Καλαμάτα: Από την Ανασυγκρότηση στην Πρωτοπορία
Όταν η καινοτομία συναντά την αγάπη για τον τόπο: Η επιτυχία της Εβροφάρμα φωτίζει τον Έβρο
Να σας τα πούμε; Τα Διαζωματικά Κάλαντα και το Ημερολόγιο Εκδηλώσεων για το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
Στις 7 Νοεμβρίου 2017, ημέρα Τρίτη, και ώρα 9.30 π.μ. – 12.30 μ.μ. στο Βιβλιοπωλείο των Εκδόσεων Πατάκη (Ακαδημίας 65, Αθήνα) υλοποιήθηκε με επιτυχία το πρώτο μέρος του εργαστηρίου «Οι έφηβοι μας συστήνουν τα αρχαία θέατρα».
Το εργαστήριο σχεδιάστηκε από τον υπεύθυνο Εκδηλώσεων Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου των Εκδόσεων Πατάκη, κ. Δικαίο Χατζηπλή, και την υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Διαζώματος, κ. Μαίρη Μπελογιάννη, καθηγήτρια φιλόλογο και δρ. αρχαιολόγο.
Οι μαθητές δύο τμημάτων της Γ’ τάξης της Ιωανιδείου Προτύπου Σχολής με τους συνοδούς καθηγητές τους, κκ. Γιάννη Παραρά, Εύη Μακρή, Κατερίνα Φασόη, Βιβή Γκουβά, ενημερώθηκαν αρχικά για το έργο και τις δράσεις του Διαζώματος από την αρχαιολόγο και υπεύθυνη της επιστημονικής τεκμηρίωσης κ. Μαρία Σοφικίτου και από την οικονομολόγο και υπεύθυνη της οικονομικής και διοικητικής υποστήριξης κ. Κατερίνα Αβραμοπούλου. Ακολούθως, πήρε τον λόγο ο αρχιτέκτονας και αναστηλωτής του Διονυσιακού θεάτρου και μέλος του ΔΣ του Διαζώματος, κ. Κων/νος Μπολέτης ο οποίος μύησε τους μαθητές στην τυπολογία των αρχαίων θεάτρων και στην ιστορία του Διονυσιακού θεάτρου. Τέλος, η αρχαιολόγος και συγγραφέας Κατερίνα Σέρβη, μέλος του Διαζώματος, παρουσίασε στους μαθητές τη διαδικασία συγγραφικής αποτύπωσης ενός αρχαίου γεγονότος.
Με όλον αυτόν τον πολύτιμο οπλισμό για αρχή οι μαθητές της Ιωνιδείου Σχολής θα αναλάβουν να συστήσουν στους συμμαθητές τους, το αρχαίο θέατρο του Διονύσου και το αρχαίο θέατρο Ζέας, στον Πειραιά, όπου ανήκει και το σχολείο τους.
Πιστεύουμε πως θα δούμε ευφάνταστες δημιουργίες γιατί το αποτέλεσμα της ομαδικής συνεργασίας των μαθητών για το πώς θα βάλουν τα δύο αρχαία θέατρα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των συμμαθητών τους, αλλά και της τοπικής κοινωνίας ήταν πολύ ενθαρρυντικό. Ορισμένες προτάσεις τους: η δημιουργία επιτραπέζιου εκπαιδευτικού παιχνιδιού, η δημιουργία blog για ό,τι γίνεται σχετικά με τα δύο αρχαία θέατρα, η δημιουργία διαδραστικού 3D animation, η δημιουργία κόμικς, η παρουσίαση θεατρικής παράστασης στο θέατρο Ζέας, η δημιουργία ψηφιακής ξενάγησης, η ιστορία των δύο θεάτρων μέσα από θεατρική παράσταση κ.ά.
Το δεύτερο μέρος του εργαστηρίου περιλαμβάνει τη βιωματική έρευνα στο Διονυσιακό θέατρο, όπου οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν όλα όσα θα έχουν διαβάσει και συλλέξει από έντυπες και ηλεκτρονικές πηγές πληροφόρησης και το τρίτο μέρος περιλαμβάνει την παρουσίαση του Διονυσιακού θεάτρου στη σχολική κοινότητα.
Μαίρη Μπελογιάννη
Φιλόλογος, Δρ. αρχαιολόγος
Υπεύθυνη για τα Εκπαιδευτικά του Διαζώματος