Στρατηγικό σχέδιο ενοποίησης και ανάδειξης του αρχαιολογικού χώρου της Ερέτριας
Θωράκιση του αρχαιολογικού χώρου και του Mουσείου της Αρχαίας Μεσσήνης από πυρκαγιά
ΥΠΠΟ: Σχέδιο ενοποίησης και ανάδειξης του αρχαιολογικού χώρου της Ερέτριας
Τίτλος: Έγκριση από τον Περιφερειάρχη της Δυτικής Μακεδονίας της επικαιροποιημένης Στρατηγικής και του Επιχειρησιακού Σχεδίου Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) Λιμνών και Ποταμών Δυτικής Μακεδονίας.
Έγκριση της Στρατηγικής «Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) Διαδρομής Πολιτισμού – Τουρισμού στη Θεσσαλία»
Πηγή: Θέματα Αρχαιολογίας
Τόμος 7, Τεύχος 1 Ιανουάριος – Αύγουστος 2023 [σ. 6-15]
Διευθυντής Ανασκαφών Αρχαίας Μεσσήνης, τ. Καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Οι εορτασμοί για τον ερχομό της Άνοιξης, του εποχικού αυτού «μυστηρίου» με την τεράστια δύναμη, στάθηκαν αφορμή για τους ανθρώπους να συγκεντρωθούν, να υμνήσουν την ομορφιά της φύσης και να τιμήσουν τους θεούς που πίστευαν ότι έφερναν νέα ζωή και γονιμότητα στον κόσμο. Ανάμεσα στα σημαντικά παγκόσμια έργα τέχνης που εκφράζουν την ομορφιά της φύσης, τη νέα ζωή, τον έρωτα και τη γονιμότητα είναι η γνωστή Primavera ή «Αλληγορία της Άνοιξης» του Sandro Botticelli, αναγεννησιακό αριστούργημα του 1478 (Palazzo Uffizi, Φλωρεντία). Οι εορτές περιλάμβαναν τελετουργίες που έβλεπαν το φως σε εποχή νέας αρχής μετά τον σκοτεινό χειμώνα, εποχή χαράς, ανανέωσης, αναγέννησης και ελπίδας για ένα καλύτερο μέλλον. Ο μύθος της αρπαγής της θεάς της βλάστησης είναι πανάρχαιος και προελληνικός, πρωτοεμφανίζεται στον σουμεριακό και συριακό μύθο αρπαγής της θεάς της γονιμότητας και της βλάστησης Ιννάν ή Ιστάρ (Αστάρτης).
Λέξεις ευρετηρίου: Άνοιξη, Κροκοσυλλέκτριες, Ιεροτελεστία, Μύηση, Θήρα
COPYRIGHT: © Θέματα Αρχαιολογίας, 2023 – ISSN 2653-9292
Επικοινωνία με τον συγγραφέα: –
Το πρωτότυπο άρθρο βρίσκεται στη βιβλιοθήκη του περιοδικού Θέματα Αρχαιολογίας