Καλαμάτα: Από την Ανασυγκρότηση στην Πρωτοπορία
Όταν η καινοτομία συναντά την αγάπη για τον τόπο: Η επιτυχία της Εβροφάρμα φωτίζει τον Έβρο
Να σας τα πούμε; Τα Διαζωματικά Κάλαντα και το Ημερολόγιο Εκδηλώσεων για το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η εκπαιδευτική δράση: «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα» για το σχολικό έτος 2014-2015. Η δράση αυτή που σχεδιάστηκε από το Διάζωμα για να ενταχθεί στον άξονα «Αισθητική Αγωγή στην Εκπαίδευση» του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο» του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, απευθύνθηκε σε σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και είχε ως στόχο να ενθαρρύνει τους μαθητές να γνωρίσουν, να αγκαλιάσουν και να προστατεύσουν τα αρχαία θέατρα, αυτό το κορυφαίο επίτευγμα της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής, εκεί όπου συντελέστηκε η έκρηξη των δημοκρατικών θεσμών και άνθισε η πολιτιστική και πνευματική δημιουργία.
Τόσο η Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων, Τμήμα Αισθητικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων όσο και η Διεύθυνση Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού στήριξαν τη δράση και διευκόλυναν τους εκπαιδευτικούς που είχαν την πρόθεση να την υλοποιήσουν με μαθητές τους.
Αρχαία θέατρα, Ωδεία, Στάδια ζωντάνεψαν από τις νεανικές φωνές μαθητών και μαθητριών όχι μόνο της Δευτεροβάθμιας αλλά και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ακόμα και της Προσχολικής Αγωγής που συνομίλησαν με τα μνημεία αυτά αλλά και τους ευρύτερους αρχαιολογικούς χώρους με έναν τρόπο βιωματικό και κυρίως συναισθηματικό. Οι δημιουργίες όλων, ευφάνταστες, ποιοτικές και με έμφαση στην αισθητηριακή προσέγγιση είναι φανερό πως σχεδιάσθηκαν με στόχο οι μαθητές: να γνωρίσουν και στη συνέχεια να προστατεύσουν τα μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, να λειτουργήσουν ως ξεναγοί των συμμαθητών τους παρουσιάζοντάς τους τα μνημεία, να αναπαραστήσουν θεατρικά, μουσικά και αθλητικά δρώμενα της αρχαιότητας, να αφηγηθούν ιστορίες του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος.
Στην ιστοσελίδα του Διαζώματος, στο πεδίο «Εκπαιδευτικά» και με τον τίτλο: «Το Διάζωμα στο Κοινωνικό Σχολείο» φιλοξενείται ο θησαυρός αυτών των δημιουργιών από όσα σχολεία θέλησαν να τον μοιραστούν με την εκπαιδευτική κοινότητα και όχι μόνο. Όσοι επισκεφτούν αυτό το πεδίο θα θαυμάσουν τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές μετουσίωσαν τα συναισθήματα που ένιωσαν αλλά και την εμπειρία που απέκτησαν μαζί με τους συμμαθητές τους στους χώρους θέασης και ακρόασης.
Όσοι συμμετέχουμε στο Διάζωμα είμαστε περήφανοι γιατί τα αποτελέσματα της δράσης ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας και αισιόδοξοι ότι κάθε σχολική χρονιά θα μας δίνει, με αφορμή την υιοθεσία αρχαίων θεάτρων από μαθητές, την ευκαιρία να θαυμάζουμε ευφάνταστες νεανικές δημιουργίες από τη συνάντηση εμπνευσμένων εκπαιδευτικών και καλλιεργημένων μαθητών με την πλούσια πολιτιστική μας κληρονομιά.
Μαίρη Μπελογιάννη
Φιλόλογος, Δρ. αρχαιολόγος
Μέλος του Διαζώματος