Καλαμάτα: Από την Ανασυγκρότηση στην Πρωτοπορία
Όταν η καινοτομία συναντά την αγάπη για τον τόπο: Η επιτυχία της Εβροφάρμα φωτίζει τον Έβρο
Να σας τα πούμε; Τα Διαζωματικά Κάλαντα και το Ημερολόγιο Εκδηλώσεων για το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
14 Οκτωβρίου 2015
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Κίνηση Πολιτών «Διάζωμα», η οποία έχει ως σκοπό την ανάδειξη των αρχαίων χώρων θέασης και ακρόασης, την εξεύρεση πόρων για την αποκατάστασή τους και την ένταξή τους στην καθημερινότητά μας, προτείνει την δράση με θέμα «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», για το σχολικό έτος 2015-16.
Η δράση απευθύνεται σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στόχος της είναι να ενθαρρύνει τους μαθητές να γνωρίσουν, να αγκαλιάσουν και να προστατεύσουν τα αρχαία θέατρα, αυτό το κορυφαίο επίτευγμα της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής, εκεί όπου συντελέστηκε η έκρηξη των δημοκρατικών θεσμών και άνθισε η πολιτιστική και πνευματική δημιουργία. Η δράση θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με τους Υπεύθυνους Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μαζί με την ομάδα μαθητών που θα συγκροτήσουν θα επιλέξουν το αρχαίο θέατρο που το σχολείο τους θα υιοθετήσει από τον επισυναπτόμενο κατάλογο. Στη συνέχεια οι μαθητές με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών θα συγκεντρώσουν και θα επεξεργασθούν το υλικό για το αρχαίο θέατρο και τον περιβάλλοντα αρχαιολογικό χώρο. Θα ετοιμάσουν την ξενάγηση και θα την υλοποιήσουν σε μαθητές του σχολείου τους.
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αντλούν πλούσιο υποστηρικτικό υλικό από την ιστοσελίδα του «Διαζώματος»: diazoma.gr. (ενδεικτικά αναφέρονται οι ενότητες: «Αρχαία θέατρα», «eΒιβλιοθήκη», «Υιοθετήστε ένα αρχαίο θέατρο», «Πρόοδος εργασιών»).
Στην ενότητα «Εκπαιδευτικά» το «Διάζωμα» αναρτά τις ποικίλες δράσεις που έχουν υλοποιήσει από το 2010 διάφορες σχολικές μονάδες παράλληλα με την υιοθεσία αρχαίων θεάτρων, όπως είναι η παρουσίαση με τη χρήση λογισμικών παρουσίασης (π.χ. με power-point) της ιστορίας, της αρχιτεκτονικής δομής και της χρήσης μέσα στον χρόνο όλων των χώρων θέασης και ακρόασης, η πραγματοποίηση μουσικοθεατρικών δρωμένων, Μαθητικών Φεστιβάλ Μουσικής και Θεάτρου, η δημιουργία blog κ.λπ. Στην ενότητα αυτή θα αναρτηθεί και η παραγωγή οπτικοακουστικού ή άλλου υλικού που θα παραχθεί από τους μαθητές-ξεναγούς, όπως συνέβη και για τη σχολική χρονιά 2014-2015, οπότε ξεκίνησε η προτεινόμενη δράση.