ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Επελέγη ο ανάδοχος για τον νέο μεγάλο οδικό άξονα Στροφυλιά – Ιστιαία
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Ξεκίνησε η αναδάσωση με μαύρη πεύκη για το Νέο Δάσος στην περιοχή αρμοδιότητας του Δασαρχείου Λίμνης
Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
Οικοδομήθηκε την πρώιμη Ελληνιστική περίοδο (τέλος 4ου –αρχές 3ου αι. π.Χ.) στις πλαγιές μιας ρεματιάς, στους πρόποδες του Ισμάρου, σε μικρή απόσταση από το Ιερό του Διονύσου. Ο λόγος για το αρχαίο θέατρο της Μαρώνειας, ένα εμβληματικό μνημείο της περιοχής, που φιλοξένησε πρόσφατα τις εργασίες της 10ης Γ.Σ. του Σωματείου «Διάζωμα». «Έχει ανασκαφεί στις αρχές της δεκαετίας του ‘ 80 και το 2000 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναστύλωσης και αποκατάστασης. Συνεχίσαμε με συντήρηση του προσκηνίου και της σκηνής. Ελπίζουμε ότι στη νέα προγραμματική περίοδο θα γίνουν εργασίες αποκατάστασης και δημιουργίας χώρων εξυπηρέτησης του κοινού και υποδομών ασφαλείας.» δηλώνει η Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων κυρία Χρύσα Καραδήμα και σημειώνει την έλλειψη υποδομών για τους επισκέπτες, το φυλάκιο, οι χώροι υγιεινής. «Θέλουμε να ενισχύσουμε την ασφάλεια, έχουμε κάνει μια μελέτη πυρόσβεσης και ελπίζουμε να υλοποιηθεί στη νέα προγραμματική περίοδο με κάποιες συμπληρωματικές στερεωτικές εργασίες που απομένουν.» δηλώνει.
Σύνδεση με το ιερό του Διονύσου
Το θέατρο κατασκευάστηκε τις τελευταίες δεκαετίες του 4ου αιώνα, εντάσσεται στον Πολεοδομικό Ιστό της πόλης είναι κοντά σε ένα πολύ σημαντικό μνημείο κοντά σε ένα ιερό του Διονύσου και όχι μόνο καθώς λατρεύονταν κι άλλες θεότητες σε διάφορα παράπλευρα κτίρια που έχουν ανασκαφεί τα τελευταία χρόνια και η σύνδεσή του μ’ αυτό, με το ιερό του Διονύσου δηλαδή, είναι ένας από τους μελλοντικούς στόχους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ροδόπης.
«Όταν δεν τα χρησιμοποιούμε είναι σαν να τα καταδικάζουμε σε αιώνιο θάνατο»
Από το 1993 ο Θανάσης Γκαϊφύλιας, ο γνωστός συνθέτης -τραγουδοποιός, αγωνίστηκε για την αναστύλωση και επαναχρησιμοποίηση του αρχαίου θεάτρου. «Επιτέλους το 2009 αυτό το υπέροχο μνημείο παραδόθηκε σε χρήση. Η χαρά μου είναι μεγάλη καθώς εμφανίστηκα κι εγώ για πρώτη φορά. Τα αρχαία θέατρα είναι τα μόνα μνημεία τα οποία μπορούν να συνδέσουν ενεργά το χθες με το σήμερα και το αύριο. Γι αυτό όταν δεν τα χρησιμοποιούμε είναι σαν να τα καταδικάζουμε σε αιώνιο θάνατο.» δηλώνει ο ίδιος.
Οι παρεμβάσεις στα μνημεία είναι πάρα πολύ δύσκολες
Ο αρχαιολογικός πλούτος της χώρας μας είναι τεράστιος και θα ήταν υπερβολικό να πει κανένας ότι αξιοποιήθηκε στο σύνολό του ή δεν αξιοποιήθηκε. «Γίνονται τεράστιες προσπάθειες. Οι παρεμβάσεις στα μνημεία είναι πάρα πολύ δύσκολες διότι τα μνημεία έχουν μια ιδιαιτερότητα, δεν μπορεί να τα δει κανένας εργολαβικά και να τα αναδείξει μέσα από τέτοιες διαδικασίες.» δηλώνει ο Λάζαρος Κολόνας, επίτιμος γενικός διευθυντής αρχαιοτήτων και πολιτιστικής κληρονομιάς. Όπως σημειώνει οι κινήσεις του «Διαζώματος» είναι ενθαρρυντικές για την παραπέρα ανάδειξη κι άλλων μνημείων και την ευαισθητοποίηση του κόσμου. «Από εκεί πρέπει να ξεκινάμε, να ευαισθητοποιηθεί ο κόσμος σε ό,τι αφορά την φροντίδα των μνημείων και την παραπέρα ανάδειξή τους.» καταλήγει γνωρίζοντας καλά κι εκείνος την σπουδαιότητα της ανθρώπινης θαλπωρής στο θέμα της διαχείρισης του πολιτιστικού πλούτου…
Διαβάστε και ακούστε το δημοσίευμα στην ηλεκτρονική του έκδοση παρακάτω:
Κομοτηνή: Το Αρχαίο θέατρο της Μαρώνειας στο διάβα των αιώνων – ert.gr