ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Επελέγη ο ανάδοχος για τον νέο μεγάλο οδικό άξονα Στροφυλιά – Ιστιαία
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Ξεκίνησε η αναδάσωση με μαύρη πεύκη για το Νέο Δάσος στην περιοχή αρμοδιότητας του Δασαρχείου Λίμνης
Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
Η θεατρική ομάδα του 7ου Γυμνασίου Βόλου τη σχολική χρονιά 2014-2015 ασχολήθηκε με το έργο του Ευριπίδη «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» , το οποίο μάλιστα επιλέχτηκε και παρουσιάστηκε στο 4ο Νεανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Αρχαία Μεσσήνη τον Απρίλιο του 2015.
Ως παράλληλη δράση σχεδιάστηκε η συμμετοχή της ίδιας ομάδας στην εκπαιδευτική δραστηριότητα της «Υιοθεσίας» του Αρχαίου Θεάτρου της Δημητριάδος θεωρώντας ότι η επαφή & η γνωριμία με ένα τόσο σημαντικό μνημείο της περιοχής θα ενίσχυε τη θεατρική παιδεία μαθητών & μαθητριών.
Οι μαθητές/τριες της θεατρικής ομάδας άντλησαν πληροφοριακό υλικό σχετικά με την περιοχή, την ιστορία, την αρχιτεκτονική, τις δράσεις που σχετίζονται με το μνημείο από: την ιστοσελίδα του Αρχαίου Θεάτρου της Δημητριάδος, τον εκπαιδευτικό φάκελο με το έντυπο & ψηφιακό υλικό που έχει αποσταλεί στα σχολεία, την ενημέρωση – συζήτηση με επιστήμονες της Τοπικής Εφορείας Αρχαιοτήτων.
Παράλληλα οι ίδιοι μαθητές/τριες αποφάσισαν να προσεγγίσουν το θέμα της ακουστικής των αρχαίων θεάτρων, να υποδείξουν τρόπους διερεύνησης της ακουστικής του συγκεκριμένου μνημείου και να πραγματοποιήσουν επιτόπια έρευνα για το συγκεκριμένο θέμα.
Την Πέμπτη 2 Απριλίου 2015 οι 27 μαθητές/τριες της θεατρικής ομάδας του 7ου Γυμνασίου Βόλου βρέθηκαν στο χώρο του αρχαίου Θεάτρου Δημητριάδος & παρουσίασαν σε τμήματα της Γ΄ Γυμνασίου του 7ου Γυμνασίου Βόλου, στους μαθητές/τριες του τριών τάξεων του Γυμνασίου Πτελεού (σχολείο της περιφέρειας Μαγνησίας) και στους μαθητές/τριες της ΣΤ΄ Τάξης των 20ου & 30ου Δημ. Σχολείων Βόλου το αρχαίο θέατρο της Δημητριάδας.
Οι μαθητές – ακροατές παρακολούθησαν καθισμένοι στις πρώτες σειρές των εδωλίων του κοίλου τούς «ξεναγούς», οι οποίοι από το χώρο της ορχήστρας παρέθεσαν τις πληροφορίες που είχαν συλλέξει, έδειξαν τα βασικά μέρη του θεάτρου και έλυσαν απορίες του ακροατηρίου τους. Για την περαιτέρω επεξεργασία των πληροφοριών δόθηκαν στους «ακροατές» σχετικά φύλλα εργασίας.
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε θεατρική απόδοση αποσπασμάτων της Ιφιγένειας εν Αυλίδι στο χώρο της Ορχήστρας, διάρκειας 20΄.
Τέλος, για τη διερεύνηση της ακουστικής του θεάτρου, οι «ξεναγοί» εκφώνησαν από το χώρο της ορχήστρας επιλεγμένες λέξεις-φράσεις από το κείμενο της Ιφιγένειας εν Αυλίδι. Μαθητές -προσκεκλημένοι με την καθοδήγηση των μαθητών – ξεναγών σε διάφορα μέρη του κοίλου κατέγραφαν σε σχετικά φύλλα εργασίας τα ακούσματα-παρατηρήσεις τους.
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, 2015- 2016, έγινε επεξεργασία και ανάλυση όλων των ευρημάτων και οι μαθητές/τριες κατέγραψαν τα συμπεράσματά τους τα οποία και παρουσίασαν στη σχολική κοινότητα.
Η παραπάνω δράση σχεδιάστηκε και συντονίστηκε από τις υπεύθυνες της Θεατρικής Ομάδας , κ. Ανδρεάκου Ειρήνη- Ζαχαρούλα (Βιολόγο) , και κ. Πανάγου Ελπίδα (Φιλόλογο) , τον κ. Σαραντόπουλο Παναγιώτη ( Σχολικό Σύμβουλο ΠΕ04) και τον κ. Φίλιππο Καραγατσλή (Φυσικό).