ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Επελέγη ο ανάδοχος για τον νέο μεγάλο οδικό άξονα Στροφυλιά – Ιστιαία
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Ξεκίνησε η αναδάσωση με μαύρη πεύκη για το Νέο Δάσος στην περιοχή αρμοδιότητας του Δασαρχείου Λίμνης
Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
Μια ομάδα της Δ’ τάξης του Δημοτικού των εκπαιδευτηρίων «Ο Απόστολος Παύλος» στη Θεσσαλονίκη αποφάσισε να συμμετάσχει στον διαγωνισμό του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) για τη δημιουργία επιτραπέζιου και ψηφιακού παιχνιδιού. Μέσα από την αγάπη που δημιουργήθηκε όλη την χρονιά για το αρχαίο θέατρο και φυσικά, μέσα από την έμφυτη αγάπη για το παιχνίδι αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για το αρχαίο θέατρο. Ένα επιτραπέζιο συνεργατικό παιχνίδι θα όριζε εάν οι παίκτες ταξιθέτες είναι έτοιμοι να αναλάβουν τη δύσκολη αυτή η δουλειά ή μήπως πρέπει να παραιτηθούν. Σκοπός του παιχνιδιού λοιπόν είναι οι παίκτες να τοποθετήσουν όσο πιο πολλούς θεατές γίνεται στα σωστά διαζώματα.
Έχουμε τους Αθηναίους πολίτες, τους μετοίκους, τους ξένους, τους στρατηγούς και τους ιερείς που θέλουν να παρακολουθήσουν τους θεατρικούς αγώνες! Καθ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού εμφανίζονται οι κάρτες δυνάμεων που βοηθούν ή δυσκολεύουν τους παίκτες. Οι ραβδούχοι εμφανίζονται για να βάλουν σε τάξη τους θεατές, ενώ οι χορηγοί για να διευκολύνουν την πορεία της θεατρικής αυτής μέρας. Όταν ένας θεατής πεινάσει, θα χάσει τη θέση του για να φάει τα τραγήματα. Για να εμποδίσει τη δουλειά των ταξιθετών μπαινοβγαίνει ο «βιαστικός θεατής» που πρέπει οπωσδήποτε να τοποθετηθεί στο θέατρο, ακόμα και αν δε βολεύει! Διάλειμμα έχουμε; Μα φυσικά! Σε αυτό, οι παίκτες διαβάζουν πληροφορίες για το αρχαίο θέατρο και για διάσημους αρχαίους θεατρικούς συγγραφείς.
Περισσότερες λεπτομέρειες για το παιχνίδι στο παρακάτω βίντεο :
Μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές και οι μαθήτριες έκαναν μεγάλη έρευνα και εντόπισαν ποια στοιχεία των Μεγάλων Διονυσίων θέλουν να μπουν στο παιχνίδι έτσι ώστε μαζί με τη διασκέδαση να μπορεί ο παίκτης να μάθει και για τη διαδικασία της μεγάλης αυτής γιορτής. Ποιοι πήγαιναν να παρακολουθήσουν, πού κάθονταν, προηγούνταν κάποιοι; Ποιος τους έβαζε σε τάξη; Νηστικοί ήταν τόσες ώρες; Και άλλα πολλά!
Οι «αρχαίοι ταξιθέτες» διακρίθηκαν με το πρώτο βραβείο στην κατηγορία τους και βραβεύτηκαν στο Ίδρυμα Ωνάση τον Δεκέμβριο του 2022 από τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κυριάκο Πιερρακάκη. Η ομάδα των μαθητών και μαθητριών μας είχε την τιμή να γνωρίσει το αρχαίο θέατρο του Διονύσου σε όλους μέσω αυτού του επιτραπεζίου παιχνιδιού. Μέσω του παιχνιδιού τα παιδιά έγιναν οι ίδιοι κοινωνοί της σπουδαίας πολιτιστικής κληρονομιάς μας!
Εκπαιδευτικός: Ευαγγελία Σαββοπούλου
Μαθητές και μαθήτριες: Ιωάννης Αλέγρας, Χρήστος Λιάμης, Μαρία Τσικούρα, Αλίκη Φελέκη