Όταν η καινοτομία συναντά την αγάπη για τον τόπο: Η επιτυχία της Εβροφάρμα φωτίζει τον Έβρο
Να σας τα πούμε; Τα Διαζωματικά Κάλαντα και το Ημερολόγιο Εκδηλώσεων για το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Επελέγη ο ανάδοχος για τον νέο μεγάλο οδικό άξονα Στροφυλιά – Ιστιαία
Την Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012 ο κος Σταύρος Μπένος, πρόεδρος του σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ», ο κος Βασίλης Λαμπρινουδάκης, γενικός γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου του σωματείου «ΔΙΑΖΩΜΑ» και ο κος Βαγγέλης Καζολιάς, ιδρυτικό μέλος του σωματείου πραγματοποίησαν επίσκεψη εργασίας στον Πειραιά, με αντικείμενο την ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου της Ζέας.
Η επίσκεψη ξεκίνησε από το Δημαρχείο του Πειραιά, όπου τους περίμενε ο κος Βασίλης Μιχαλολιάκος, δήμαρχος Πειραιά με τους συνεργάτες του. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αυτής συζήτησαν το ενδεχόμενο ανάδειξης του αρχαίου θεάτρου της Ζέας, το οποίο βρίσκεται στο Δήμο Πειραιά.
Στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στα γραφεία της ΚΣΤ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, στο αρχαιολογικό μουσείο του Πειραιά. Εκεί τους υποδέχτηκαν ο κος Χρήστου Στέφανος, αντιπεριφερειάρχης της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιώς και η κα Στέλλα Χρυσουλάκη, προϊσταμένη της ΚΣΤ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων. Αντικείμενο της συνάντησής τους ήταν η ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου της Ζέας και ο σχεδιασμός των επόμενων βημάτων. Η Περιφερειακή Ενότητα Πειραιώς, όπως δήλωσε ο κος Χρήστου Στέφανος, αντιπεριφερειάρχης της, θα διαθέσει μέσω Προγραμματικής Συμβάσεως χρηματοδότηση ύψους 100.000 ευρώ για την ανάδειξη του σπουδαίου αυτού μνημείου.
Ακολούθως επισκέφθηκαν το αρχαίο θέατρο της Ζέας, το οποίο βρίσκεται στον προαύλιο χώρο του αρχαιολογικού μουσείου του Πειραιά. Το θέατρο κατασκευάστηκε στους Μακεδονικούς χρόνους (αρχές του 3ου αι. π.Χ.) και είχε ως πρότυπό του το μεγάλο Διονυσιακό θέατρο της Αθήνας.
Το κοίλον του ήταν εν μέρει θεμελιωμένο στο φυσικό βράχο. Στο ανώτερο τμήμα του, όπου δεν υπήρχε ο φυσικός βράχος, τα εδώλια του κοίλου εδράζονταν σε τεχνητή λίθινη θεμελίωση, η οποία καλυπτόταν με χώμα. Δημιουργούνταν δηλαδή ένα είδος τεχνητής επίχωσης για τη θεμελίωση του ανώτερου τμήματος του κοίλου. Το υλικό κατασκευής του θεάτρου ήταν ο γνωστός υποκίτρινος Πειραϊκός λίθος, ο οποίος δυστυχώς είναι αρκετά εύθρυπτος. Από τα εδώλια του αρχαίου θεάτρου δε σώζεται σήμερα κανένα. Η διάμετρος του κοίλου υπολογίζεται στα 66.5μ.
Το αρχαίο θέατρο διέθετε ορχήστρα, διαμέτρου 23.4μ Μεγάλος λίθινος αποστραγγιστικός αγωγός απομάκρυνε τα νερά της βροχής από την ορχήστρα. Από το σκηνικό οικοδόμημα διατηρούνται σήμερα ελάχιστα κατάλοιπα.
Η επίσκεψη αυτή θα εμπλουτιστεί με περαιτέρω μελέτη των καταλοίπων του μνημείου από τον ομότιμο καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κο Βασίλη Λαμπρινουδάκη και τον πολιτικό μηχανικό, κο Βαγγέλη Καζολιά, προκειμένου να καταλήξουμε στην καλύτερη δυνατή περιγραφή των εργασιών που θα πραγματοποιηθούν με την Προγραμματική Σύμβαση. Στόχος μας είναι μετά το πέρας των έργων και των μελετών που θα προβλέπει η Προγραμματική Σύμβαση το έργο να έχει ετοιμότητα για ένταξη στο Ε.Σ.Π.Α.