Σταύρος Μπένος: «Πάντα η μεγάλη εικόνα ήταν καθοδηγητής μου»
Ολοκλήρωση του Masterplan «ΕΒΡΟΣ ΜΕΤΑ» – Για έναν Έβρο δυνατό και ανθεκτικό, που αξίζει να ανθίσει και πάλι.
Aποκαλυπτήρια της προτομής Πέτρου Θέμελη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αρχαίας Μεσσήνης
Πέτρος Θέμελης: Το θαύμα και το τραύμα
Ετήσιο μνημόσυνο καθηγητή Πέτρου Θέμελη και αποκαλυπτήρια της προτομής του – Κυριακή 27 Οκτωβρίου 11.30 π.μ στον Αρχαιολογικό Χώρο Αρχαίας Μεσσήνης
Πηγή: Πρώτο ΘΕΜΑ
Το νερό είναι ο κεντρικός θεματικός άξονας του φετινού Evia Film Project, της πράσινης πρωτοβουλίας του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που θα πραγματοποιηθεί από τις 2 έως τις 6 Ιουλίου στην Αιδηψό, τη Λίμνη και την Αγία Άννα
Η θάλασσα, τα ποτάμια, οι λίμνες, η βροχή, όλοι οι υδάτινοι πόροι και η κρίσιμη και αναγκαία σύνδεση του ανθρώπου μαζί τους έρχεται στο προσκήνιο, ταυτόχρονα με την αγωνία που φέρνει η καταστροφή τους.
Δράσεις βιωσιμότητας, προβολές ταινιών, masterclasses, παιδικά εργαστήρια και ανοιχτές συζητήσεις περιμένουν το κοινό του 3ου Evia Film Project, το οποίο πραγματοποιείται με την υποστήριξη του υπουργείου Πολιτισμού και έχει ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
Γνωστοί και αγαπημένοι δημιουργοί, κορυφαίοι επαγγελματίες του σινεμά από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα βρεθούν στη Βόρεια Εύβοια για να μοιραστούν με το κοινό τα μυστικά της τέχνης και της δουλειάς τους. Ανάμεσά τους ο πολυβραβευμένος Τούρκος σκηνοθέτης Εμίν Αλπέρ, ο αγαπημένος μουσικός Κωστής Μαραβέγιας, η επιτυχημένη σεναριογράφος Κατερίνα Μπέη, η διαθεματική καλλιτέχνις Γιολάντα Μαρκοπούλου και ο σκηνοθέτης και animator Φωκίων Ξένος.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το πρόγραμμα των προβολών που περιλαμβάνει από τη θρυλικής ταινίας «Τα σαγόνια του καρχαρία» του Στίβεν Σπίλμπεργκ, που τάραξε τα νερά της χολιγουντιανής κινηματογραφικής βιομηχανίας, και την «Οδύσσεια» του Ζερόμ Σαλ για τον πρωτοπόρο εξερευνητή Ζακ-Ιβ Κουστό με φόντο τα νερά της Μεσογείου, μέχρι τις «Μέρες ξηρασίας» του Εμίν Αλπέρ, μια βαθιά πολιτική ταινία που ξετυλίγεται με αφορμή τις συνέπειες της ανθρώπινης παρέμβασης στο περιβάλλον.
Masterclasses
Επιπλέον, έξι συναρπαστικά masterclasses θα πραγματοποιηθούν στην Αγία Άννα, από τις 4 έως τις 6 Ιουλίου, στο πλαίσιο ενός εξειδικευμένου εργαστηρίου, διαμορφωμένου για τους φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στα Ψαχνά της Εύβοιας. Τα masterclasses είναι ελεύθερα και για το κοινό.
Πέμπτη 4 Ιουλίου
Masterclass Γιολάντας Μαρκοπούλου
Προκλήσεις στη δημιουργία ενός έργου μικτής πραγματικότητας (MR)
Με αφορμή το έργο μικτής πραγματικότητας Paradise Lost, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης, η διαθεματική καλλιτέχνις Γιολάντα Μαρκοπούλου θα αναφερθεί στις προκλήσεις που υπάρχουν στην Ελλάδα, και ειδικότερα η αναμέτρηση του καλλιτεχνικού οράματος με τεχνικές λύσεις σε επίπεδο προγραμματισμού, 3D animation, motion capture κ.ά.
Παρασκευή 5 Ιουλίου
Masterclass Εμίν Αλπέρ – Γιώργου Τσούργιαννη
Μέρες ξηρασίας: σινεμά σ’ ένα άνυδρο τοπίο
Ο Εμίν Αλπέρ, ένας από τους σημαντικότερους τούρκους σκηνοθέτες της εποχής μας, και ο διακεκριμένος έλληνας παραγωγός Γιώργος Τσούργιαννης, συμπαραγωγός της τελευταίας δουλειάς του Αλπέρ (Μέρες ξηρασίας), ξετυλίγουν το νήμα της δημιουργίας της ταινίας. Συζητούν για το τι σημαίνει να κάνει κανείς σινεμά σε καιρούς και τόπους αβεβαιότητας, αναπτύσσοντας εναλλακτικές μεθοδολογίες κόντρα σε απρόβλεπτους περιορισμούς – ή, καμιά φορά, και χάρη σε αυτούς.
Ο σκηνοθέτης θα βρεθεί στη Βόρεια Εύβοια για την προβολή της ταινίας του Μέρες ξηρασίας που απέσπασε το Βραβείο Κοινού FISCHER για ταινία του τμήματος «Ματιές στα Βαλκάνια» του 63ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Masterclass Κατερίνας Μπέη
Σενάριο: Η τέχνη του εφικτού
Η Κατερίνα Μπέη, αγαπημένη σεναριογράφος μεγάλων επιτυχιών του κινηματογράφου όπως Φόνισσα, Ευτυχία, αλλά και της τηλεόρασης όπως Τα καλύτερά μας χρόνια κ.ά. θα παραδώσει ένα masterclass για το πόσο εύκολο είναι να βάλεις στο χαρτί τις σκέψεις σου και πόσο ρεαλιστικό είναι να πιστεύεις ότι αυτό αρκεί. Η Κατερίνα Μπέη θα μιλήσει για τη συνεργασία σεναριογράφου, σκηνοθέτη/-ριας και παραγωγού, καθώς και για τα κινηματογραφικά είδη και τις δυσκολίες τους, θα αναλύσει τεχνικές και πρακτικές, ενώ θα αναφερθεί στις ομοιότητες και τις διαφορές που έχει ένα σενάριο γραμμένο για την τηλεόραση ή τον κινηματογράφο.
Masterclass Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και για Νέους – με τον Παντελή Παντελόγλου
Παιδί και κινηματογράφος, μια σχέση διαρκής
Ο κινηματογράφος αποτέλεσε από τη γέννησή του ένα δυναμικό μέσο, που συνδέθηκε γρήγορα με την παιδική ηλικία, άρα και με την εκπαίδευση, και προκάλεσε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που σκεφτόμαστε και αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο μας. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και για Νέους Παντελής Παντελόγλου επιχειρεί μια διαδρομή από τον Μεσοπόλεμο μέχρι σήμερα, με στόχο τον εντοπισμό των κεντρικών και αμετάβλητων σημείων αυτής της σχέσης, αλλά και των ριζικών αλλαγών που δεν σταματούν ποτέ, εστιάζοντας κυρίως στην ελληνική πραγματικότητα.
Σάββατο 6 Ιουλίου
Masterclass Κωστή Μαραβέγια
Milky Way και άλλα μουσικά σύμπαντα: Χρειάζεται μουσική ο γαλαξίας της εικόνας;
Μετά την επιτυχημένη του μουσική για τη σειρά Milky Way του Βασίλη Κεκάτου, σειρά που συζητήθηκε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη την περσινή τηλεοπτική σεζόν, ο δημοφιλής μουσικός και τραγουδοποιός Κωστής Μαραβέγιας επιστρέφει στο Evia Film Project για ένα masterclass για τη μουσική στην εικόνα, για το αν, πώς ή πότε τελικά η μουσική βοηθάει τον αφηγηματικό και εικονιστικό κόσμο. Παραθέτει την προσωπική του οπτική πάνω στο θέμα και αναλύει τον τρόπο που εκείνος δουλεύει με τους σκηνοθέτες στο θέατρο και το σινεμά, από τη στιγμή του εντοπισμού των σκηνών που ζητούν μουσική στο σενάριο μέχρι την τελική επιλογή ήχων και σύνθεσης.
Masterclass Φωκίωνα Ξένου
Heatwave: Συνδυάζοντας τεχνικές animation
Μια παρουσίαση για τις mixed media τεχνικές και το πάντρεμα του ψηφιακού με το αναλογικό στη δημιουργία animation από τον σκηνοθέτη και animator Φωκίωνα Ξένο. Μέσα από την πολυβραβευμένη του πρώτη ταινία, με τίτλο Heatwave, ο δημιουργός μάς μιλάει για τη διαδικασία ανακάλυψης νέων τεχνικών animation και το προσωπικό του ταξίδι από τον ρόλο του VFX artist και του digital designer σε αυτόν του stop-motion filmmaker.