Καλαμάτα: Από την Ανασυγκρότηση στην Πρωτοπορία
Όταν η καινοτομία συναντά την αγάπη για τον τόπο: Η επιτυχία της Εβροφάρμα φωτίζει τον Έβρο
Να σας τα πούμε; Τα Διαζωματικά Κάλαντα και το Ημερολόγιο Εκδηλώσεων για το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος του Διαζώματος «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», οι μαθητές των τμημάτων Α4 και Γ2 του Προτύπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων, κατά το σχολικό έτος 2022-2023, «υιοθέτησαν» την πολιτιστική διαδρομή των Αρχαίων Θεάτρων της Ηπείρου και δημιούργησαν Δίκτυο Σχολείων Συνεργασίας με τις ελληνόγλωσσες σχολικές μονάδες του εξωτερικού. Ειδικότερα, οι μαθητές δημιούργησαν ψηφιακά εργαλεία ξενάγησης στην πολιτιστική διαδρομή των Αρχαίων Θεάτρων της Ηπείρου και υλοποίησαν διαδικτυακές ξεναγήσεις με σχολεία της ομογένειας. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων, αρχικά γινόταν ενημέρωση των σχολείων για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τη δράση, καθώς τα σχολεία του εξωτερικού δεν είχαν πρότερη εμπειρία. Σε δεύτερη φάση, οι μαθητές, αφού παρουσίαζαν το σχολείο τους, ξεναγούσαν τους συμμαθητές τους στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης, στο Αρχαίο Θέατρο των Γιτάνων, στο Αρχαίο Θέατρο και Βουλευτήριο ή Μικρό Θέατρο της Κασσώπης, στο Αρχαίο Θέατρο και Ρωμαϊκό Ωδείο της Νικόπολης και στο Αρχαίο Θέατρο, Μικρό και Μεγάλο της Αμβρακίας.
Οι διαδικτυακές συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν μέσα από την Ψηφιακή Τάξη και ήταν οργανωμένες σε ομάδες σχολείων, ώστε να δημιουργηθεί μια ζύμωση μεταξύ των σχολείων γύρω από το πολιτιστικό απόθεμα. Έτσι, δόθηκε η ευκαιρία στα σχολεία να αρχίσουν να λειτουργούν ως δίκτυο, με σκοπό τη γνωριμία με τους χώρους θέασης και ακρόασης, καθώς και τα μνημεία της φύσης και του πολιτισμού. Η συνεργασία των σχολείων του δικτύου συνεχίστηκε ασύγχρονα σε επόμενη φάση μέσω μιας δραστηριότητας.
Οι μαθητές όλων των σχολείων μοιράστηκαν υλικό μέσα από συνεργατικό έγγραφο με θέμα την «Υιοθεσία του Αρχαίου Θεάτρου της Δωδώνης», του επιβλητικότερου μνημείου της πολιτιστικής διαδρομής των Αρχαίων Θεάτρων της Ηπείρου. Τέλος, οι μαθητές μας, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν από όλα τα σχολεία, δημιούργησαν έναν Σύντομο Οδηγό για το Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης στα γερμανικά: https://www.calameo.com/books/006979471a5acf8460e7c
Στο Δίκτυο που δημιουργήθηκε συμμετείχαν τα εξής σχολεία:
Ευχαριστούμε θερμά τους Συντονιστές Εκπαίδευσης στις ελληνόγλωσσες σχολικές μονάδες του εξωτερικού, την κα Δήμητρα-Αγγελική Βασιλείου, Αν. Συντονίστρια Εκπαίδευσης Αλβανίας στην Κορυτσά και την κα Μακρογιαννάκη Αικατερίνη, Συντονίστρια Εκπαίδευσης Μολδαβίας, Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, Κροατίας, Σερβίας, Μαυροβούνιου, Βουλγαρίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας,
Σλοβακίας, Σλοβενίας, ΠΓΔΜ στο Βουκουρέστι.
Βίντεο από τη δράση μπορείτε να δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: https://gym-zosim.ioa.sch.gr/symmetochi-sto-ekpaideytiko-programma-quot-yiothesia-archaion-theatron-quot-toy-diazomatos/
Υπεύθυνη για την οργάνωση και τον συντονισμό της δράσης ήταν η καθηγήτρια φιλόλογος, Ειρήνη Αμοργιανιώτη.