Καλαμάτα: Από την Ανασυγκρότηση στην Πρωτοπορία
Όταν η καινοτομία συναντά την αγάπη για τον τόπο: Η επιτυχία της Εβροφάρμα φωτίζει τον Έβρο
Να σας τα πούμε; Τα Διαζωματικά Κάλαντα και το Ημερολόγιο Εκδηλώσεων για το 2025
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο διαγωνιστικό μέρος του προγράμματος «Ακούμε τους Νέους 2025»
«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
Το Β’ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης από νωρίς, ανταποκρινόμενο στην πρόσκληση του Διαζώματος, ενθάρρυνε τους μαθητές να ανοίξουν την αγκαλιά τους στο Ιερό του Διονύσου και το αρχαίο θέατρο και να διαδώσουν το μήνυμα της προστασίας και της ανάδειξής του στην εκπαιδευτική κοινότητα της ευρύτερης περιοχής και την τοπική κοινωνία. Από το 2014 έως σήμερα υλοποίησε με πολύ μεγάλη επιτυχία πολλές δράσεις:
α) Ο μύθος του Ικάριου και της Ηριγόνης,
β) Ικάριον Αττικής: το λίκνο του αρχαίου δράματος.
Στις βιντεοπαρουσιάσεις οι μαθητές αφηγούνται τον μύθο του Ικάριου και της Ηριγόνης, καθώς και τη γέννηση – εξέλιξη του δράματος και του θεάτρου. Η μαγνητοφώνηση έγινε στο εργαστήριο Τεχνολογίας U Tech Lab του Ιδρύματος Ευγενίδου.
α) Εντάχθηκε στο σχολικό δίκτυο «Ικάριον: Ανακαλύπτοντας τον αρχαίο δήμο», που δημιούργησε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, και συνεργάστηκε με τα άλλα σχολεία της περιοχής για τη μελέτη και προβολή του Ιερού του Διονύσου. Μάλιστα, το λογότυπο του σχολικού δικτύου (που φιλοτεχνήθηκε από την Ισιδώρα Πετούρη) βασίστηκε στα σχέδια των μαθητών Νεφέλης Τσίλη από το Γυμνάσιο Διονύσου και Νίκου Γαλανόπουλου από το Β΄ Αρσάκειο- Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης. Επίσης, η ιταλική μετάφραση του φυλλαδίου μας “Ικάριον: Οδηγός για τον αρχαιολογικό χώρο στον Διόνυσο Αττικής” έγινε από την εκπαιδευτικό κ. Γιασημίνα Κουτσοδόντη του Λυκείου Δροσιάς.
β) Οργάνωσε και πραγματοποίησε εκδήλωση, την Παρασκευή 28 Μαρτίου 2014, στο Θέατρο των Αρσακείων – Τοσιτσείων Σχολείων Εκάλης με τίτλο «Διόνυσος Αττικής: Το λίκνο τού αρχαίου δράματος», στην οποία παρουσιάστηκαν οι εργασίες που είχαν εκπονήσει οι μαθητές του Σχολείου. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο πρόεδρος τού σωματείου για την ανάδειξη αρχαίων θεάτρων «Διάζωμα» κ. Σταύρος Μπένος, ο καθηγητής Αρχαιολογίας, Γενικός Γραμματέας τού σωματείου και μέλος τού Διοικητικού Συμβουλίου τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, κ. Βασίλης Λαμπρινουδάκης, ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής κ. Στέφανος Καπέλλας, η σχολική σύμβουλος κ. Ευτυχία Παπαχρίστου και ο υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής κ. Νίκος Γκόβας, η αντιδήμαρχος του Δήμου Διονύσου, υπεύθυνη για θέματα Παιδείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Θεοδώρα Σαραντάκη, ο πρόεδρος τού Οργανισμού Νεολαίας, Αθλητισμού και Πολιτισμού «Θέσπις» κ. Νικόλαος Καρυστινός, οι αρχαιολόγοι κ. Σταματία Κατσανδρή και Παναγιώτα Μιχαηλίδου, ως εκπρόσωποι της Β΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, η υπεύθυνη της Υπηρεσίας Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας κ. Καλλιόπη Λαμπρινουδάκη, εκπαιδευτικοί – εκπρόσωποι από τα άλλα σχολεία του δήμου Διονύσου που συμμετέχουν στο σχολικό δίκτυο «Ικάριον: Ανακαλύπτοντας τον αρχαίο δήμο» και άλλοι εκλεκτοί προσκεκλημένοι.
Στην εκδήλωση απηύθυναν χαιρετισμό ο Πρόεδρος του «Διαζώματος» κ. Σταύρος Μπένος, ο οποίος αναφέρθηκε στο ξεκίνημα του εγχειρήματος για την ανάδειξη των αρχαίων θεάτρων, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής κ. Στέφανος Καπέλλας, ο οποίος μίλησε για τη δημιουργία του σχολικού δικτύου «Ικάριον» με σκοπό τη μελέτη και την προβολή του αρχαίου θεάτρου Διονύσου από τους μαθητές του συγκεκριμένου δήμου, ενώ ο Καθηγητής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Βασίλης Λαμπρινουδάκης αναφέρθηκε στη συνολική και διαχρονική προσπάθεια που καταβάλλεται από πολλούς φορείς, μεταξύ των οποίων βρίσκεται η Β΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, ο δήμος Διονύσου και ο πολιτιστικός του οργανισμός «Θέσπις», αλλά και η Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, της οποίας τα σχολεία εξ αρχής αγκάλιασαν την προσπάθεια και δραστηριοποιήθηκαν για τη διατήρηση και ανάδειξη των σημαντικών μνημείων του δήμου Διονύσου.
Στο τέλος της εκδήλωσης, η Διευθύντρια τού Β΄ Αρσακείου-Τοσιτσείου Γυμνασίου Εκάλης κ. Ευδοκία Γιαννικοπούλου προσέφερε το DVD «Από το διθύραμβο στο δράμα» και αντίτυπα του φυλλαδίου «Ικάριον: Οδηγός για τον αρχαιολογικό χώρο στον Διόνυσο Αττικής» σε όλους τους παρευρισκόμενους εκπροσώπους των επιστημονικών, εκπαιδευτικών και πολιτιστικών φορέων, σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο σχολικό δίκτυο «Ικάριον: Ανακαλύπτοντας τον αρχαίο δήμο», καθώς και στους εκπροσώπους του Δήμου Διονύσου, ως συμβολή τού Σχολείου στην προβολή των σημαντικών μνημείων της περιοχής.
γ) Στις 3-4-2015, στο πλαίσιο πολιτιστικής – περιβαλλοντικής εκδρομής στις αρχαίες ελληνικές αποικίες της Κάτω Ιταλίας, το Σχολείο μας επισκέφθηκε την αρχαία Ελέα (Velia της Ιταλίας) όπου ξεναγήθηκε από την αρχαιολόγο Tilde Vecchio στον αρχαιολογικό χώρο της Ελέας, ενώ συνάντησε και την εκπαιδευτικό Maria Rosaria Reielli από το σχολείο Istituto d’ Istruzione Superiore «Cenni – Marconi» της περιοχής Vallo della Lucania, στην επαρχία του Σαλέρνο (δεν ήταν δυνατόν να επισκεφθεί το ιταλικό σχολείο λόγω Μεγάλης Εβδομάδας των Καθολικών), στις οποίες προσέφερε το φυλλάδιο «Ικάριον: Οδηγός για τον αρχαιολογικό χώρο στον Διόνυσο Αττικής» στα Ιταλικά.
δ) Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning, και σε συνεργασία με άλλα σχολεία, ελληνικά και ευρωπαϊκά, μαθητές μας συμμετείχαν στο έργο «Shared treasures: Let’s adopt and cherish our ancient theaters». Στο έργο συνεργάστηκαν το Β΄ Αρσάκειο-Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης (υιοθετώντας το Ικάριον στον Δήμο Διονύσου), το Αρσάκειο Γυμνάσιο Ιωαννίνων (υιοθετώντας το αρχαίο θέατρο των Γιτάνων), το 4ο Γυμνάσιο Πρέβεζας (υιοθετώντας το αρχαίο θέατρο της Κασσώπης ), το Orso Mario Corbino από την Ιταλία (υιοθετώντας το αρχαίο θέατρο των Συρακουσών ) και το Αρσάκειο Ελληνοαλβανικό Κολλέγιο Τιράνων (υιοθετώντας το αρχαίο θέατρο τού Δυρραχίου). Στο πλαίσιο του προγράμματος μαθητές και εκπαιδευτικοί του 4ου Γυμνασίου Πρέβεζας επισκέφθηκαν το Σχολείο μας και παρακολούθησαν παρουσίαση, στο Αμφιθέατρο των Αρσακείων-Τοσιτσείων Σχολείων, σχετικά με το Ικάριον, ενώ και εκείνοι μας ενημέρωσαν για το θέατρο της Κασσώπης. Οι μαθητές από όλα τα σχολεία που συμμετείχαν στο πρόγραμμα αντάλλαξαν διαδικτυακά πληροφορίες για τους αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής τους που είχαν υιοθετήσει. Για τη δράση τους αυτή όλα τα παραπάνω σχολεία βραβεύτηκαν με την Εθνική και Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας (2016).
ε) Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning, επίσης, μαθητές μας της Β΄ και Γ΄ τάξης (2018) υποδέχθηκαν και ξενάγησαν στην Αθήνα και στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία μαθητές και εκπαιδευτικούς δύο ιταλικών σχολείων, του «2BL Lice don Gnocchi» και «Lice Maddaloni». Κατά την επίσκεψη των ιταλικών σχολείων στο σχολείο μας, οι μαθητές μας ενημέρωσαν τους Ιταλούς συμμαθητές τους σχετικά με το υιοθετημένο από το σχολείο μας θέατρο – αρχαιολογικό χώρο Ικάριον Αττικής και τους προσέφεραν το φυλλάδιο «Ικάριον: Οδηγός για τον αρχαιολογικό χώρο στον Διόνυσο Αττικής». Τα ιταλικά σχολεία επισκέφθηκαν την Αθήνα (21/4/2018 – 23/4/2018) και το σχολείο μας (στις 23/4/2018) βραβευμένα για τη συμμετοχή τους στο παραπάνω ευρωπαϊκό πρόγραμμα με θέμα «Eurocomics» και στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό «Move 2 learn».
στ) Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning, οι μαθητές μας της Γ΄ τάξης που συμμετέχουν στο έργο «Touring the Modern Magna Grecia» (2018 – 2019) θα υποδεχθούν και θα ξεναγήσουν στην Αθήνα και στα Αρσάκεια-Τοσίτσεια Σχολεία μαθητές και εκπαιδευτικούς του ιταλικού σχολείου «Liceo Scientifico Statale Giuseppe Berto». Επίσης, θα ενημερώσουν τους Ιταλούς συμμαθητές σχετικά με το υιοθετημένο από το σχολείο μας θέατρο – αρχαιολογικό χώρο Ικάριον Αττικής. Προβολή του υιοθετημένου από εμάς μνημείου θα γίνει και κατά την επίσκεψη του δικού μας σχολείου στις περιοχές της Καμπανίας και Καλαβρίας της Κάτω Ιταλίας.