Σταύρος Μπένος: «Πάντα η μεγάλη εικόνα ήταν καθοδηγητής μου»
Ολοκλήρωση του Masterplan «ΕΒΡΟΣ ΜΕΤΑ» – Για έναν Έβρο δυνατό και ανθεκτικό, που αξίζει να ανθίσει και πάλι.
Aποκαλυπτήρια της προτομής Πέτρου Θέμελη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αρχαίας Μεσσήνης
Πέτρος Θέμελης: Το θαύμα και το τραύμα
Ετήσιο μνημόσυνο καθηγητή Πέτρου Θέμελη και αποκαλυπτήρια της προτομής του – Κυριακή 27 Οκτωβρίου 11.30 π.μ στον Αρχαιολογικό Χώρο Αρχαίας Μεσσήνης
Πηγή: Θέματα Αρχαιολογίας
Τόμος 7, Τεύχος 1 Ιανουάριος – Αύγουστος 2023 [σ. 6-15]
Διευθυντής Ανασκαφών Αρχαίας Μεσσήνης, τ. Καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Οι εορτασμοί για τον ερχομό της Άνοιξης, του εποχικού αυτού «μυστηρίου» με την τεράστια δύναμη, στάθηκαν αφορμή για τους ανθρώπους να συγκεντρωθούν, να υμνήσουν την ομορφιά της φύσης και να τιμήσουν τους θεούς που πίστευαν ότι έφερναν νέα ζωή και γονιμότητα στον κόσμο. Ανάμεσα στα σημαντικά παγκόσμια έργα τέχνης που εκφράζουν την ομορφιά της φύσης, τη νέα ζωή, τον έρωτα και τη γονιμότητα είναι η γνωστή Primavera ή «Αλληγορία της Άνοιξης» του Sandro Botticelli, αναγεννησιακό αριστούργημα του 1478 (Palazzo Uffizi, Φλωρεντία). Οι εορτές περιλάμβαναν τελετουργίες που έβλεπαν το φως σε εποχή νέας αρχής μετά τον σκοτεινό χειμώνα, εποχή χαράς, ανανέωσης, αναγέννησης και ελπίδας για ένα καλύτερο μέλλον. Ο μύθος της αρπαγής της θεάς της βλάστησης είναι πανάρχαιος και προελληνικός, πρωτοεμφανίζεται στον σουμεριακό και συριακό μύθο αρπαγής της θεάς της γονιμότητας και της βλάστησης Ιννάν ή Ιστάρ (Αστάρτης).
Λέξεις ευρετηρίου: Άνοιξη, Κροκοσυλλέκτριες, Ιεροτελεστία, Μύηση, Θήρα
COPYRIGHT: © Θέματα Αρχαιολογίας, 2023 – ISSN 2653-9292
Επικοινωνία με τον συγγραφέα: –
Το πρωτότυπο άρθρο βρίσκεται στη βιβλιοθήκη του περιοδικού Θέματα Αρχαιολογίας