ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Επελέγη ο ανάδοχος για τον νέο μεγάλο οδικό άξονα Στροφυλιά – Ιστιαία
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Ξεκίνησε η αναδάσωση με μαύρη πεύκη για το Νέο Δάσος στην περιοχή αρμοδιότητας του Δασαρχείου Λίμνης
Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
«ΔΕΣΜΟΙ. Χαρτογραφώντας ιστορίες που μας συνδέουν με τον Έβρο» – Ένα νέο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τον Έβρο
Η ομάδα του πολιτιστικού προγράμματος “Μαθητές ξεναγούν στο Ρωμαϊκό Ωδείο της Κω” του 2ου Γυμνασίου Κω, σε συνεργασία με το σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ, ολοκλήρωσε τον κύκλο των εργασιών της, το Σάββατο 18 Ιουνίου 2016, παρουσιάζοντας τη συνολική δράση της στην τοπική κοινωνία, στα πλαίσια του 1ου Μαθητικού Φεστιβάλ Θεάτρου και Μουσικής Δήμου Κω.
Η ομάδα μαθητών και μαθητριών του ανωτέρω προγράμματος, από τις αρχές Οκτωβρίου 2015, με υπεύθυνες τις φιλολόγους Μαρία Κάκιαλου και Μαρίνα Μπέττα, άρχισε να συγκεντρώνει υλικό για την μελέτη του Ρωμαϊκού Ωδείου Κω. Οι συναντήσεις της ομάδας γίνονταν κάθε Κυριακή και κατά προτίμηση στον χώρο του Ρωμαϊκού Ωδείου Κω. Οι μαθητές/τριες-ξεναγοί της ομάδας, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, ανέλαβαν να μελετήσουν και να παρουσιάσουν ο/η καθένας/μία ξεχωριστά τα μέρη του Ρωμαϊκού Ωδείου, για παράδειγμα άλλος το διάζωμα, άλλος το κοίλον, άλλος την ορχήστρα κ.ο.κ. Κάθε μαθητής/τρια ανέλαβε, δηλαδή, να ξεναγήσει το κοινό (μαθητικό και τοπική κοινωνία) σε ένα συγκεκριμένο σημείο του μνημείου. Δύο μαθητές εγκαινίασαν την ξενάγηση με θεατρικό τρόπο και διανθισμένη με χιούμορ, υποδυόμενοι τους φίλους οι οποίοι συναντιούνται στο νησί και ο ένας, ο ντόπιος, ξεναγεί τον άλλον, τον ξένο. Με αυτό τον τρόπο δίνονταν στο κοινό, εξαρχής, αρκετές γενικές και κατατοπιστικές πληροφορίες για το Ρωμαικό Ωδείο (θέση, προσανατολισμός, χρήση, ανασκαφή, χρονολόγηση κλπ). Επίσης αποφασίστηκε να παρουσιαστούν, στην τελική εκδήλωση, επιλεγμένες σκηνές από την τραγωδία «Ελένη» του Ευριπίδη, την οποία τα παιδιά διδάσκονται από μετάφραση στο σχολείο. Υλοποιήθηκε επιπλέον και η επιθυμία της ομάδας να ερμηνεύσει το Γ΄ στάσιμο της Αντιγόνης «Έρως ανίκατε μάχαν…» από το πρωτότυπο, σε κυκλικό σχηματισμό και με τη συνοδεία φλάουτου.
Όσο το πρόγραμμα εξελισσόταν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, προστέθηκαν δύο τραγούδια από τη χορωδία και μια μονωδία, από τους μύθους μιας γυναίκας του Μάνου Χατζιδάκι «Η θυσία της Αντιγόνης», τα οποία το εμπλούτισαν και μουσικά. Ανάμεσα στην ξενάγηση και στις θεατρικές σκηνές προστέθηκαν επιλεγμένα σύντομα μουσικά θέματα. Στόχος της ομάδας ήταν να δοθεί στο κοινό, ει δυνατόν, μια εικόνα των πολλαπλών λειτουργιών που συντελούνταν στα ρωμαϊκά ωδεία την εποχή της ακμής τους.
Η εκδήλωση έκλεισε με δεκάλεπτο βίντεο το οποίο περιλάμβανε φωτογραφίες από το μνημείο και τη δράση των παιδιών της ομάδας, στο χώρο του Ρωμαικού Ωδείου Κω, καθόλη τη διάρκεια του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος. Στο τέλος της εκδήλωσης η μία εκ των υπευθύνων, η κ. Μαρίνα Μπέττα, διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Κω, έκλεισε τον κύκλο του προγράμματος, δίνοντας με μια μικρή ομιλία περισσότερες σημαντικές πληροφορίες για το Ρωμαϊκού Ωδείου, καθώς και για το πρόγραμμα που εκπονήθηκε από την πολιτιστική ομάδα του σχολείου σε συνεργασία με το Διάζωμα.
Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στους μαθητές του 2ου Γυμνασίου Κω, την Δευτέρα 18η Απριλίου 2016, Διεθνή ημέρα των μνημείων και στην τοπική κοινωνία της Κω, την 19η Ιουνίου 2016, στα πλαίσια του Μαθητικού Φεστιβάλ όπως προαναφέρθηκε.
Στην τελική εκδήλωση στο χώρο του Ρωμαϊκού Ωδείου Κω, απονεμήθηκαν στους μαθητές και τις μαθήτριες οι έπαινοι εκ μέρους του Διάζωματος, ως επιβράβευση, για την συμμετοχή της ομάδας, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Η εκδήλωση έκλεισε με την ανάγνωση ευχαριστηρίου προς όλους όσους βοήθησαν στην υλοποίηση αυτού του προγράμματος.
Υπεύθυνες προγράμματος: Μαρία Κάκιαλου-Μαρίνα Μπέττα, φιλόλογοι