Καλαμάτα: Από την Ανασυγκρότηση στην Πρωτοπορία
Όταν η καινοτομία συναντά την αγάπη για τον τόπο: Η επιτυχία της Εβροφάρμα φωτίζει τον Έβρο
Να σας τα πούμε; Τα Διαζωματικά Κάλαντα και το Ημερολόγιο Εκδηλώσεων για το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
Όλο και περισσότερα σχολεία αγκαλιάζουν το πρόγραμμα «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων» του «Διάζωματος»
Αθόρυβα, αλλά σταθερά, ένα κύμα ενθάρρυνσης προς τους μαθητές να ασχοληθούν δημιουργικά με τα μνημεία της χώρας, κυρίως με αρχαία θέατρα, έχει αποκτήσει ένα σώμα εμπειρίας, ενθουσιώδεις φίλους και προοπτική. Είναι η δράση «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», που σχεδιάστηκε από το «Διάζωμα» με σκοπό να ενταχθεί στα σχετικά προγράμματα του υπουργείου Παιδείας.
Είχε τύχει να δω τα παιδιά του Μουσικού Σχολείου Καλαμάτας να παρουσιάζουν τη δουλειά που είχαν κάνει στην Αρχαία Μεσσήνη – στο πλαίσιο μιας δράσης του «Διαζώματος», του σωματείου για τα αρχαία θέατρα που ίδρυσε ο Σταύρος Μπένος – και είχα εντυπωσιαστεί από την ψυχική συμμετοχή. Ηταν σπουδαίο να κάθεται κανείς στα εδώλια ανάμεσα σε εκλεκτούς αρχαιολόγους και να αφήνεται στην ξενάγηση των παιδιών.
Οι μαθητές αποκτούν ευθύνη απέναντι σε ένα μνημείο και αυτήν την ευθύνη τη δείχνουν ως αποτέλεσμα δουλειάς με αίσθημα περηφάνιας σε άλλους μαθητές.
Η φιλόλογος και αρχαιολόγος Μαίρη Μπελογιάννη, καθηγήτρια στο Βαρβάκειο, είναι ο άνθρωπος που συνέλαβε και σχεδίασε τη δράση για λογαριασμό του «Διαζώματος». Διαθέτει τέτοια μεταδοτική δύναμη που κινητοποιεί και τους πιο διστακτικούς και πέραν όλων είναι σημαντικό ότι η ιδέα της, έγινε πρόγραμμα που ακολούθησε όλη την προβλεπόμενη διαδικασία.
«Οσοι συμμετέχουμε στο “Διάζωμα” είμαστε περήφανοι γιατί τα αποτελέσματα ξεπέρασαν τις προσδοκίες μας» λέει η κ. Μαίρη Μπελογιάννη. «Παραμένουμε αισιόδοξοι ότι κάθε χρονιά θα θαυμάζουμε ευφάνταστες νεανικές δημιουργίες από τη συνάντηση εμπνευσμένων εκπαιδευτικών και καλλιεργημένων μαθητών με την πλούσια πολιτιστική μας κληρονομιά». Οι δράσεις μπορούν να εμπλέξουν όλα τα σχολεία, εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον καθηγητών να ενημερωθούν και να συνδεθούν με το πρόγραμμα. Οσα παιδιά έχουν ήδη συμμετάσχει μιλούν με ενθουσιασμό, όπως, π.χ, ο Χρήστος Βλαχογιάννης, μαθητής στο Βαρβάκειο, που παρακολούθησε μία ξενάγηση στην Ελευσίνα. «Ηταν από τις ωραιότερες επισκέψεις που έχω βιώσει», λέει. «Κι αυτό γιατί μου προξένησε πολλά συναισθήματα τόσο ακούγοντας τους συμμαθητές μου που μας ξενάγησαν όσο κι όταν καθισμένος στις πέτρινες βαθμίδες του Τελεστηρίου παρακολούθησα δώδεκα κορίτσια ντυμένα στα μαύρα να εκτελούν χορικά, άλλα να απαγγέλλουν ποίηση εμπνευσμένη από αρχαίες τραγωδίες και από πίσω τον μουσικό του σχολείου μας και δύο συμμαθητές μου να τα συνοδεύει με μουσικά όργανα».
Μία άλλη μαθήτρια επιβεβαιώνει το ίδιο κλίμα: «Μας δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιάσουμε μια δική μας δράση, γεγονός που καθιστά αυτήν την εμπειρία μοναδική τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο και ως προς τα συναισθήματα που μας δημιούργησε».
Για τέταρτη συνεχή χρονιά το Βαρβάκειο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο ασχολείται με τα αρχαία θέατρα. «Οι μαθητές μας, της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου», λέει η κ. Μαίρη Μπελογιάννη, «κατάφεραν να δημιουργήσουν παρουσιάσεις για τους 125 χώρους θέασης και ακρόασης σε όλη την Ελλάδα χρησιμοποιώντας το λογισμικό power point με οδηγό το Πανόραμα Χώρων Θέασης και Ακρόασης του “Διαζώματος”. Ελπίζω πως η συγκίνηση που ένιωσα ως καθηγήτρια αυτών των μαθητών και των μαθητριών, όταν είδα τον καρπό της προσπάθειάς τους να ξεπερνά τις προσδοκίες μου, θα είναι παρόμοια των δικών τους συναισθημάτων όταν, μετά από καιρό, αναζητώντας κάποια πληροφορία βρεθούν εμπρός στην εργασία τους…».
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
20 Νοεμβρίου 2015
Συντάκτης: Νίκος Βατόπουλος
Δείτε περισσότερα: