Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
3ο Διεθνές Συνέδριο Αρχαίας Ελληνικής και Βυζαντινής Τεχνολογίας
Passion/Πάθος: Το 4o Musikaloy Festival
Η ομάδα των μαθητριών που υιοθέτησε το Ρωμαϊκό Ωδείο Θεσσαλονίκης, για πολύ καιρό προετοιμάζονταν προκειμένου να συλλέξουν και να επεξεργαστούν το απαιτούμενο πληροφοριακό υλικό. Με οδηγό την ευρηματική τους διάθεση και φαντασία, δημιούργησαν powerpoint, αφίσα και τρίπτυχο έντυπο.
Το γεγονός ότι ο χώρος του Ωδείου τον τελευταίο καιρό δεν ήταν επισκέψιμος λόγω εργασιών και τα εμπόδια που δημιουργήθηκαν εξαιτίας του κορωνοϊού, δεν τους πτόησαν!
Ανέλαβαν και έφεραν εις πέρας με επιτυχία τους ρόλους τους και προσέφεραν στις συμμαθήτριες και στους συμμαθητές τους μια ολοκληρωμένη ξενάγηση στις 14 Απριλίου 2022.
Στη διάρκεια της διαδρομής, όπως και σε κάθε επίσκεψη του σχολείου μας σε αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία, μοίρασαν και παρουσίασαν το έντυπο με ορισμένους κανόνες σωστής συμπεριφοράς, τους οποίους οφείλει να έχει κάθε επισκέπτης.
Στον περίβολο της Ρωμαϊκής Αγοράς, μοίρασαν το τρίπτυχο πληροφοριακό έντυπο που ετοίμασαν και για να ξεχωρίζουν, κρατούσαν κόκκινα ντοσιέ και φορούσαν καρτελάκι με το έμβλημα του προγράμματος το ονοματεπώνυμο και την ιδιότητά τους.
Αναφέρθηκαν γενικά στην ιστορία και στη χρήση των ωδείων στα αρχαία χρόνια, στην όμοια κατασκευή τους με τα αρχαία θέατρα και στα μέρη του. Στη συνέχεια αναφέρθηκαν συγκεκριμένα στο συγκρότημα της Ρωμαϊκής Αγοράς της Θεσσαλονίκης και στο Ωδείο, το οποίο αποτελεί το πιο εντυπωσιακό και καλοδιατηρημένο από όλα τα κτήρια. Μας πληροφόρησαν για την αρχική του κατασκευή και τις αλλαγές που συντελέστηκαν στη μορφή του με την πάροδο του χρόνου, καθώς και στις ιδιαιτερότητες του κοίλου, της ορχήστρας και της σκηνής του. Τέλος μας ενημέρωσαν πως το 1997 η Καμεράτα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών πραγματοποίησε την πρώτη σύγχρονη εκδήλωση στο ωδείο. Έκτοτε κάθε καλοκαίρι ξαναποκτά την παλιά του αίγλη φιλοξενώντας θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες και άλλες εκδηλώσεις.
Στη συνέχεια, μία ομάδα μαθητών-μαθητριών επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, όπου είχαν τη δυνατότητα να θαυμάσουν αρχαιολογικούς θησαυρούς που καλύπτουν μια πολύ μεγάλη ιστορική περίοδο και αναφέρονται σε όλες τις μορφές της ανθρώπινης δραστηριότητας (κοσμήματα, όπλα, αντικείμενα καθημερινής χρήσης κ.α.). Παράλληλα, εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην πτέρυγα του Μουσείου που φιλοξενούσε έκθεση με τίτλο «Ιστορίες από λίθο στην καρδιά της Μεσογείου». Η άλλη ομάδα μαθητών-μαθητριών επισκέφθηκαν τη Σχολή Τυφλών Θεσσαλονίκης. Οι υπεύθυνοι της Σχολής μας ενημέρωσαν για τις δράσεις που πραγματοποιούνται, ώστε να καλυφθούν και να αντιμετωπιστούν οι εκπαιδευτικές, επαγγελματικές, πνευματικές και κοινωνικές ανάγκες των ατόμων με αναπηρία όρασης. Η Παρασκευή και ο Θανάσης μας ανέφεραν τις δυσκολίες και την καθημερινότητα ενός ανθρώπου με προβλήματα όρασης αλλά και τα επιτεύγματα της τεχνολογίας που ενισχύουν την προσπάθειά τους, ώστε να έχουν μια φυσιολογική ζωή. Η Φρίντα, η σκυλίτσα-οδηγός, μας έδωσε μαθήματα υπευθυνότητας, εργατικότητας και συναισθηματικής νοημοσύνης.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κυρία Β. Σερμπέση και την κυρία Β. Μακρυγιάννη για την θερμή υποδοχή και για την μετατροπή των κειμένων μας για τα Αρχαία Θέατρα σε γραφή Braille.
Μαθήτριες- Ξεναγοί
Γιαλαμά Κάλλια, Γιαντσίδη Δήμητρα, Δέλλιου Ιωάννα, Καλούση Ηλέκτρα, Μοναστηρίδου Δανάη, Σταμνά Εύα, Σύρου Νεφέλη, Τρέντσιου Σοφία, Χουρίδου Άρτεμις
Υπεύθυνες καθηγήτριες
Τεπελίδου Σοφία
Καρανικολάου Ευδοξία
Δείτε περισσότερες δράσεις μαθητών στη σελίδα Generation D.