Γρήγορη μετάβαση

Generation D: Οι μαθητές του Γυμνασίου Κρυονερίου Κορινθίας ξεναγούν τους συμμαθητές τους στο αρχαίο θέατρο Σικυώνας

Σχετικά Θέατρα

Κατά το σχολικό έτος 2021-2022, οι μαθητές/-τριες του Γυμνασίου Κρυονερίου Κορινθίας, στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», του σωματείου «ΔIAΖΩΜΑ», ξενάγησαν τους συμμαθητές τους στο αρχαίο θέατρο Σικυώνας.

Βασικοί στόχοι του προγράμματος ήταν οι μαθητές/-τριες:

  • να αναζητούν πληροφορίες σε πηγές ελέγχοντας την αξιοπιστία τους, να αποδελτιώνουν πηγές καλλιεργώντας την κριτική σκέψη τους, να συνάγουν συμπεράσματα και να εκφράζουν την άποψή τους.
  • να αποκτήσουν ικανότητες ορθής χρήσης του προφορικού και του γραπτού λόγου, προκειμένου να παρουσιάσουν το αρχαίο θέατρο Σικυώνας σε ακροατήριο.
  • να ενημερωθούν από διακεκριμένο αρχαιολόγο για την ανασκαφή και για τη χρήση και τη χρησιμότητα του θεάτρου στις κατηγορίες τέχνη, επιστήμες, πολιτισμός και δημοκρατία.
  • να μάθουν για τη γέννηση και την εξέλιξη του αρχαίου θεάτρου.
  • να συνειδητοποιήσουν, μέσω της βιωματικής μάθησης, την αξία της διατήρησης της πολιτιστικής κληρονομιάς.
  • να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς και στη συνέχεια να ευαισθητοποιήσουν και άλλους συμμαθητές τους, τους γονείς τους και την τοπική κοινωνία, μέσω ερωτηματολογίου και δημιουργίας ιστολογίου.
  • να αποκτήσουν θάρρος και εξωστρέφεια προκειμένου να παρουσιάσουν το μνημείο σε ακροατήριο.
  • να καλλιεργήσουν δεξιότητες, όπως είναι η επικοινωνία, ο διάλογος η κριτική σκέψη, η επιχειρηματολογία, η συνεργασία και ο εθελοντισμός.
  • να αναπτύξουν πνεύμα φιλίας και συνεργασίας σχεδιάζοντας από κοινού το πρόγραμμα δράσης τους.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές/-τριες, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, χωρίστηκαν σε 4 ομάδες (ιστορικοί – αρχαιολόγοι, ξεναγοί, δημοσιογράφοι και πληροφορικοί). Η κάθε ομάδα είχε ξεχωριστό πεδίο δράσης, αλλά στο τέλος κάθε εβδομάδας, όλες οι ομάδες συγκεντρώνονταν για να ανταλλάξουν εμπειρίες και τα αποτελέσματα της έρευνάς τους.

Αρχικά δημιούργησαν ένα ερωτηματολόγιο, σχετικά με τις γνώσεις που έχει κάποιος για τα αρχαία θέατρα γενικά και ειδικότερα για το αρχαίο θέατρο Σικυώνας. Το ερωτηματολόγιο μπορείτε να το δείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd7nWQJtxh9ljrnVPGA9BjmKTswiWmngyJYqbSJh5OSI7hNMg/viewform

Παράλληλα, αναζήτησαν από διάφορες πηγές πληροφορίες για την ιστορία, τη γεωγραφία και τα αρχαιολογικά ευρήματα της αρχαίας Σικυώνας, όπως επίσης και πληροφορίες για τη χρήση, τη λειτουργία και την αρχιτεκτονική των αρχαίων ελληνικών θεάτρων.

Στη συνέχεια δημιούργησαν ένα ιστολόγιο (https://sikyontheatre.blogspot.com/), όπου ανήρτησαν όλες τις παραπάνω πληροφορίες, αφού διασταυρώθηκαν και ελέγχθηκαν από τους μαθητές για την αξιοπιστία τους.

Σημαντικός σταθμός στο πρόγραμμα ήταν η εκπαιδευτική επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Σικυώνας και συγκεκριμένα στο αρχαίο θέατρο, όπου πραγματοποιήθηκε η ξενάγηση από τους/τις μαθητές/-τριες του σχολείου.

Ευτυχές γεγονός ήταν οι πληροφορίες που άντλησαν οι μαθητές/-τριες από τον κ. Βασίλη Παπαθανασίου, αρχαιολόγο της εφορείας αρχαιοτήτων Κορινθίας, επιμελητή αρχαίας Σικυώνας, ο οποίος μίλησε για τον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Σικυώνας αλλά και την πορεία υλοποίησης μιας αρχαιολογικής ανασκαφής. Μετά το πέρας της παρουσίασης, ομάδα μαθητών/-τριών πήρε συνέντευξη από τον αρχαιολόγο σχετικά με την ιστορία και τα αρχαιολογικά ευρήματα της ευρύτερης περιοχής. Μια άλλη ομάδα μαθητών/-τριών πήρε φωτογραφίες από όλη τη διαδικασία της ξενάγησης, τις οποίες ανέβασαν στο ιστολόγιο του σχολείου. Τέλος ακολούθησε συζήτηση αναφορικά με τη σχέση των μαθητών/-τριών με το θέατρο, αλλά και άλλους χώρους πολιτισμού.

Η συμμετοχή των μαθητών/-τριών στο πρόγραμμα ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία. Έντονος ήταν ο ενθουσιασμός στους/στις μαθητές/-τριες, καθώς μέσα από την πολύμηνη ενασχόλησή τους με το πρόγραμμα γνώρισαν την ιστορία του αρχαίου θεάτρου, αλλά κυρίως ευαισθητοποιήθηκαν στο θέμα της μέριμνας για την ανάδειξη και την προστασία των αρχαίων μνημείων, ενώ, τέλος, συνειδητοποίησαν την ανάγκη να παραμείνει το αρχαίο θέατρο ζωντανό θυμίζοντάς μας την αξία της ανθρώπινης ύπαρξης.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε υπό την εποπτεία και καθοδήγηση ομάδας καθηγητών αποτελούμενη από τον κ. Παναγιώτη Στούρα (ΠΕ02) ως συντονιστή, την κα Μαρία Βελέντζα (ΠΕ86), την κα Αντωνοπούλου Στέλλα (ΠΕ11) και την κα Οικονόμου Ελένη (ΠΕ04) και τη συμμετοχή (25) μαθητών, (10) αγόρια και (15) κορίτσια.

Μπορείτε να δείτε περισσότερες δράσεις των μαθητών στη Generation D.