Ο διάλογος του Θέμελη: Ντοκιμαντέρ του Βαγγέλη Ευθυμίου σε πρώτη προβολή στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
«Τα μνημεία της φύσης και του πολιτισμού στο κέντρο της ζωής και της βιώσιμης ανάπτυξης»: Διάλεξη του Προέδρου του ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ, Σταύρου Μπένου στον Δήμο Ηλιούπολης
Νέα Πρόσκληση Χρηματοδότησης από την Περιφέρεια Ηπείρου για τη «Διαδρομή στα Αρχαία Θέατρα, στη Φύση και στον Πολιτισμό στην Ήπειρο»
Πολιτιστική Κληρονομιά και τοπική Βιωσιμότητα: η περίπτωση της Ερέτριας
Στρατηγικό σχέδιο ενοποίησης και ανάδειξης του αρχαιολογικού χώρου της Ερέτριας
Την Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2022 με μεγάλη χαρά υποδεχθήκαμε στο «ΔΙΑΖΩΜΑ» μια σπουδαία πρωτοβουλία για την ενίσχυση του «κουμπαρά» του αρχαίου θεάτρου του Γυθείου.
Η κα Αικατερίνη Ν. Κουκουλομμάτη επέλεξε για την ονομαστική της εορτή οι φίλοι της και οι συγγενείς της αντί προσωπικού δώρου να διαθέσουν ένα ποσό για την ενίσχυση του «κουμπαρά» του αγαπημένου της αρχαίου θεάτρου, του θεάτρου του Γυθείου.
Συνεπώς, ο «κουμπαράς» του αρχαίου θεάτρου του Γυθείου ενισχύεται με τον «οβολό» της κας Αικατερίνης Ν. Κουκουλομμάτη και των οικείων της, κ.κ. Νίκου και Μαρίας Κουκουλομμάτη, Χριστίνας Ζήκου, Αναστάσιου Μυλωνά και Μαρίας Κοψίνη.
Πρόκειται για μια πολύ συγκινητική χειρονομία που αποδεικνύει στην πράξη την αγάπη για την πολιτιστική μας κληρονομιά και τα μνημεία, αλλά και τον εθελοντισμό των ενεργών πολιτών. Η κα Κουκουλομμάτη ελπίζει η πρωτοβουλία της να αποτελέσει παράδειγμα μίμησης και να παρακινήσει και άλλους πολίτες να συμβάλουν στην ανάδειξη των μνημείων.
Ευχαριστούμε θερμά την κα Α. Κουκουλομμάτη και τους συγγενείς – φίλους της, κ.κ. Νίκο και Μαίρη Κουκουλομμάτη, Χριστίνα Ζήκου, Αναστάσιο Μυλωνά και Μαρία Κοψίνη για τη συμβολή τους στην ενίσχυση του «κουμπαρά» ενός σπουδαίου μνημείου, του αρχαίου θεάτρου του Γυθείου.
Λίγα λόγια για το αρχαίο θέατρου του Γυθείου:
Tο αρχαίο θέατρο του Γυθείου βρίσκεται στις ανατολικές υπώρειες του λόφου της αρχαίας ακρόπολης, στο βόρειο τμήμα του σύγχρονου οικισμού του Γυθείου και χρονολογείται στους ρωμαϊκούς χρόνους (2ος αι. μ.X.). Το 1891 το μνημείο ανασκάφηκε από τον Aνδρέα Σκιά. Tότε ήρθε στο φως σχεδόν ολόκληρο το θέατρο, εκτός από το πίσω μέρος της σκηνής.
Το θέατρο ήταν κατασκευασμένο από εγχώριο υπόλευκο μάρμαρο, εκτός από τους πώρινους αναλημματικούς τοίχους στο βόρειο και νότιο τμήμα του κοίλου. Σύμφωνα με το Σκιά το κοίλο περιλάμβανε δώδεκα σειρές εδωλίων, χωρίς διάζωμα και πέντε κάθετους διαδρόμους.