Καλαμάτα: Από την Ανασυγκρότηση στην Πρωτοπορία
Όταν η καινοτομία συναντά την αγάπη για τον τόπο: Η επιτυχία της Εβροφάρμα φωτίζει τον Έβρο
Να σας τα πούμε; Τα Διαζωματικά Κάλαντα και το Ημερολόγιο Εκδηλώσεων για το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Για τη σχολική χρονιά 2020-2021, την τόσο ιδιαίτερη και δύσκολη λόγω της τηλεκπαίδευσης που επέβαλε ο Coivid-19, όλοι οι μαθητές της Γ’ τάξης του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Διαζώματος «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα» με μια διαφορετική, από τα μέχρι τώρα δεδομένα, αποστολή.
Έχοντας μυηθεί στη δραματική ποίηση και πιο συγκεκριμένα στην τραγωδία, μέσα από τη διδασκαλία της Ευριπίδειας Ελένης, οι μαθητές κλήθηκαν να υλοποιήσουν ένα σχέδιο εργασίας (project), η κεντρική ιδέα του οποίου ήταν η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού φακέλου που θα περιέχει ψηφιακό υλικό για τρία εμβληματικά αρχαία θέατρα: α/ το θέατρο του Διονύσου Ελευθερέως, β/ το θέατρο των Δελφών και γ/ το θέατρο του Ασκληπιείου Επιδαύρου. Στόχος ήταν ο φάκελος αυτός να απoσταλεί σε Έλληνες μαθητές του εξωτερικού για να βοηθηθούν στην παρουσίαση που θα κάνουν στους συμμαθητές τους, καλώντας τους να έρθουν στην Ελλάδα και να γνωρίσουν από κοντά τα συγκεκριμένα αρχαία θέατρα εντός των οποίων ακούσθηκε τραγωδιών λόγος εκλεκτός και κωμωδιών ευφυολογήματα.
Ο τίτλος της δημιουργικής αυτής εργασίας ήταν: «Ένα αρχαίο θέατρο στο e–mail σας».
Στους μαθητές δόθηκαν δικτυογραφικές πηγές, για να γνωρίσουν την ιστορία των αρχαίων θεάτρων, από τον φάκελο του εκπαιδευτικού προγράμματος του Υπουργείου Πολιτισμού: «Αρχαίο Θέατρο στον Κύκλο του Χρόνου» (http://ancienttheater.culture.gr/el) και από την ιστοσελίδα του Σωματείου Διάζωμα (https://www.diazoma.gr/theaters/?type=list). Στη συνέχεια, τους ζητήθηκε να μπουν στη θέση του Έλληνα μαθητή του εξωτερικού και να σκεφτούν με ποιους τρόπους θα προσέλκυε το ενδιαφέρον των ξένων συμμαθητών του για τα συγκεκριμένα αρχαία θέατρα.
Οι μαθητές εργάσθηκαν κυρίως ομαδικά και δημιούργησαν ευφάνταστα ψηφιακά έργα αξιοποιώντας εφαρμογές που γνώριζαν ή που αναζήτησαν στο διαδίκτυο.
Για το αρχαίο θέατρο του Διονύσου Ελευθερέως επελέγησαν οι παρακάτω ψηφιακές δημιουργίες:
α/ βίντεο στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα για την ιστορία και τη χρήση του θεάτρου του Διονύσου
(αξιοποιήθηκε το διαδικτυακό πρόγραμμα «WeVideo» – δημιουργοί: Μ. Κοντολάτη και Χ. Κορδέλη)
Ελληνικό video: https://www.youtube.com/watch?v=_z-9KE_KNZE
Αγγλικό video: https://www.youtube.com/watch?v=njkE1tDTQlU
β/ κουίζ γνώσεων (δημιουργός: Α. Αναγνώστου)
γ/ ψηφιακή ξενάγηση https://youtu.be/jwxcrb54l_4 (δημιουργοί: Ι. Αυγερινός και Θ. Βαγγελάτος)
δ/ ψηφιακό κουίζ https://youtu.be/_wGtsB7bs80 (δημιουργοί: Α. Αμουντζάς και Ν. Βαζούρας)
ε/ δραματοποίηση της 2ης σκηνής της Ευριπίδειας Ελένης στο ψηφιακά κατασκευασμένο θέατρο του Διονύσου (αξιοποιήθηκε το βιντεοπαιχνίδι «Minecraft» – δημιουργοί: Δ. Βούλκας και Δ. Ζορμπάκης)
στ/ μικρός οδηγός για το θέατρο (δημιουργοί: Ν. Βουρλούμη και Κ. Κουρκουλή)
ζ/ παρουσίαση του θεάτρου με λογισμικό power point (δημιουργός: Κ. Κουρκουλής)
η/ ψηφιακό παιχνίδι puzzle https://www.tinytap.it/activities/g3yqz/play/undefined (δημιουργός: Ν. Λαΐου)
θ/ ακροστιχίδα (δημιουργός: Κ. Καρεκλάς)
Για το αρχαίο θέατρο Δελφών οι ψηφιακές δημιουργίες έγιναν στην αγγλική γλώσσα. Επελέγησαν οι παρακάτω:
α/ βίντεο: https://video.sch.gr/asset/detail/Z2adAZsYjIEWNsaMOhOfSh4O/ (δημιουργοί: Ε. Ξύστρη, Ε. Παναγοπούλου, Ρ. Παπαδοπούλου, Γ. Ράππου, μουσική επένδυση: Θ. Μωραΐτης, Μ. Παπαδάτος)
β/ ψηφιακή αφίσα (δημιουργός: Μ. Πετρίδης)
γ/ παρουσίαση του θεάτρου με λογισμικό power point (δημιουργοί: Ι. Παπαϊωάννου, Γ. Παπακωνσταντίνου, Λ. Παπαπαναγιώτου, Κ. Πελεκάσης)
δ/ παιχνίδι kahoot: https://create.kahoot.it/details/1b3dc2cc-ce27-45c4-8cd1-6959875cf018
(δημιουργοί: Μ. Πετσίνη, Σ. Παραντωνάκη, Α. Ράμμου, Β. Παράσχη)
Και για το αρχαίο θέατρο Ασκληπιείου Επιδαύρου οι ψηφιακές δημιουργίες έγιναν στην αγγλική γλώσσα. Επελέγησαν οι παρακάτω:
1/ βίντεο: https://video.sch.gr/asset/detail/EKLZRKxXFJZbYbaDNQPTKjQj/ (δημιουργοί: Γ. Σιαβελής, Α. Σιούρας, Δ. Συροκάκης, Η. Τζιώρας)
2/ παρουσίαση του θεάτρου με λογισμικό power point (δημιουργοί: Δ. Ρημαγμός, Ν. Σάσσαρης, Γ. Σκεπαρνιάς, Α. Τζήκας
3/ παρουσίαση του θεάτρου με λογισμικό power point (δημιουργοί: Μ. Σίμος, Π. Σφακιανάκης, Π. Τσουκαλάς, Γ. Χριστοδούλου)
4/ παιχνίδι kahoot https://create.kahoot.it/share/the-ancient-theatre-of-epidaurus/9cc5ac73-ae71-4b98-bf1c-2f2d2fd765e0 (δημιουργοί: Κ. Αναγνωστέλου, Μ. Αναγνωστέλου, Δ. Χριστοδούλου, Ι. Τζίμα)
5/ παιχνίδι Kahoot https://kahoot.it/challenge/08939831?challenge-id=d255cbeb-59b2-41dc-a16a-871561a06352_1623745082344 (δημιουργοί: Σοφιάνα Στουραϊτου, Αγάπη Φιλιππίδη, Ιωάννα Φλέσσα, Μαρίνα Ψωμά-Διακουμάκου)
Έχει ενδιαφέρον ότι ορισμένες ομάδες μαθητών δημιούργησαν και βίντεο για το πώς εργάσθηκαν και για τον τρόπο λειτουργίας της ψηφιακής εφαρμογής που χρησιμοποίησαν, για παράδειγμα του Wevideo, του Minecraft, του Tinytap. Όσοι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται να συστήσουν τις εφαρμογές αυτές στους μαθητές τους μπορούν να επικοινωνήσουν και να το ζητήσουν από την κ. Μ. Μπελογιάννη στο [email protected].
Οι υπεύθυνες καθηγήτριες:
Μαίρη Μπελογιάννη, Δώρα Τριαντοπούλου (φιλόλογοι), Βάσω Οικονομίδου (καθηγήτρια Αγγλικών)
Επισκεφτείτε την πλατφόρμα Generation D για να ενημερωθείτε για όλες τις δράσεις του σχολείου!