Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
3ο Διεθνές Συνέδριο Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Τεχνολογίας
Passion/Πάθος: Το 4o Musikaloy Festival
Δελτίο τύπου Αρμενικού Γυμνασίου
Για το σχολικό έτος 2023-24 το σχολείο μας αποφάσισε να υλοποιήσει το πολιτιστικό πρόγραμμα «Υιοθεσία αρχαίων θεάτρων. Μαθητές ξεναγούν μαθητές στα αρχαία θέατρα». Η σκέψη της υιοθεσίας ενός θεάτρου ή χώρου θέασης και η παρουσίασή του από τους ίδιους/ίδιες μαθητές/τριες και όχι από καθηγητές/τριες ή επαγγελματίες ξεναγούς, τους/τις γοήτευσε.
Το ερώτημα ποιος θα ήταν αυτός ο χώρος απαντήθηκε πολύ εύκολα και αυθόρμητα. Ήδη από την Α΄ γυμνασίου κατά την διδασκαλία των γιορτών της αρχαίας Αθήνας τα Ελευσίνια Μυστήρια είχαν προσελκύσει το ενδιαφέρον τους, όπως άλλωστε και οποιουδήποτε ασχοληθεί μαζί τους. Ο αρχαιολογικός χώρος της Ελευσίνας ψηφίστηκε σχεδόν ομόφωνα. Άμεσα σχηματίστηκαν ομάδες, μοιράστηκαν εργασίες, δόθηκε βιβλιογραφία, ορίστηκαν συναντήσεις κάθε εβδομάδα και η δράση μας είχε ξεκινήσει. Στις συναντήσεις προστίθονταν ή αφαιρούνταν στοιχεία, γινόντουσαν πρόβες και συζητήσεις για τον τρόπο παρουσίασης και ρυθμίζονταν οι λεπτομέρειες.
Αρχές Μαρτίου επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο για να δουλέψουμε επιτόπου και ορίσαμε την 17/04/24 ως μέρα παρουσίασης. Η Γ΄ τάξη του γυμνασίου μας θα παρουσίαζε την δουλειά της στους μαθητές/τριες της Α΄ και Β΄ τάξης του σχολείου μας καθώς και σε δύο τμήματα της Γ΄ τάξης του 7ου Γυμνασίου Χαϊδαρίου με το οποίο ήρθαμε σε επαφή και συνεννόηση.
Ξημερώνοντας η 17η Απριλίου το άγχος αλλά και ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλα. Μια απειλή βροχής στον ανοιξιάτικο ουρανό, μια γενική απεργία με όλα τα προβλήματα που συνεπάγεται, μια βλάβη της τελευταίας στιγμής στο σχολικό μάς προβλημάτισε αλλά και πείσμωσε περισσότερο τα παιδιά που με αισιοδοξία και ενθουσιασμό ξεκίνησαν.
Φτάνοντας στον αρχαιολογικό χώρο η «θεά Δήμητρα» έδιωξε τα σύννεφα και μας καλωσόρισε με έναν καθαρό ουρανό κι έτσι όλα προμηνύονταν θετικά. Συναντήσαμε το 7ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου και μετά από τις απαραίτητες συστάσεις περάσαμε στον χώρο της Ρωμαϊκής Αυλής. Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες με έναν μαθητή – ξεναγό για κάθε μία. Η εκκίνηση έγινε από τη Ρωμαϊκή Αυλή απ’ όπου οι μαθητές μίλησαν για τον ναό της Αρτέμιδος–Ποσειδώνα και την Εσχάρα. Κάποιες πρώτες δειλές απορίες των φιλοξενούμενων απαντήθηκαν και προχωρήσαμε στις κλίμακες των Μεγάλων Προπυλαίων. Εκεί έγινε η παρουσίαση των Προπυλαίων και του Καλλίχορου Φρέατος με αναφορές στον μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης και της αναζήτησής της από την Δήμητρα. Η επόμενη στάση έγινε μπροστά από τα Μικρά Προπύλαια. Οι μαθητές – ξεναγοί παρουσίασαν το Πλουτώνιο, την Βαθμιδωτή Εξέδρα και την Αγέλαστο Πέτρα. Το παιχνίδι φαινόταν να κερδίζεται καθώς οι φιλοξενούμενοι μαθητές έδειχναν ενδιαφέρον, άκουγαν με προσοχή και έθεταν ερωτήσεις. Ο τελευταίος σταθμός ήταν μέσα στον χώρο του Τελεστηρίου. Μαθητές/τριες και καθηγητές/τριες καθίσαμε στις εξέδρες της δυτικής πλευράς και οι ξεναγοί μάς μίλησαν αναλυτικότερα για τον μύθο, την ερμηνεία του και τα δρώμενα κατά τις 9 μέρες των Μυστηρίων. Στο τέλος δύο μαθήτριες παρουσίασαν ένα δρώμενο εμπνευσμένο από τον ομηρικό ύμνο για την Ελευσίνα. Η μαυροφορεμένη Δήμητρα συνάντησε την ντυμένη στα λευκά κόρη της σε μία αναπαράσταση της συνάντησής τους και ένας τρίτος μαθητής έκλεισε τον μύθο. Το χειροκρότημα υπήρξε ενθουσιώδες και η αίσθηση ότι ο στόχος είχε επιτευχθεί ήταν διάχυτη. Το 7ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου μας εξέπληξε με ένα δώρο, μια ζωγραφιά εμπνευσμένη από αρχαία κείμενα. Οι μαθητές/τριες των δύο σχολείων περιηγήθηκαν μόνοι τους για λίγη ώρα όπου ο καθένας ήθελε να επιμείνει και ικανοποιημένοι πήραμε τον δρόμο του γυρισμού.
Στο πούλμαν με το οποίο επιστρέφαμε η χαρά ήταν μεγάλη. Κάποιοι μαθητές της Β΄ γυμνασίου του σχολείου μας ήρθαν στο δικό μας πούλμαν και οι ερωτήσεις τους για το αν θα παρουσίαζαν και εκείνοι κάτι παρόμοιο την επόμενη χρονιά επιβεβαίωσαν την αίσθηση επιτυχίας. Πραγματικά το έργο του Διαζώματος είναι μοναδικό για την ευκαιρία που δίνει στους μαθητές να γνωρίσουν και να αγαπήσουν έναν από τους άπειρους αρχαιολογικούς χώρους θέασης της Ελλάδας. Ένα έργο που αξίζει να αγκαλιάσουν τα σχολεία όλης της χώρας.
Θερμές ευχαριστίες στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής και ιδιαίτερες ευχαριστίες στην κα Μπελογιάννη για τη βοήθεια, τη συμπαράσταση, τις συμβουλές και την ευγένειά της.
Μαθητές – ξεναγοί: Αρντάς Αρτίν, Γιεπραμιάν Μαριάννα, Καρτζιάν Άλεξ, Καρτζιάν Αρίς, Κασσαρτζιάν Γκάρο, Κουγιουμτζιάν Ναταλία, Μινασιάν Ελισάβετ, Μουράτογλου Αλέν, Μουράτογλου Κριστιάν, Σαχίνογλου Αρτούρ.
Μαθητές που παρουσίασαν το δρώμενο: Κουγιουμτζιάν Ναταλία, Μινασιάν Ελισάβετ, Κασσαρτζιάν Γκάρο .
Εκπαιδευτικοί – συντονιστές: Βλαχοπούλου Ανδρονίκη, Κολτσίδα Αλεξάνδρα.