Γρήγορη μετάβαση

Generation D: Οι μαθητές του 3ου Γυμνασίου Αργυρούπολης υιοθετούν το αρχαίο θέατρο Μεσσήνης.

Σχετικά Θέατρα

Δελτίο Τύπου 3ου Γυμνασίου Αργυρούπολης

Κατά το σχολικό έτος 2023-24, στο πλαίσιο του μαθήματος της δραματικής ποίησης, υλοποιήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Διαζώματος «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα»

Η μελέτη μας επικεντρώθηκε στο αρχαίο θέατρο της Μεσσήνης, τη γεωγραφική του θέση, την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του και την εξέλιξή της στις διάφορες ιστορικές περιόδους, την καθοριστική σημασία του στη ζωή της ευρύτερης περιοχής αλλά και την άρρηκτη σύνδεσή του με το όνομα του ανυπέρβλητου αρχαιολόγου και άοκνου δασκάλου Πέτρου Θέμελη, που έφυγε από κοντά μας το 2023.

Οι στόχοι μας για τους μαθητές και τις μαθήτριες ήταν:

Α.Γνωστικοί

  • να γνωρίσουν και να εξερευνήσουν ένα πολύ σημαντικό θέατρο της ελληνιστικής περιόδου
  •  να οξύνουν την κριτική τους ικανότητα μέσα από την αναζήτηση, τη διερεύνηση, τη διασταύρωση και τον έλεγχο των πληροφοριών
  • να δημιουργήσουν τα δικά τους κείμενα και να αξιοποιήσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στο πλαίσιο του ψηφιακού εγγραμματισμού
  • να καταλήξουν σε γόνιμα συμπεράσματα και να εκφράσουν τεκμηριωμένα την άποψή τους ενώπιον του ακροατηρίου των συμμαθητών τους
  • να επιλέξουν αποσπάσματα από διαφορετικά ποιητικά κείμενα αναφορικά με  Ελένη  και να τα ανασυνθέσουν δημιουργώντας το δικό τους «κείμενο»
  • να εκφράσουν  ιδέες  και να δημιουργήσουν ένα εικαστικό έργο καλλιεργώντας την αισθητική τους παιδεία.

Β. Κοινωνικοσυναισθηματικοί:

  • να κατανοήσουν ότι τα αρχαία θέατρα δεν είναι «ατάκτως ερριμμένα» μνημεία του παρελθόντος, αλλά συνεχίζουν και «αναπνέουν» στο παρόν, μας ακολουθούν και μας διδάσκουν την ένταξή τους στο κέντρο της ζωής και της βιώσιμης ανάπτυξης
  •  να συνειδητοποιήσουν μέσω της βιωματικής μάθησης την αδήριτη ανάγκη προστασίας των μνημείων  και να   ευαισθητοποιήσουν κι άλλους συμμαθητές τους, τους γονείς τους και την τοπική κοινωνία.

Γ.  Ψυχοκινητικοί:

  • να καλλιεργήσουν δεξιότητες, όπως είναι: η επικοινωνία, ο διάλογος, η ενσυναίσθηση, η έκφραση της προσωπικής τους γνώμης, η συνεργασία σε ομάδες, η παρουσίαση εργασιών ενώπιον κοινού
  • να αναζητήσουν παιγνιώδεις τρόπους διάχυσης των πληροφοριών και ανάδειξης του αρχαίου θεάτρου.

Δ. Ηθικοί-Πνευματικοί

  • να αντιληφθούν τη συμβολή της πολιτισμικής μας κληρονομιάς ολιστικά στη διαμόρφωση της ταυτότητάς μας
  • να κατανοήσουν ότι πυξίδα για κάθε σπουδαίο έργο είναι ο Άνθρωπος και να αποτίσουν τον ελάχιστο φόρο τιμής απέναντι στον σπουδαίο Έλληνα και Δάσκαλο Πέτρο Θέμελη που αφιερώθηκε ψυχή τε και σώματι στην ανάδειξη της μεσσηνιακής γης, πήρε την άβυσσο και την μετέτρεψε σε «κόσμο», στολίδι της Πελοποννήσου αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Μεσογείου, έτσι που σήμερα ο αρχαιολογικός χώρος της Μεσσήνης και το όνομα Θέμελης να είναι ένα και το αυτό.

Εργασίες μαθητών

Ppt:

Escape room 

https://docs.google.com/presentation/d/1sZ3J4OJrt7pEdFSY8gSnVnRgkXGr-EYJJmjd1uGlD1o/preview?slide=id.p

Οδηγίες

Εισέλθετε στο δωμάτιο.

Αναζητήστε τα αντικείμενα  στο θέατρο .

Απαντήστε σωστά στις ερωτήσεις και βρείτε το γράμμα.

Συνθέστε τη λέξη- κλειδί που σχετίζεται με το θέατρο της Αρχαίας Μεσσήνης , αφού συλλέξετε 7 γράμματα .

Αποδράστε  συμπληρώνοντας τη φόρμα στο exit με κεφαλαία γράμματα .

Για tablet και κινητό μέσω αντίστοιχης εφαρμογής σκανάρετε:

το qr code 



Σταυρόλεξο:   https://crosswordlabs.com/view/2024-05-27-474

Συνεργάστηκαν οι μαθητές/μαθήτριες του 3ου Γυμνασίου Αργυρούπολης:

Αβράμη Μυρτώ, Αντωνίου Γιώργος, Γεωργίου Γιωργία, Δέδες Μάριος, Ελπιάδης Ηλίας, Ευαγγελινάρα
Σέβη, Καββαδά Σοφία, Κάππου Δήμητρα, Μουστρούφας Γιώργος, Μπόμπα Κατερίνα, Σαγρέδος
Αδαμάντιος, Σαγρέδος Παναγιώτης, Συντέτα Μαρίζα, Τζουτζούκος Αντώνης, Χανδρινός
Ανδρέας


 Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:


Παυλοπούλου Μαργαρίτα (ΠΕ02), Αποστολίδου Χρυσούλα (ΠΕ02), Μαντέλλου Ελένη (ΠΕ08),
Κουτσούλη Ασπασία (ΠΕ84/86)