Β. Εύβοια – Πότε έρχονται οι «Γέφυρες της Μουσικής»-θα μας ταξιδέψει η Νεφέλη Μούσουρα στις Μουσικές του φθινοπωρινού δάσους
Η Ελληνική Πομπηία του Πέτρου Θέμελη
Σταύρος Μπένος: «Πάντα η μεγάλη εικόνα ήταν καθοδηγητής μου»
Ολοκλήρωση του Masterplan «ΕΒΡΟΣ ΜΕΤΑ» – Για έναν Έβρο δυνατό και ανθεκτικό, που αξίζει να ανθίσει και πάλι.
Aποκαλυπτήρια της προτομής Πέτρου Θέμελη στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αρχαίας Μεσσήνης
Την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά το «Εργαστήρι τριών συναντήσεων για οργανωμένη ομάδα σχολείου» που έχει σχεδιαστεί από το Διάζωμα και τις Εκδόσεις Πατάκη στο πλαίσιο του «Μήνα Εφηβείας» (www.i-read.i-teen.gr). Το σχολείο που θα υλοποιήσει το Εργαστήρι είναι το 3ο Γυμνάσιο Αργυρούπολης (http://3gym-argyr.att.sch.gr/). Μαθητές ενός τμήματος της Γ’ Γυμνασίου που συνοδεύονταν από τις καθηγήτριες κκ. Παναγιώτα Σουρίδη, φιλόλογο και Τσιμή Κλειώ, φυσικό, βρέθηκαν στον φιλόξενο χώρο του βιβλιοπωλείου Πατάκη (Ακαδημίας 65, Αθήνα) για την πρώτη συνάντηση γνωριμίας τους με το Σωματείο Διάζωμα και τον ρόλο του στην αποκατάσταση, ανάδειξη και προβολή των αρχαίων θεάτρων καθώς και με το εμβληματικό αρχαίο θέατρο του Διονύσου Ελευθερέως, στην νότια κλιτύ του βράχου της Ακρόπολης, το οποίο καλούνται να «υιοθετήσουν» και να το «συστήσουν» στους συμμαθητές τους, στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην τοπική κοινωνία.
Μετά τη θερμή υποδοχή που τους επιφύλαξε από την πλευρά των Εκδόσεων Πατάκη, ο κ. Δικαίος Χατζηπλής, υπεύθυνος εκδηλώσεων εφηβικού βιβλίου και συγγραφέας και από την πλευρά του Διαζώματος, η κ. Μαίρη Μπελογιάννη, φιλόλογος, δρ. αρχαιολόγος και υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Διαζώματος, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν:
α/ παραδείγματα «κοινωνικοποίησης» ενός αρχαίου θεάτρου, αλλά και τρόπους αξιοποίησης του πολιτιστικού και περιβαλλοντικού αποθέματος ενός τόπου, που προτείνει και υλοποιεί το Διάζωμα σε απόλυτη συνέργεια με τους αρμόδιους φορείς, όπως είναι το Υπουργείο Πολιτισμού, οι Περιφέρειες η Κοινωνία των Πολιτών και οι Δήμοι, τα οποία παρουσίασε με εύληπτο τρόπο η κ. Μαρία Κουρασάνη, αρχαιολόγος και στέλεχος του Διαζώματος
β/ την ιστορία και την εξέλιξη των αρχαίων θεάτρων με έμφαση στο αρχαίο θέατρο του Διονύσου Ελευθερέως τα οποία ξετύλιξε με συναρπαστικό τρόπο ο κ. Κωνσταντίνος Μπολέτης, αρχιτέκτων, αρχαιολόγος και αναστηλωτής του θεάτρου
γ/ τη διαδικασία συγγραφικής αποτύπωσης ενός αρχαίου γεγονότος με χαρακτηριστικά παραδείγματα μέσα από βιβλία που έχουν εκδοθεί και κυκλοφορούν με επιτυχία, την οποία παρουσίασε με διαδραστικό τρόπο η κ. Κατερίνα Σέρβη, συγγραφέας και αρχαιολόγος
δ/ πετυχημένους τρόπους προβολής και επικοινωνίας ενός προϊόντος ή μιας δημιουργίας ως «μελέτη περίπτωσης» που παρουσίασε με χαρισματικό τρόπο ο κ. Δικαίος Χατζηπλής, υπεύθυνος εκδηλώσεων εφηβικού βιβλίου των εκδόσεων Πατάκη και συγγραφέας.
Η πρώτη συνάντηση έκλεισε με την εφαρμογή του «καταιγισμού ιδεών» μέσα από την οποία ακούσθηκαν πολλές φρέσκιες ιδέες με τις οποίες οι μαθητές θα «συστήσουν» το αρχαίο θέατρο Διονύσου Ελευθερέως στο μαθητικό κοινό (θεατρικό παιχνίδι, βιωματικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο κ.λ.π.).
Θα ακολουθήσουν, στις αρχές της Άνοιξης η δεύτερη συνάντηση, στο αρχαίο θέατρο αυτή τη φορά, με τον κ. Κωνσταντίνο Μπολέτη να βοηθά τους μαθητές να ανακαλύψουν το θέατρο του Διονύσου Ελευθερέως in situ (κατά χώραν) και προς το τέλος της Άνοιξης οι μαθητές θα «συστήσουν» το αρχαίο θέατρο στη σχολική τους κοινότητα, αλλά και στο ευρύ κοινό μέσα από ευφάνταστες μαθητικές δημιουργίες.
Μαίρη Μπελογιάννη
Φιλόλογος, δρ. αρχαιολόγος
Υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Διαζώματος