12/08/2022
Generation D: «Τα μνημεία του Ασκληπιείου διηγούνται τη γέννηση της ιατρικής στην Επίδαυρο» και οι μαθητές του ΓΕ.Λ. Λυγουριού τα παρουσιάζουν
Σχετικά Θέατρα
Δελτίο τύπου ΓΕ.Λ. Λυγουριού
Ο αρχικός σχεδιασμός του πολιτιστικού αυτού προγράμματος, του ΓΕ.Λ. Λυγουριού δεν μπορούσε παρά να αφορά στον αρχαιολογικό χώρο του Ασκληπιείου Επιδαύρου. Η περιοχή, η τοπική κοινότητα, το σχολείο, όλα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με το παρελθόν, το οποίο δεν αποτελεί στατικό σημείο στον χρόνο, αλλά μέρος της ενιαίας ροής παρελθόν-παρόν-μέλλον. Μέσω του προγράμματος αυτού επιχειρήσαμε τη σύνδεση του σύγχρονου ανθρώπου με την πολιτιστική του κληρονομιά.
Οι εκπαιδευτικοί που σχεδιάσαμε το πρόγραμμα και οι μαθητές μας που συμμετείχαν:
- Συζητήσαμε για τους στόχους του συγκεκριμένου προγράμματος που αφορούσε στο τρίπτυχο μελέτη-φροντίδα-προβολή του μνημείου.
- Οι μαθητές πρότειναν να μελετήσουν το Ασκληπιείο ως θεραπευτικό κέντρο. Η αλήθεια είναι πως για μια ακόμη χρονιά η πανδημία δεν μας επέτρεψε να πραγματοποιήσουμε εκπαιδευτικές επισκέψεις στην Αθήνα που σχετίζονταν με το πρόγραμμα που εκπόνησε το σχολείο μας (π.χ. Ιατρική Σχολή Αθηνών ΕΚΠΑ). Ωστόσο:
- Μεταβήκαμε στο μνημείο, οι μαθητές το φρόντισαν, καθάρισαν, ξεχορτάριασαν αρχαίους αγωγούς νερού, καθώς και τον υπόλοιπο χώρο του Ασκληπιείου και περισυνέλεξαν απορρίμματα, τα οποία στη συνέχεια ανακύκλωσαν.
- Οι μαθητές δραματοποίησαν αποσπάσματα από την τραγωδία «Αντιγόνη» στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, σε σχολικό περίπατο.
- Σε επόμενο στάδιο, συζητήσαμε με τους αρχιτέκτονες του χώρου, μελετήσαμε τις μακέτες, τα παιδιά είδαν σχέδια, πληροφορήθηκαν για την πορεία των αναστηλώσεων και για τις μεθόδους, τα υλικά, και τις εργασίες που πραγματοποιούνται από τους υπεύθυνους μηχανικούς του χώρου καθώς και τους λιθοξόους.
- Σε επόμενη επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο η ομάδα του προγράμματος, οι εκπαιδευτικοί καθώς και αρκετοί γονείς παρακολουθήσαμε την πολύ ενδιαφέρουσα ξενάγηση από τον καθηγητή Αρχαιολογίας κύριο Β. Λαμπρινουδάκη. Στην ξενάγηση αυτή παραβρέθηκε και η σύμβουλος των φιλολόγων του νομού Αργολίδας, κυρία Βασιλική Αλεξανδράκη.
- Οι μαθητές, αφού ολοκλήρωσαν τη μελέτη του μνημείου καθώς και τη φροντίδα του και με τη δική μας βοήθεια επιχείρησαν να συντάξουν/δημιουργήσουν ένα μικρό, αλλά ιδιαίτερα λειτουργικό ψηφιακό περιηγητικό οδηγό για το Ασκπληπιείο της Επιδαύρου. Η τελευταία αυτή δράση έχει ως στόχο να πληροφορήσει για την τοπική μας ιστορία, η οποία συνδέεται άρρηκτα με τα μνημεία του Ασκληπιείου προωθώντας με αυτόν τον τρόπο συνεργασίες με άλλα σχολεία της επικράτειας ή και του εξωτερικού ή και με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
- Οι μαθητές ξενάγησαν τους συμμαθητές τους, την υπόλοιπη σχολική κοινότητα στον αρχαιολογικό χώρο του Ασκληπιείου της Επιδαύρου.
- Επιπλέον, οι γονείς των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και υποστήριξαν με τη συνδρομή τους όλη την προσπάθεια των παιδιών, σε όλα τα στάδια του προγράμματος, ξεναγήθηκαν από τα παιδιά τους, μαζί και με άλλους γονείς μαθητών του σχολείου μας. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία και για τα παιδιά αλλά και για τους γονείς τους.
- Η ομάδα του προγράμματος, ετοίμασε υλικό (power point), στο οποίο περιέχονται δράσεις στο πλαίσιο του προγράμματος.
- Οι μαθητές δημιούργησαν ψηφιακό περιηγητικό υλικό κατανοώντας ότι η αξιοποίηση των μνημείων προωθεί την αειφόρο ανάπτυξη καθώς και τη βιώσιμη ανάπτυξη περιοχών, όπως και η δική μας, η οποία διαθέτει μεγάλο πολιτιστικό ενδιαφέρον. Θεωρούμε ότι η επιχειρηματικότητα και η καινοτομία μπορεί να δημιουργηθεί μέσα από τέτοιου είδους δράσεις και να αποτελέσει ένα μεγάλο στοίχημα όχι μόνο για την τριτοβάθμια , αλλά και για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα επόμενα χρόνια.
- Το πολιτιστικό αυτό πρόγραμμα παρουσίασε η φιλολογική ομάδα των εκπαιδευτικών που συμμετείχε, σε ημερίδα παρουσίασης πολιτιστικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, σε επίπεδο νομού, μαζί με άλλα σχολεία που εκπονούν αντίστοιχα εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούν σε αρχαία μνημεία της Αργολίδας.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θεωρούμε ότι μπορεί να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί και με άλλες σχολικές εκδηλώσεις που θα δραστηριοποιήσουν και ενεργοποιήσουν τους μαθητές καθώς και θα τονώσουν την αλληλεπίδραση μεταξύ τους, όπως:
- « Φεστιβάλ Μαθητικών Παραστάσεων»,
- «Φεστιβάλ αφήγησης μύθων», οι οποίες αποτελούν δράσεις τις που θα προωθήσουμε ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την δημιουργικότητα και την έμπνευση των παιδιών.
Δείτε υλικό που ετοίμασαν οι μαθητές:
Tα μνημεία του Ασκληπιείου διηγούνται τη γέννηση της ιατρικής στην Επίδαυρο
Επίσκεψη στον Αρχαιολογικό Χώρο του Ασκληπιείου της Επιδαύρου
Δείτε περισσότερες δράσεις μαθητών στην Generation d.