Καλαμάτα: Από την Ανασυγκρότηση στην Πρωτοπορία
Όταν η καινοτομία συναντά την αγάπη για τον τόπο: Η επιτυχία της Εβροφάρμα φωτίζει τον Έβρο
Να σας τα πούμε; Τα Διαζωματικά Κάλαντα και το Ημερολόγιο Εκδηλώσεων για το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
Δελτίο τύπου του 1ου ΓΕΛ Μεταμόρφωσης
H επιβίωση του παρελθόντος στο παρόν επιβεβαιώνεται από το πλήθος των στοιχείων που υπάρχουν γύρω μας και αναδεικνύουν την παρουσία του. Μνημεία, ερείπια, λείψανα, αφηγήσεις, μύθοι, μνήμες συνδέονται με την ανθρώπινη εμπειρία μέσα στον χρόνο. Με αυτό το σκεπτικό το σχολικό έτος 2023-2024 τα τμήματα Β3 και Β6 του σχολείου μας συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό προγράμμα του σωματείου Διάζωμα «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων, Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα». Το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Γενικής Παιδείας στάθηκε η αφορμή να προσεγγίσουν οι μαθητές της Β΄Λυκείου έναν Αρχαιολογικό χώρο, που διαθέτει ένα εντυπωσιακό θέατρο, αυτόν του Αμφιαρείου Ωρωπού, και να αναζητήσουν τις συνδέσεις του με τον μύθο της Αντιγόνης του Σοφοκλή, της τραγωδίας που διδάχτηκαν φέτος.
Ο Αρχαιολογικός χώρος μέσα από το μύθο του Αμφιάραου που διερεύνησαν οι μαθητές, απέκτησε άλλο νόημα, ζωντάνεψε στα μάτια τους. Τέθηκαν ερωτήματα για την ίδρυση του ιερού, τη χρήση του, την εμβέλειά του. Τα υλικά ίχνη του παρελθόντος απέκτησαν φωνή και οι μαθητές είχαν μια γοητευτική εμπειρία.
Τα παιδιά αναζήτησαν στοιχεία όχι μόνο για το χώρο αλλά και για τον μύθο με τον οποίο αυτός συνδέεται. Έγραψαν κείμενα για το δρώμενο, ανέλαβαν ρόλους τους οποίους υποδύθηκαν, φωτογράφισαν, βιντεοσκόπησαν, επεξεργάστηκαν το υλικό, αφιέρωσαν χρόνο μέσα και έξω από την τάξη.
Συγκεκριμένα, πραγματοποίησαν στο Αμφιάρειο μία ξενάγηση μέσα από ένα μικρό δρώμενο με αξιοποίηση τεχνικών του Μουσειακού Θεάτρου, υποδυόμενοι ρόλους που σχετίζονται με τη χρήση του χώρου και «ζωντανεύουν» τη λειτουργία του. Στο δρώμενο αυτό «έδωσαν φωνή» σε συγκεκριμένους χαρακτήρες που αναδεικνύουν το ιερό την εποχή της ακμής του. Υπήρχε όμως και μία άλλη πλευρά στο δρώμενο, οι συμμαθητές τους που το παρακολουθούσαν και «ταξίδεψαν» στο παρελθόν, για να τους συναντήσουν και για να τους θέσουν τις ερωτήσεις τους. Ήταν μόνο μία απόπειρα να προσεγγίσουμε τον χώρο μέσα από τις τεχνικές του Μουσειακού Θεάτρου.
Στο σημείο αυτό να ευχαριστήσουμε την κυρία Φωτεινή Βενιέρη (Heterotopia Museum Theater) που πρόθυμα μοιράστηκε μαζί μας τις ιδέες της για το Μουσειακό Θέατρο.
Η προσπάθεια δεν έμεινε εκεί. Οι μαθητές δημιούργησαν πάνω στην αρχική βασική ιδέα ένα δεύτερο βίντεο για τους συμμαθητές τους, που δεν ήταν παρόντες στην ξενάγηση. Το βίντεο αυτό έγινε με την τεχνική green screen, για να μπορούν σε κάθε σκηνή να το εμπλουτίσουν αλλάζοντας το φόντο. Ο αρχαίος μύθος, ο μαγευτικός χώρος, η τεχνολογία, η σύγχρονη ματιά των παιδιών, η καλή διάθεση όλων, συναντιούνται σε μία σημαντική προσπάθεια.
Η δημιουργικότητα των μαθητών οδήγησε και στη δημιουργία ενός ψηφιακού χάρτη-διαδρομής που μας ξεναγεί στον Αρχαιολογικό χώρο του Αμφιαρείου Ωρωπού.
Οι δύο εκπαιδευτικοί που συμμετείχαμε στο Πρόγραμμα είχαμε μία απολαυστική εμπειρία συνεργασίας με τους μαθητές μας, διαπιστώσαμε πως τέποιου είδους Εκπαιδευτικά Προγράμματα, όπως του σωματείου Διάζωμα, ενθαρρύνουν τη συμμετοχή, αναδεικνύουν τη συλλογική δράση και προσφέρουν ευκαιρίες για μία δημιουργική συνύπαρξη στο χώρο του σχολείου.
Το απολαύσαμε όλοι!
Δήμητρα Μαντή, Νίκος Γιαννόπουλος
Τα βίντεο από τις δράσεις μας: