Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
3ο Διεθνές Συνέδριο Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Τεχνολογίας
Passion/Πάθος: Το 4o Musikaloy Festival
Στο πρόγραμμα επιδιώξαμε την επαφή και εξοικείωση των μαθητών με το αρχαίο θέατρο από τη θέση του ξεναγού – καθοδηγητή και του επισκέπτη αλλά και τη συνειδητοποίηση της ακτινοβολίας του θεάτρου στα ρωμαϊκά χρόνια και των αλλαγών που αυτό υπέστη στην πάροδο του χρόνου.
Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή στην Κάτω Ιταλία και πιο συγκεκριμένα στην Πομπηία και το Λέτσε της Απουλίας (Ιανουάριος 2024) αλλά και στο αρχαίο θέατρο του Διονύσου στην Ακρόπολη (Φεβρουάριος 2024). Μέσω των επισκέψεων αυτών οι μαθητές συνειδητοποίησαν τη γέννηση και την εξέλιξη του ελληνικού θεάτρου, τις ομοιότητές του αλλά και τις διαφορές του, συγκρινόμενο με τα ρωμαϊκά θέατρα, τα ωδεία και τα αμφιθέατρα. Οι μαθητές του προγράμματος, χωρισμένοι σε ομάδες, παρουσίασαν στους συμμαθητές τους μέσα στους αρχαιολογικούς χώρους, τόσο του αρχαίου θεάτρου του Διονύσου όσο και της Πομπηίας και του Λέτσε, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αρχαίου θεάτρου και το πώς αυτό άλλαζε δυναμικά στην πορεία των αιώνων καλύπτοντας και άλλες ανάγκες εκτός των καλλιτεχνικών αλλά αποτελώντας πάντοτε σημείο αναφοράς για τις αρχαίες ελληνικές πόλεις – κράτη αλλά και τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία.
Συμπερασματικά, μέσω του προγράμματος αυτού οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να μάθουν τις συνθήκες γέννησης και εξέλιξης του θεάτρου αλλά και της ακτινοβολίας του εκτός ελληνικών συνόρων και ταυτόχρονα να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα της μέριμνας για την ανάδειξη και την προστασία των αρχαίων μνημείων. Μέσω των επισκέψεων και της ανάπτυξης δράσεων στους αρχαιοελληνικούς αλλά και τους ρωμαϊκούς θεατρικούς χώρους επιδιώχθηκε η εξοικείωση των μαθητών με την τέχνη και τον πολιτισμό και η καλλιέργεια της ευρωπαϊκής και πολυπολιτισμικής συνείδησης προβάλλοντας τον πολιτισμικό συγκρητισμό.
Από τις εργασίες των μαθητών και τις δράσεις τους δημιουργήθηκαν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο και ένα βίντεο που αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του σχολείου. Επίσης οι μαθητές παρουσίασαν την εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα στη γενική εκδήλωση παρουσίασης όλων των προγραμμάτων και δράσεων του σχολείου μας στις 29 Μαΐου 2024.
Ηλεκτρονικό Βιβλίο: Από την Ελλάδα στη Μεγάλη Ελλάδα – Το ελληνικό θέατρο στην Κάτω Ιταλία
https://read.bookcreator.com/bWfaamRZG3dpgYi5kzzKGrfcsko2/hlKzb9lpTHaU9hpG74OVfw
Οι υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος: Βασιλική Παπαλιώση (Φιλόλογος) και Αλεξοπούλου Μαρία (Φιλόλογος). Συμμετείχαν 13 μαθητές.