήνης
Την Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012 ο κος Σταύρος Μπένος, πρόεδρος του σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ», ο κος Βασίλης Λαμπρινουδάκης, γενικός γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου του σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ» και ο κος Βαγγέλης Καζολιάς, ιδρυτικό μέλος του σωματείου πραγματοποίησαν επίσκεψη εργασίας στον Πειραιά, με αντικείμενο την ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου της Ζέας.
Η επίσκεψη ξεκίνησε από το Δημαρχείο του Πειραιά, όπου τους περίμενε ο κος Βασίλης Μιχαλολιάκος, δήμαρχος Πειραιά με τους συνεργάτες του. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αυτής συζήτησαν το ενδεχόμενο ανάδειξης του αρχαίου θεάτρου της Ζέας, το οποίο βρίσκεται στο Δήμο Πειραιά.
Στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στα γραφεία της ΚΣΤ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, στο αρχαιολογικό μουσείο του Πειραιά. Εκεί τους υποδέχτηκαν ο κος Χρήστου Στέφανος, αντιπεριφερειάρχης της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιώς και η κα Στέλλα Χρυσουλάκη, προϊσταμένη της ΚΣΤ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Αντικείμενο της συνάντησής τους ήταν η ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου της Ζέας και ο σχεδιασμός των επόμενων βημάτων. Η Περιφερειακή Ενότητα Πειραιώς, όπως δήλωσε ο κος Χρήστου Στέφανος, αντιπεριφερειάρχης της, θα διαθέσει μέσω Προγραμματικής Συμβάσεως χρηματοδότηση ύψους 100.000 ευρώ για την ανάδειξη του σπουδαίου αυτού μνημείου.
Ακολούθως επισκέφθηκαν το αρχαίο θέατρο της Ζέας, το οποίο βρίσκεται στον προαύλιο χώρο του αρχαιολογικού μουσείου του Πειραιά. Το θέατρο κατασκευάστηκε στους Μακεδονικούς χρόνους (αρχές του 3ου αι. π.Χ.) και είχε ως πρότυπό του το μεγάλο Διονυσιακό θέατρο της Αθήνας.
Το κοίλον του ήταν εν μέρει θεμελιωμένο στο φυσικό βράχο. Στο ανώτερο τμήμα του, όπου δεν υπήρχε ο φυσικός βράχος, τα εδώλια του κοίλου εδράζονταν σε τεχνητή λίθινη θεμελίωση, η οποία καλυπτόταν με χώμα. Δημιουργούνταν δηλαδή ένα είδος τεχνητής επίχωσης για τη θεμελίωση του ανώτερου τμήματος του κοίλου. Το υλικό κατασκευής του θεάτρου ήταν ο γνωστός υποκίτρινος Πειραϊκός λίθος, ο οποίος δυστυχώς είναι αρκετά εύθρυπτος. Από τα εδώλια του αρχαίου θεάτρου δε σώζεται σήμερα κανένα. Η διάμετρος του κοίλου υπολογίζεται στα 66.5μ.
Το αρχαίο θέατρο διέθετε ορχήστρα, διαμέτρου 23.4μ Μεγάλος λίθινος αποστραγγιστικός αγωγός απομάκρυνε τα νερά της βροχής από την ορχήστρα. Από το σκηνικό οικοδόμημα διατηρούνται σήμερα ελάχιστα κατάλοιπα.
Η επίσκεψη αυτή θα εμπλουτιστεί με περαιτέρω μελέτη των καταλοίπων του μνημείου από τον ομότιμο καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κο Βασίλη Λαμπρινουδάκη και τον πολιτικό μηχανικό, κο Βαγγέλη Καζολιά, προκειμένου να καταλήξουμε στην καλύτερη δυνατή περιγραφή των εργασιών που θα πραγματοποιηθούν με την Προγραμματική Σύμβαση. Στόχος μας είναι μετά το πέρας των έργων και των μελετών που θα προβλέπει η Προγραμματική Σύμβαση το έργο να έχει ετοιμότητα για ένταξη στο Ε.Σ.Π.Α.