Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
3ο Διεθνές Συνέδριο Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Τεχνολογίας
Passion/Πάθος: Το 4o Musikaloy Festival
Στις 22 Νοεμβρίου 2023 ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών στη Βόρεια Εύβοια που ξεκίνησε στις 15 Ιουλίου και το οποίο παρακολούθησαν στο σύνολο του περίπου 7000 άτομα, ενήλικες και παιδιά, αριθμός τριπλάσιος σε σχέση με πέρσι.
Το πρόγραμμα διαρθρώθηκε σε τρεις ενότητες:
Ο Ιούλιος των τραγουδιών στον οποίο συμμετείχαν ο Μανώλης Μητσιάς, η Άλκηστις Πρωτοψάλτη και η Ελένη Τσαλιγοπούλου είχε εξαιρετική επιτυχία. Έγινε στη Λίμνη, στο Πευκί και στην Αγία Άννα. Συγκέντρωσε γύρω στα 5300 άτομα δημιουργώντας ένα πολύ δυναμικό κλίμα επικοινωνίας με το κοινό στο οποίο συμμετείχαν ντόπιοι από την ίδια την κάθε πόλη, από άλλες πόλεις και χωριά της Εύβοιας καθώς και τουρίστες Έλληνες και αλλοδαποί.
Παρόλη την έλλειψη τοπικών υποδομών και σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση εξασφαλίστηκε ένα άρτιο τεχνικό και οργανωτικό πλαίσιο ενώ και οι τρεις μουσικοί επικοινώνησαν με εντυπωσιακή ενέργεια με το κοινό, και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το συγκινησιακό υπόστρωμα των συνθηκών που αντιμετώπισε η περιοχή με όλες τις μέχρι σήμερα επιπτώσεις έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτό που έδωσαν οι καλλιτέχνες αλλά και σε αυτό που ανταπέδωσε το κοινό.
Είχαμε ζητήσει και από τους τρεις καλλιτέχνες να πάρουν μέρος όχι μόνο στις καλοκαιρινές εκδηλώσεις, στις πιο εύκολες και χαλαρές συνθήκες του καλοκαιριού αλλά και το φθινόπωρο σε απομακρυσμένα χωριά εκτός από κάθε τουριστική κίνηση. Δέχθηκαν οι δύο (Μητσιάς και Τσαλιγοπούλου) που παρουσιάστηκαν στις Γούβες και στις Ροβιές ενώ για ευνόητους λόγους όπως και πέρσι συμπεριλάβαμε και έναν Ευβοιώτη μουσικό, για φέτος την Χριστίνα Μπελμέζου, της οποίας η συναυλία έγινε στο χωριό Άγιος. Το σύνολο των θεατών για όλο τον κύκλο του φθινοπώρου ήταν περίπου 1800 άτομα.
Στα εκπαιδευτικά προγράμματα που σχεδιάστηκαν από την Κάτια Παπασπηλιοπούλου και τον Δημήτρη Μαραγκόπουλο έγιναν τέσσερις εκδηλώσεις στα Λουτρά Αιδηψού, στην Αγία Άννα, στο Πευκί και στη Λίμνη σε δημοτικά σχολεία που παρακολούθησαν γύρω στα 250 παιδιά. Συμμετείχε η Underground Youth Orchestra παρουσιάζοντας τα όργανα της Συμφωνικής Ορχήστρας υπό τον Κώστα Ηλιάδη και ο Ανδρέας Ζαφειρόπουλος που μύησε τα παιδιά στους βασικούς κώδικες των σχέσεων μουσικής και κινηματογραφικής εικόνας. Χρησιμοποιήθηκε ο Χρυσοθήρας του Τσάρλι Τσάπλιν με ζωντανή μουσική συνοδεία στο πιάνο από τον εμψυχωτή αλλά και με την συμμετοχή των παιδιών σε κρουστά και αυτοσχέδια όργανα.
Η αποδοχή και στα τέσσερα χωριά ήταν ιδιαίτερα θετική από παιδιά και δασκάλους ενώ ήταν σαφής η προτροπή και επιθυμία από όλους για συνέχιση των προγραμμάτων.
Συνοψίζοντας θα εστιάσω στην ζωτική ανάγκη της περιοχής, ενηλίκων και παιδιών για ζωντανές μουσικές ποιοτικές εκδηλώσεις και για εκπαιδευτικά προγράμματα όπου το αποτέλεσμα έχει μια όχι μόνο προστιθέμενη αλλά κυρίως πολλαπλασιαστική πολιτιστική αξία.
Η αποδοχή από την τοπική κοινωνία ήταν και φέτος ανεπιφύλακτα ιδιαίτερα θετική με σχόλια προς το Μέγαρο που εκφράστηκαν με κάθε τρόπο (κοινωνικά δίκτυα, έντυπα, εκπομπές) και κυρίως ζωντανά από το κοινό, που συχνά συμπεριλάμβανε ενήλικες και παιδιά με συχνά μηδενικές ακουστικές παραστάσεις ζωντανών μουσικών και εκπαιδευτικών δράσεων. Οργανώθηκε επίσης από το Μέγαρο μια δημοσιογραφική αποστολή από σημαντικά ΜΜΕ (Πρώτο Θέμα, Έθνος, Athens Voice, Εφημερίδα των Συντακτών, ΑΠΕ) μέσω των οποίων εκφράστηκαν πολύ θετικά σχόλια με μεγάλα αφιερώματα τα οποία αναπαράχθηκαν από πολλά διαδικτυακά μέσα.
Θέλω τέλος να σταθώ στην πολύ θετική και έμπρακτη συνεργασία και στήριξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Δήμος Ιστιαίας-Αιδηψού και Δήμος Αγίας Άννας-Μαντουδίου) που στήριξε και οικονομικά τις εκδηλώσεις σε επίπεδο τεχνικό (εξέδρες, ήχος, φως) κάτι που έκανε εφικτή και την συμμετοχή των δημοφιλών τραγουδιστών στις εκδηλώσεις μας.
Η προετοιμασία από πλευράς Μεγάρου (συνεργασία με την Καλλιτεχνική Διεύθυνση, Διεύθυνση Παραγωγής, Διεύθυνση Προβολής & Επικοινωνίας, Γραφείο Τύπου) όπως και η εκτέλεση παραγωγής ήταν άψογη ενώ όλες οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν με μεγάλη ακρίβεια μέσα στο πλαίσιο του προϋπολογισμού που είχε εγκριθεί από το ΥΠΠΟ. Η στήριξη και η συνεργασία με το ΔΙΑΖΩΜΑ υπήρξε φυσικά εξαιρετική και η συμβολή του στη συνέχιση του προγράμματος καθοριστική. Εκτιμώ ότι κάθε προοπτική για συνέχεια και ανάπτυξη ενός τέτοιου θεσμού είναι απόλυτα θετική και πολύ γόνιμη.
Δημήτρης Μαραγκόπουλος
Επικεφαλής του προγράμματος
ΟΙ ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ