ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Επελέγη ο ανάδοχος για τον νέο μεγάλο οδικό άξονα Στροφυλιά – Ιστιαία
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Ξεκίνησε η αναδάσωση με μαύρη πεύκη για το Νέο Δάσος στην περιοχή αρμοδιότητας του Δασαρχείου Λίμνης
Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
Μια πρωτότυπη εκπαιδευτική δράση με τίτλο Ανθρώπινη Αλυσίδα υλοποίησε η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας σε συνεργασία με το 2ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας του Καταστήματος Κράτησης Αγίου Στεφάνου Πατρών και το «ΔΙΑΖΩΜΑ». Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα εντάσσεται στη θεματική ενότητα του Αρχαιολογικού Μουσείου για ευπαθείς κοινωνικά ομάδες και στην εκπαιδευτική δράση «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων από μαθητές» του Διαζώματος.
Η δράση υλοποιήθηκε σε δύο επισκέψεις την Τετάρτη 1η Μαρτίου και τη Δευτέρα 22 Μαΐου από διεπιστημονική ομάδα ενθάρρυνσης του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών, αποτελούμενη από τη Μουσειολόγο – Φιλόλογο κ. Γεωργία Μανωλοπούλου, τον Εικαστκό κ. Θανάση Θεμελή και τη Συντηρήτρια έργων τέχνης κ. Αλεξάνδρα Κωτσάκη.
Οι μαθητές του 2ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Πάτρας είχαν τη δυνατότητα μέσω προβολής ψηφιακού υλικού να ταξιδέψουν νοερά στην Πάτρα της ρωμαϊκής περιόδου, να γνωρίσουν τα μνημεία που σχετίζονται με τους χώρους θέασης και ακρόασης της ρωμαϊκής Πάτρας και να συναισθανθούν την εποχή και τις αξίες που πρεσβεύουν.
Η εκπαιδευτική δράση συμπληρώθηκε με υλοποίηση εργαστηρίων κατασκευής από τους εκπαιδευόμενους θεατρικών προσωπείων, ψηφιδωτών και πήλινων μορφών εμπνευσμένα από το ψηφιδωτό της ρωμαϊκής περιόδου με απεικόνιση αθλητικών και καλλιτεχνικών αγώνων. Ειδικά η δεύτερη επίσκεψη πλαισιώθηκε μουσικά από τις υπέροχες μελωδίες του Γιώργου Παπαδόπουλου στην κιθάρα και του Νίκου Φορλίδα σε παραδοσιακά κρουστά από την Ινδία.
Η ευαισθητοποίηση και η συμμετοχή μαθητή στις εκδηλώσεις του Αρχαιολογικού Μουσείου και του Τμήματος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Ημέρα Ποίησης με δικό του ποίημα ήταν συγκινητική και ουσιαστική. Καθώς και η ένταξη του φωτογραφικού υλικού των εκπαιδευτικών δράσεων στην έκθεση του Αρχαιολογικού Μουσείου στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων.
Οι εκπαιδευόμενοι, οι εκπαιδευτές και η Διεύθυνση του 2ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Πάτρας ευχαριστούν θερμά την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αχαΐας και την Διευθύντρια κ. Αναστασία Κουμούση καθώς και το Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών και ιδιαίτερα την κ. Γεωργία Μανωλοπούλου, τον κ. Θανάση Θεμελή και την κ. Αλεξάνδρα Κωτσάκη για την απόλυτα επιτυχημένη και άκρως ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική δράση, που για πρώτη φορά πραγματοποιείται σε μαθητές της Αχαΐας που βιώνουν εγκλεισμό, και στηρίζεται στη συνειδητοποίηση και στην υιοθέτηση της άποψης ότι όλοι έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα πολιτιστικά αγαθά, καθώς και στη φιλοσοφία ότι η επαφή μαζί τους δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ως πολυτέλεια αλλά ως γέφυρα κατανόησης του κόσμου, της συλλογικής ταυτότητας, της πολιτιστικής πολυμορφίας, της αλληλεγγύης σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Ευελπιστούμε σε συνέχιση και επέκταση της εποικοδομητικής συνεργασίας και την επόμενη σχολική χρονιά.
Η μεθοδολογία σκέψης, οι ιδέες και η καταγραφή της εμπειρίας από τις εκπαιδευτικές δράσεις στο Κατάστημα Κράτησης Αγίου Στεφάνου Πατρών παρουσιάστηκαν στους «Αρχαιολογικούς Διαλόγους» που πραγματοποιήθηκαν φέτος στα Γιάννενα, τον Ιούνιο του 2017 από την κα Μανωλοπούλου.