Γρήγορη μετάβαση

Το 3ο ΓΕΛ ΕΥΟΣΜΟΥ ακολουθεί τη διαδρομή «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ»

Τη φετινή σχολική χρονιά, με την συμμετοχή 54 μαθητών και μαθητριών της Α’ και Β΄ τάξης και τη συνεργασία 4 καθηγητριών, εκπονήσαμε τα εξής περιβαλλοντικά προγράμματα:

  • «Από πέτρα στο χρόνο»
  • «Μια αγκαλιά για την προστασία των μνημείων της φύσης και του πολιτισμού»

Και συμμετείχαμε στα θεματικά δίκτυα:

  • «Κωνσταντινούπολη – Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη – Έλληνες της Πόλης, Πολίτες της Οικουμένης»
  • «Αειφορική Διαχείριση των μνημείων της Θεσσαλονίκης και της ιστορικής μαρτυρίας»

Καθώς από το 2017, ανήκουμε στην οικογένεια του κινήματος πολιτών Διάζωμα και κάθε χρόνο συμμετέχουμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Υιοθεσία Αρχαίων Θεάτρων: μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», δεν θα μπορούσε αυτή η χρονιά να αποτελεί εξαίρεση.

Συνεχίσαμε, λοιπόν, τη δράση της υιοθεσίας με το αρχαίο θέατρο Δίου, εντάσσοντάς την, μάλιστα, στο ολιστικό πρόγραμμα:  Πολιτιστική – Περιβαλλοντική Διαδρομή «Αλέξανδρος».  Η Διαδρομή έχει στον πυρήνα της 8 αρχαιολογικούς χώρους  και αρχαίες πόλεις που συνδέονται με την ζωή του Μεγάλου Αλεξάνδρου και συγκεκριμένα: 

την Πέλλα, τις Αιγές – Βεργίνα, την  Μίεζα – Σχολή Αριστοτέλη, τα Στάγειρα, το Δίον, την Αμφίπολη, το Κιλκίς, την Θεσσαλονίκη. 

Στη διαδρομή μας, διαπιστώσαμε πως σε κοντινή απόσταση από κάθε αρχαιολογικό χώρο υπάρχουν αμπελώνες. Θελήσαμε, λοιπόν, να εξερευνήσουμε τη σύνδεση αυτή και μία ομάδα μαθητών/μαθητριών ανέλαβε τη θεματική του κρασιού.

Αφού ερευνήσαμε, συλλέξαμε και επεξεργαστήκαμε το υλικό μας ,δημιουργήσαμε:

  • power point για το Κρασί, που μπορείτε να δείτε εδώ

http://3lyk-evosm.thess.sch.gr/wp-content/uploads/%CE%9A%CE%A1%CE%91%CE%A3%CE%99.pdf

  • power point για το Δίον, που μπορείτε να δείτε εδώ

http://3lyk-evosm.thess.sch.gr/wp-content/uploads/%CE%94%CE%99%CE%9F%CE%9D.pdf

  • και τρίπτυχο έντυπο για το Δίον, που μπορείτε να δείτε εδώ.

http://3lyk-evosm.thess.sch.gr/wp-content/uploads/%CE%94%CE%99%CE%9F%CE%9D-%CE%A4%CE%A1%CE%99%CE%A0%CE%A4%CE%A5%CE%A7%CE%9F.pdf

Τις γνώσεις που αποκτήσαμε μέσα από τη συμμετοχή μας στα περιβαλλοντικά προγράμματα, θελήσαμε να τις συνδέσουμε και με βιωματικές δράσεις, καθώς η γνήσια μορφή εκπαίδευσης γεννιέται μέσα από την βιωματική μάθηση και εμπειρία. Στο πλαίσιο αυτό:

  • Συμμετείχαμε στη θεματική διαδρομή του OPEN HOUSE : Γαλεριανό Συγκρότημα – από την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία στον Χρυσό Αιώνα.
  • Επισκεφθήκαμε το Κτήμα Γεροβασιλείου, όπου η ξενάγησή μας περιελάμβανε τους αμπελώνες, τους χώρους παραγωγής και το εκπληκτικό μουσείο.
  • Σε συνεργασία με το «Φροντιστήριο Βιωσιμότητας» του δήμου Νεάπολης – Συκεών, πραγματοποιήσαμε μια μοναδική περιήγηση- ξενάγηση, στα Κάστρα της Θεσσαλονίκης, το Επταπύργιο, τα Βυζαντινά Τείχη, την Μονή Βλατάδων, τον Πύργο Τριγωνίου.
  • Στο αρχαίο Δίον υλοποιήσαμε την ξενάγησή μας. Στην ορχήστρα του Ελληνιστικού Θεάτρου, οι ξεναγοί μας, με τα διακριτικά τους μπλε φουλάρια, τα ντοσιέ και τις κάρτες που δήλωναν την ιδιότητά τους, ολοκλήρωσαν την υιοθεσία του Αρχαίου Θεάτρου, του Ρωμαϊκού Ωδείου και του Αρχαίου Σταδίου. Μας ενημέρωσαν για την ιστορία τους, τα μέρη τους, τη χρήση τους, τις αιτίες των καταστροφών τους, τις ανασκαφικές αποκαλύψεις και τη σημερινή τους αξιοποίηση και αποκατάσταση, αφού πρώτα μας μοίρασαν το τρίπτυχο πληροφοριακό έντυπο που δημιούργησαν. Περιδιαβήκαμε στο Αρχαιολογικό Πάρκο και επισκεφθήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο το οποίο φιλοξενεί τα ανεκτίμητης αξίας αγάλματα και ευρήματα της περιοχής.
  • Συμμετείχαμε στην 1η Πανελλήνια Μαθητική Περιβαλλοντική Συνάντηση του Εκπαιδευτικού Δικτύου Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη μια εκπαιδευτική συνύπαρξη πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης.
  • Τέλος, για την επίτευξη της διάχυσης των προγραμμάτων που εκπονήσαμε, παρουσιάσαμε το υλικό και τις δράσεις μας στη σχολική κοινότητα, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στον αίθριο χώρο του σχολείου μας, αλλά και στο 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο διασχολικής συνεργασίας και ανταλλαγής καλών πρακτικών.

Η αποτίμηση των δράσεων μας, εκφράστηκε από τις μαθήτριες και τους μαθητές, με τις παρακάτω ακροστιχίδες:

Συντονίστριες του προγράμματος: Τεπελίδου Σοφία (ΠΕ78) Καρανικολάου Ευδοξία (ΠΕ02)

Συνεργάτριες εκπαιδευτικοί : Μητάκου Μαρία (ΠΕ04), Μπαϊρα Άννα (ΠΕ02)

Ραντεβού το Σεπτέμβρη! Καλό Καλοκαίρι!