Καλαμάτα: Από την Ανασυγκρότηση στην Πρωτοπορία
Όταν η καινοτομία συναντά την αγάπη για τον τόπο: Η επιτυχία της Εβροφάρμα φωτίζει τον Έβρο
Να σας τα πούμε; Τα Διαζωματικά Κάλαντα και το Ημερολόγιο Εκδηλώσεων για το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
Τα αρχαία θέατρα βγαίνουν από τη «μοναξιά» τους και εντάσσονται στην καθημερινή ζωή αποτελώντας μοχλό οικονομικής ανάπτυξης. Ο κ. Σταύρος Μπένος, πoυ στο παρελθόν είχε αναλάβει τα χαρτοφυλάκια των υπουργείων Αιγαίου και Πολιτισμού καθώς και του υφυπουργείου Δημόσιας Διοίκησης μιλά στο CNN Greece, για τον πολιτιστικό τουρισμό, τα πολιτιστικά πάρκα, τις πολιτιστικές διαδρομές και την αναστήλωση των αρχαίων θεάτρων όλης της χώρας.
Το CNN Greece ρώτησε τον κ. Μπένο με αφορμή τις αλλεπάλληλες σεισμικές δονήσεις στη γειτονική Ιταλία, να μας διηγηθεί μια ιστορία από την εποχή που ως δήμαρχος Καλαμάτας κλήθηκε να διαχειριστεί τις μεγάλες καταστροφές που προκάλεσε ο εγκέλαδος στη πόλη. Μας διηγείται συγκινημένος το περιστατικό όπου από τα χαλάσματα μιας πολυκατοικίας σώθηκε ένα μωρό.
Ο κ. Μπένος ως πρόεδρος του σωματείου “ΔΙΑΖΩΜΑ” που έχει αναλάβει την αποκατάσταση των αρχαίων θεάτρων επισημαίνει ότι αλλάζει ουσιαστικά η διαχείριση του περιβαλλοντικού και πολιτιστικού αποθέματος της χώρας, δηλαδή της «προίκας» που διαθέτει η Ελλάδα. «Τα μνημεία έχουν βυθιστεί στη μοναξιά τους…Τα πολιτιστικά πάρκα και οι πολιτιστικές διαδρομές είναι το όχημα του νέου ΕΣΠΑ το 2014 – 2020», υπογραμμίζει.
Ο πρόεδρος του σωματείου ΔΙΑΖΩΜΑ, σημειώνει ότι στόχος είναι να υπάρξει ολιστική διαχείριση του πολιτιστικού αποθέματος, δηλαδή, όπως εξηγεί, να συνδέσουμε τα περιβαλλοντικά μνημεία με την πραγματική ζωή και την πραγματική οικονομία, τους αγρότες, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τα τουριστικά καταλύματα».
Από πού προέρχονται τα χρήματα για την αποκατάσταση των αρχαίων θεάτρων; Ο κ. Μπένος εξηγεί ότι προέρχονται από το νέο ΕΣΠΑ, τους οικονομικούς πόρους της χώρας και από την κοινωνική συμμαχία του «ΔΙΑΖΩΜΑΤΟΣ» δηλαδή από πόλεις, περιφέρειες ιδρύματα, τράπεζες και τη συμμετοχή των μεγάλων επιχειρήσεων. «Συμμετέχουν 30 μεγάλες επιχειρήσεις στο εγχείρημα αυτό», λέει χαρακτηριστικά.
Στόχος είναι να εξασφαλιστεί η υψηλή επισκεψιμότητα των αρχαιολογικών χώρων και να παρέχονται στους επισκέπτες αναβαθμισμένες υπηρεσίες. Στα αρχαία θέατρα, μόλις αποκατασταθούν θα γίνονται δρώμενα και θεατρικές παραστάσεις ενώ σε όσα δεν είναι εφικτό να γίνει αυτό, τότε θα διοργανώνονται εδκηλώσεις εκτός και θα φωτίζεται το μνημείο.
Ρωτήσαμε τον κ. Μπένο τι σημαίνει ένα θέατρο να είναι ανοιχτό σε όλους. Όπως λέει, έτσι δικαιώνεται η αρχική του αποστολή, να υποδεχθει τη διανοητική και πολιτική έκρηξη που είναι η γέννηση της Δημοκρατίας: “Το θέατρο εκλήθη να υποδεχθεί τη νέα αυτή έκρηξη. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη δικαίωση για αυτό το μνημείο, από το να του δίνουν τον ίδιο προσδιορισμό και σήμερα. Να γίνει δηλαδή το κέντρο της δημιουργίας, της οικονομίας και της δημοκρατίας”.
CNN Greece – Κάτια Τσιμπλάκη
Video: Στ. Μπένος στο CNN Greece: αλλάζει η διαχείριση της πολιτιστικής «προίκας» της Ελλάδας