Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
3ο Διεθνές Συνέδριο Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Τεχνολογίας
Passion/Πάθος: Το 4o Musikaloy Festival
Δελτίο Τύπου
Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος του Διαζώματος «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα», οι μαθητές των τμημάτων Α1, Β1 και Γ1 του Γυμνασίου Τυχερού, κατά το σχολικό έτος 2023-2024, «υιοθέτησαν» το Αρχαίο Θέατρο της Μαρώνειας και ξενάγησαν διαδικτυακά σ’ αυτό τους συμμαθητές τους από τις ελληνόγλωσσες σχολικές μονάδες του εξωτερικού. Ειδικότερα, οι μαθητές δημιούργησαν ψηφιακά εργαλεία ξενάγησης στο αρχαίο θέατρο, συνδέοντας το ιστορικό αυτό μνημείο με τη διαχρονική παρουσία του ελληνικού στοιχείου στη Θράκη, τη λατρεία του Θεού Διόνυσου στην περιοχή, την οινοπαραγωγή και το φυσικό περιβάλλον. Στη συνέχεια, μετά από ανοικτή πρόσκληση, υλοποίησαν διαδικτυακές ξεναγήσεις με σχολεία της ομογένειας. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων, αρχικά γινόταν παρουσίαση της περιοχής της Θράκης και του σχολείου, ενημέρωση των σχολείων για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τη δράση. Σε δεύτερη φάση, οι μαθητές ξεναγούσαν τους συμμαθητές τους στην Θράκη μέσα από γραπτές πηγές και αρχαιολογικά ευρήματα και τέλος στο Αρχαίο Θέατρο της Μαρώνειας.
Οι διαδικτυακές ξεναγήσεις πραγματοποιήθηκαν μέσα από την Ψηφιακή Τάξη (webex,) ενώ το υλικό ξενάγησης στην Αρχαία Μαρώνεια και στο Αρχαίο Θέατρο περιλάμβανε video, φωτογραφικό υλικό, εικαστικές δημιουργίες των μαθητών και χάρτες. Ακόμη, οι συναντήσεις ήταν οργανωμένες σε ομάδες σχολείων και ταυτόχρονα παρακολουθούσαν μαθητές από αρκετά τμήματα σε κάθε σχολείο, ώστε να δημιουργηθεί μια ζύμωση μεταξύ των σχολείων γύρω από το πολιτιστικό απόθεμα. Οι μαθητές ταξίδεψαν σε ιστορικά μονοπάτια της Θράκης, γνώρισαν τη Μαρώνεια ως πόλη μεγάλης σημασίας κατά την αρχαιότητα και το Αρχαίο θέατρό της ως ένα ξεχωριστό ιστορικό αρχιτεκτονικό μνημείο της περιοχής. Έτσι, δόθηκε η ευκαιρία στα σχολεία να αρχίσουν να λειτουργούν ως δίκτυο, με σκοπό τη γνωριμία με τους χώρους θέασης και ακρόασης, καθώς και τα μνημεία της φύσης και του πολιτισμού. Σκοπός αυτής της υιοθεσίας ήταν αφενός η ανάδειξη του Αρχαίου Θεάτρου της Μαρώνειας και σύνδεσή του με το πολιτιστικό γίγνεσθαι του τόπου, αφετέρου η γνωριμία της παιδιών της ομογένειας με την ιστορική ρίζα και τον πλούτο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού ώστε και οι ίδιοι να γίνουν πρεσβευτές του στις χώρες παραμονής τους.
Στο Δίκτυο που δημιουργήθηκε συμμετείχαν τα εξής σχολεία:
• 9χρονο Ελληνικό Σχολείο Χιμάρας “Όμηρος” – Shkolla «Omiros» Ximara, Αλβανία
• Ενιαίο Σχολείο Βουλιαρατίου – Shmb Bularat-Zyrtare, Αλβανία
• 2ο Ελληνικό Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο Νυρεμβέργης – 2. Griechische Volksschule Nürnberg , Γερμανία
• 2ο Δίγλωσσο Γυμνάσιο Μονάχου – Private Teilhauptschule II der Republik Griechenland, Γερμανία
• 5ο Δημοτικό Σχολείο Μονάχου “Σωκράτης” – 5. Griechische Volksschule München «Sokrates» , Γερμανία
Οι Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί:
•Γυμνάσιο Τυχερού Έβρου, Ειρήνη Αμοργιανιώτη ΠΕ02
•9χρονο Ελληνικό Σχολείο Χιμάρας “Όμηρος”, Ελευθέριος Φωτόπουλος, ο Διευθυντής του σχολείου & Ελένη Οδυσσέα ΠΕ02
•Ενιαίο Σχολείο Βουλιαρατίου, Δερόπολη Αλβανίας, Μελπομένη Δήμα ΠΕ02
•2ο Ελληνικό Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο Νυρεμβέργης, Δέσποινα Παπαδοπούλου ΠΕ70, η διευθύντρια του σχολείου, Θεμιστοκλής Τσικαλάς ΠΕ70, υπεύθυνος της Δ΄τάξης, Δονάτος Ζώτος ΠΕ70, υπεύθυνος της ΣΤ’ τάξης & Molnar Krisztina ΠΕ07, υπεύθυνη της Β΄ τάξης
•2ο Δίγλωσσο Γυμνάσιο Μονάχου, Γεωργία Λαγοθανάση ΠΕ02, η διευθύντρια του σχολείου, Ρεβέκκα Μαρίνα Παναγή ΠΕ02 & Ανδρέας Τσαφούλιας ΠΕ86
•5ο Δημοτικό Σχολείο Μονάχου «Σωκράτης», Ευάγγελος Κορδολαίμης ΠΕ70, ο διευθυντής του σχολείου & Ευάγγελος Θεοδώρου ΠΕ11
Βίντεο από την υλοποίηση του προγράμματος:
https://www.youtube.com/watch?v=6wGm6Tx1qJk
Για να δείτε το υλικό της ξενάγησης πατήστε εδώ:
https://goldnoglitter.blogspot.com/2024/02/2023-2024.html
Υπεύθυνη για την οργάνωση και τον συντονισμό της δράσης ήταν η καθηγήτρια φιλόλογος, Ειρήνη Αμοργιανιώτη.