Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
3ο Διεθνές Συνέδριο Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Τεχνολογίας
Passion/Πάθος: Το 4o Musikaloy Festival
Δελτίο Τύπου Γυμνασίου Ελεούσας
Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 το Γυμνάσιο Ελεούσας «υιοθέτησε» για πρώτη φορά το Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης.
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων, μέσω της ενότητας που αφορούσε στην πολιτιστική κληρονομιά, γνωρίσαμε το Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης και με αφόρμηση ένα ποίημα του Λόρδου Βύρωνα που παρουσιάζει το αρχαίο θέατρο με τη ματιά του ρομαντισμού, οι μαθητές και μαθήτριες σκεφθήκαμε να παρουσιάσουμε την αρχαία Δωδώνη με τη δική μας ματιά, «τη ματιά των εφήβων».
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Διαζώματος «Υιοθεσία Αρχαίων Θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα» ήταν ο καλύτερος τρόπος για την υλοποίηση των σκέψεών μας.
Κατά τη διάρκεια του σχ. έτους χωριστήκαμε σε ομάδες, αναζητήσαμε πηγές κυρίως από το διαδίκτυο και μελετήσαμε τον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης, εμβληματικό μνημείο του οποίου είναι το αρχαίο θέατρο. Μελετήσαμε την ιστορία του, την αρχιτεκτονική και την ακουστική του. Αξιολογήσαμε, διαμορφώσαμε και επιλέξαμε τα κείμενα παρουσίασης της Αρχαίας Δωδώνης με τη δική μας ματιά.
Σε συνεργασία με το Γυμνάσιο με Λ.Τ. Ζίτσας και το 9ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων δημιουργήσαμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα και επιστέγασμα αυτής της συνεργασίας αποτέλεσε η συνάντηση και η κοινή βιωματική δράση που έλαβε χώρα στις 12 Μάϊου 2022 στον ευλογημένο τόπο της Αρχαίας Δωδώνης. Η συνεργατική δράση περιελάμβανε για τους 120 περίπου συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες (ξεναγούμενους και θεατές) των τριών σχολικών μονάδων, ξενάγηση από τους μαθητές και τις μαθήτριές μας στα μνημεία του χώρου, παρουσίαση του χώρου του αρχαίου θεάτρου, μικρή παρουσίαση για την προσφορά του θεάτρου και ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση μουσικοθεατρικού δρώμενου και συγκεκριμένα δύο χορικών από την «Ιφιγένεια Εν Αυλίδι» από τα άλλα δύο σχολεία. Η δράση είχε απόλυτη επιτυχία με επιθυμία όλων μας να επαναληφθεί στο μέλλον.
Η βιωματική δράση αποτυπώθηκε με την παραγωγή υλικού διαδραστικού περιεχομένου, μέσω online δωρεάν εφαρμογής. Πιο συγκεκριμένα μια αεροφωτογραφία της Αρχαίας Δωδώνης τη μετατρέψαμε σε δημιουργικό διαδραστικό χάρτη. Βλέπε εδώ:
https://view.genial.ly/62431deca9a9cc00193e8616/interactive-content-ancient-dodona
Ευχαριστούμε θερμά την κ. Μαίρη Μπελογιάννη, τους υπεύθυνους αρχαιολόγους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ν. Ιωαννίνων, τον Διευθυντή του Σχολείου μας και τον Σύλλογο Διδασκόντων για την πολύτιμη βοήθειά τους!
Συμμετείχαν οι μαθητές: Διαμάντη Ισιδώρα, Μακρής Κωνσταντίνος, Μάνθος Γιάννης, Μπανδέλη Δήμητρα, Νούσια Μαρία, Ντάνος Γιώργος, Παπανικολάου Αποστόλης, Ρούβαλης Γιώργος, Σαλούκας Γιώργος.
Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Μαυροσκούφη Βασιλική, ΠΕ86, Τσιούρη Ευθυμία, ΠΕ02, Χατζή Αθηνά, ΠΕ88.05
Για να δείτε περισσότερες δράσεις μαθητών επισκεφτείτε την εκπαιδευτική πλατφόρμα Generation D.