«ΕΒΡΟΣ-ΜΕΤΑ». Ξεκινά η υλοποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Έβρου
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Επελέγη ο ανάδοχος για τον νέο μεγάλο οδικό άξονα Στροφυλιά – Ιστιαία
ΕΥΒΟΙΑ ΜΕΤΑ: Ξεκίνησε η αναδάσωση με μαύρη πεύκη για το Νέο Δάσος στην περιοχή αρμοδιότητας του Δασαρχείου Λίμνης
Το Ίδρυμα Μποδοσάκη παρουσιάζει το Σχέδιο Δράσης για την Κοινωνία των Πολιτών στην Ελλάδα
Η κλιματική κρίση στο επίκεντρο της 7ης συνάντησης του Άνω Διαζώματος
Όταν στις αρχές του 2011 ανακοινώθηκε επίσημα η ένταξη του αρχαίου θεάτρου στις χρηματοδοτήσεις του “Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς”, χειροκροτήθηκε από τους πάντες, ως ένα από τα πιο αισιόδοξα μηνύματα ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής.
Πέρα όμως από τις καθιερωμένες, εδώ και μερικά χρόνια, καλοκαιρινές μουσικές βραδιές με επίκεντρο την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου, ποτέ δεν έγινε καμία κουβέντα, για την προβληματική πρόσβαση τουριστικών λεωφορείων και για την ανύπαρκτη οδική σήμανση στο εθνικό οδικό δίκτυο που να κατευθύνει τον τουρίστα – αρχαιολάτρη προς το Θέατρο.
Όσο αφορά το θέμα της οδικής σήμανσης, η γνωστή περί ονομασίας”διαμάχη”, καλά κρατεί από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, τότε που η αρμόδια αρχαιολογική υπηρεσία αναγκάστηκε, ύστερα από ισχυρότατες αντιδράσεις, να «αποσύρει» δεκάδες πινακίδες οδικής σήμανσης, επειδή το αναγραφέν σε αυτές όνομα της αρχαίας πόλης παρέπεμπε (γραμματολογικά / τονικά) στην «ομότιτλη» παραλιακή Αιγείρα.
Επειδή, λοιπόν η ιστορία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ξαναγραφεί [είτε «διορθώνοντας» τον Παυσανία που αναφέρει ξεκάθαρα ότι το επίνειο των Αιγειρών έχει το ίδιο όνομα με την πόλη (“XXVI. ες δέ τό επίνειον τό Αιγειρατών -όνομα τό αυτό ή τε πόλις καί τό επίνειον έχει–. επί θαλάσση μέν δή Αιγειράταις ουδέν εστιν ες μνήμην, οδός δέ εκ τού επινείου δύο σταδίων καί δέκα ες τήν άνω πόλιν”), με το σκεπτικό ότι κατά την παραμονή του στην περιοχή περί το 170 μ.Χ. δοκίμασε τον γλυκύτατο ντόπιο οίνο και «μπέρδεψε» τις λεύκες (Αίγειρους) με τις κατσίκες (Αίγες), είτε καταγγέλλοντας τον Χαρίλαο Τρικούπη που το 1886 κατασκεύασε σιδηροδρομική στάση στην περιοχή τού Θολοποταμίτικου Αιγιαλού δίνοντάς του το όνομα Αιγείρα], το μόνο που πρέπει να γίνει είναι να απαιτηθεί από κάθε αρμόδιο φορέα να προχωρήσει άμεσα η οδική σήμανση για την καθοδήγηση των επισκεπτών από τους κόμβους των εθνικών οδών στο θέατρο.
Μπορείτε να διαβάσετε το δημοσίευμα στην ηλεκτρονική του έκδοση στο σύνδεσμο που ακολουθεί :